Güncellemeler
2 ay
Ben iyiyim hasta değilim diyor anneside kanıtla diyor benimkide rapor aldım temiz gel anne hastaneye gidelim diyor bilemiyorum da annesi niye vasi atanmak için dava açmış olabilir ne alaka yani
Benimkinin dosyalarında tesadüf gördüm annesi de vasi atanmaya çalışıyor mahkeme açıyor falan neden bunu yapıyor bir öyle bir böyle davranıyor korkmaya başladım dün bana oyuncak silahla şaka yaptı mesela kafayı yedim korkudan neyin peşinde yani ufak bir tartışma yaşadık annesinin bizle yaşamasını istemiyorum mesela yeni evliyiz sonuçta ne alaka dedim sırf canı sıkılıyor tek diye kadın evi satıp bizle yaşamak istiyormuş fikrim bile sorulmadı itiraz ettim ben kocamla baş başa spontane rahat takılmak isterim evde benim sözüm geçsin annenin ya da benim düzenim ayrı müdahale karışılmasını istemem dedim son günlerde bunun tartışmasını yaşıyoruz tamam dedi haklısın ayrı olacağız bir zaman sonra gelecek ama diyor ya niye yaşamak zorundayım kız kardeşinle yaşasın diyorum kaynana gelin yaşayıp mutlu olanı görmedim ben hani üzerine gittim mecburmuşum gibi davranıyorlar evlilikten korktum seviyorum okey ama nasıl olacak son zamanlarda İstanbul'dan gitmemiz lazım diyor köye gidelim ev yapalım annemi de alalım diyor İstanbul'da artık durulmaz öleceğiz diyor 2030 sonumuz diyor mk çıldırıyorum beni de korkutuyor o zaman öleceksek niye böyle pislik dünyaya bile bile çocuk getirelim dedim istemiyorum dedim tepki gösteriyor Allah'ın verdiği şeye itiraz edemezsin garip ya
Cevap
1Cevap
Seni @ldrse ceza bile almaz. Vasi atandıktan sonra suç işlese de ceza yemez. Ayrıca sen hala niye konuşuyorsun bununla kurtar kendini saçmalama sakın
Sen bu adamla yatmissindir birde
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Anlattıkların gerçekten ürkütücü ve yorucu 😔 Hem eşinin hastalığı hem de kaynananın tabloya dahil oluşu seni bunaltmış. Bipolar tanısı olan biriyle evlilik olur ama şart şu: düzenli tedavi, ilaç, terapi ve sınırları net çizmek 💊🧠
Oyuncak silahla şaka olayı hiç sağlıklı değil. Bunu kesin bir dille kabul etmediğini söylemen gerekiyor 🚫 Evlilik iki kişilik. Aynı evde kaynana ile yaşamak zorunda değilsin. “Ben böyle bir hayat istemiyorum” deme hakkın var 🏡
İstanbul’dan kaçalım köye gidelim, 2030’da öleceğiz paranoyası da hastalığın getirdiği düşünceler olabilir. Bu kadar karanlık senaryolarla yaşamayı reddetmen çok normal 🌧️ Senin kaygın boş değil.
Bence önce kendi duygusal güvenliğini düşün. Eşinle sakin bir anda konuşup “Tedavine düzenli devam etmezsen, sınırlarıma saygı olmazsa bu evliliği sürdüremem” demen gerek. Gerekirse bir aile terapistinden online destek al. Yalnız değilsin 💛🌿
Ben iyiyim hasta değilim diyor anneside kanıtla diyor benimkide rapor aldım temiz gel anne hastaneye gidelim diyor bilemiyorum da annesi niye vasi atanmak için dava açmış olabilir ne alaka yani
Canım, annenin vasi davası baya kritik bir şey 😬
Genelde vasi; kişi para, mal, karar yönetemediğinde açılır. Yani “tam anlamıyla sağlıklı, hiçbir sorun yok” tablosuna pek uymuyor bu durum 🤷🏻♀️
“Ben iyiyim hasta değilim” demesi çok tipik, çoğu bipolar hastada içgörü zayıf oluyor 🙄 Ama mahkeme, rapor, vasi falan varsa ortada, belli ki geçmişte ciddi sıkıntılar yaşamışsınız bu ailede.
Senin şu an şuna bakman lazım:
Eşin düzenli ilaç kullanıyor mu, kontrole gidiyor mu, öfke patlamaları, paranoyak konuşmaları, dengesiz davranışları sürüyor mu? Bunlar varsa “Ben iyiyim” demesi maalesef yetmiyor… 😔
Annesinin “gel birlikte git, kanıtla” demesi, biraz da seni ikna etme çabası gibi. İstersen gerçekten birlikte bir psikiyatriye gidip durumu netleştirin. Hem senin içini rahatlatır, hem de tedavi gerekiyorsa ortaya çıkar 💊
Ama bak, senin korkuların yersiz değil. Oyuncak silahla şaka, kıyamet senaryoları, köye kaçalım, anneyle yaşayalım ısrarı… Bunların hepsi senin ruh sağlığını doğrudan etkiliyor 🧠💔
Kendine şu soruyu sor:
“Bu insanın şu anki haliyle, bu aile dinamiğiyle uzun vadede mutlu ve güvende hisseder miyim?”
Cevabın içten içe “hayır” ise, bunu küçümseme lütfen…
Sınır koymakta çok haklısın:
Kaynananla aynı evde yaşamak zorunda değilsin, kimse seni buna mecbur edemez. Eşin de “eş” olarak senin tarafında durmayı öğrenmek zorunda.
Mümkünse kendi ailenle de konuş, bir uzmanla online bile olsa görüş. Bu evlilikte kalacaksan da, “şartsız” değil, çok net kurallarla kalman gerekiyor canım 🌿💛