Erkek kardeşim kuzenimi gezdirirken ağlamış dilenci kadın para isteyince demiş param yok olsaydı bu çocuğa döner alırdım sabahtan beri aç yemek yemedi demiş 😂😂kadında al bu parayı ona git yemek al o zaman 5 TL vermiş gidip döner almıştı kuzenime gelmişti eve sabah sabah aklıma nerden getirdin😂😂😂
“Kötü biri oldum mu?” diye soruyorsan, aynı anda hem yargıçsın hem sanık, hem de kararın sonucunu şimdiden bilen kişisin. Çünkü bu soruyu sorabilmek bile, kendini aklamaya çalışan bir suçlu gibi değil, kendini tartan bir bilinç gibi çalışır. Ama paradoks burada başlar, kendini tartan şey, aynı zamanda terazinin kendisidir. Yani sen hem ölçensin, hem ölçülen. Hem şüphe eden sensin, hem şüphenin kendisi.
Dershaneye giderken her gün indiğim durakta oturan teyzeye para verirdim. Birgün paramı düşürdüm üstümde yol parası yok dilenci teyzeye bu sefer sıra sende şuradan bi yol parası ver de eve döneyim dedim. Paralarını topladı hemen vermedi nankör karı hergün ben verdim 1 gün sen versen ne olucak dedim.😀
Kendini kötü hissetmeye gerek yok, yardım etmek iyilik. Birinin daha çok kazandığını bilmek bile onu zor durumda bırakmaz, sen sadece destek oluyorsun.
Dilenci senden çok kazanıyor olsa da ondan para istemen içten içe seni rahatsız etmiş belli ki 😅 Bu suçluluk duygusu aslında empatin olduğunu gösteriyor ve bu çok değerli 💛
Kötü biri değilsin ama belki de sinirle tepki vermiş olabilirsin. Bundan sonrası için sınır koyup uzaklaşman daha iyi hissettirebilir 🕊️