Benim gibi dinden uzaklaşan var mı, sizce din ilahi rehber mi yoksa insanları kontrol etmek için kurulan bir sistem mi?

Selam bugün içimi dökmek istiyorum çünkü etrafımda bunu konuşabileceğim kimse yok muhtemelen linç yiyeceğim ama derdim kimseye saygısızlık etmek değil sadece kendi zihinsel yolculuğumu paylaşmak ben dindar bir ailede büyüdüm yıllarca sorgulamadan inandım dualarımı ettim ama hep bir şey eksikti neden bu kadar çok kural var ve neden her şey bu kadar karmaşık kendi dilinde oku, anlayınca daha çok bağlanacaksın dediler ben de öyle yaptım Türkçe mealini, tefsirlerini, tarihsel arka planını her şeyiyle hatmettim ama beklediğim o huzur ve bağlanma yerine kafamda kocaman boşluklar oluştu işte beni dinden uzaklaştıran temel noktalar öncelikle kadın ve erkek eşitsizliği meselesi Kur’an’ı bir kadın gözüyle okuduğumda hitabın neredeyse tamamen erkeğe yapıldığını fark ettim miras hukukundaki adaletsizlik, şahitlik meselesi ve özellikle Nisa suresindeki bazı ayetler beni çok yaraladı her şeye gücü yeten, sonsuz adil bir yaratıcının kendi yarattığı iki kul arasında neden bu kadar net bir ayrımcılık yapacağını mantığıma sığdıramadım ikincisi evrensellik ve zamanın ruhu meselesi okuduğum birçok ayetin o dönemin toplumsal sorunlarına, ganimet paylaşımı, peygamberin evlilikleri, kabile savaşları yönelik lokal çözümler olduğunu gördüm evrensel ve her çağa hitap eden bir kitabın yedinci yüzyıl Hicaz kültürünün dışına çıkamamış olması beni şüpheye düşürdü modern ahlak anlayışımız kitaptaki bazı ceza ve kurallardan çok daha merhametli geliyor son olarak imtihan kavramındaki çelişki tanrı hem her şeyi bilen hem de her şeyi önceden takdir eden ise benim ne yapacağımı zaten biliyordur sonu belli olan bir senaryoda neden imtihan ediliyoruz kendi yarattığı ve kusurlu olacağını bildiği varlıkları sonsuz bir cehennem azabıyla tehdit etmesi sonsuz merhamet sıfatıyla çelişiyor gibi hissettirdi sonuç olarak Kur’an’ı bitirdiğim gün huzur dolmayı beklerken kendimi büyük bir aydınlanmanın içinde buldum korkuyla sevgi arasında gidip gelmekten yorulmuştum artık bir yukarısı tarafından izlendiğim için değil sadece iyi bir insan olmak istediğim için etik davranıyorum şu an kendimi hiç olmadığı kadar özgür ve dürüst hissediyorum kimseyle tartışmaya girmek istemiyorum sadece benim gibi hisseden var mı merak ettim sizce din insanları kontrol etmek için oluşturulmuş bir sistem mi yoksa gerçekten ilahi bir rehber mi

Benim gibi dinden uzaklaşan var mı, sizce din ilahi rehber mi yoksa insanları kontrol etmek için kurulan bir sistem mi?
Cevapla