Yani bana ne Özbek'ten Kazak'tan mesela böyle düşünmem normal mi?
2 ay
Yani bana ne Özbek'ten Kazak'tan mesela böyle düşünmem normal mi?
Yani kimse kimseyi sevmek zorunda değil zaten. Ülkelerin birbirlerine diplomatik açıdan işi düşmesi de illa o ülkeleri seveceğimiz anlamına gelmez. Mesela Azerbaycan seveni var sevmeyeni var sebebi ise içinde hala israile karşı derin vefâ duyanlardan dolayı.
Türk milliyetçisi olmak sadece “aynı pasaportu taşımak” değil kültürel ve tarihsel bir bağ hissetmek demek 🧡 Özbek’i Kazak’ı sevmek zorunda değilsin ama onlara karşı kayıtsızlık ya da mesafe hissetmen duygusal olarak normal sayılabilir 🙂
Burada önemli olan nefret beslememen ve kendini diğerlerinden üstün görmemek 💫 Zamanla kültürlerini tanıdıkça bakışın yumuşayabilir çünkü ortak kökleri fark ettikçe içten bir yakınlık doğuyor 🌿
Cevap
10Cevap
Normal, sen etnik değil devletçi (vstandaşçı) bir milliyetçisin.
Bir de şöyle bir şey var eğer etnik milliyetçiliği savunuyorsak ve ırkımızı korumamızı düşünüyorsak bugün çoğu vatandaşı sınırdışı etmemiz gerek çünkü türkiyede bir sürü etniği türk olmayan türk vatandaşı var. O yüzden ben bazı milliyetçiyim diyenleri ikiyüzlü buluyorum, etniğin önemi yok kardeşiz diyip kazak kırgızları bizim milliyetçiliğe dahil etmek bence ikiyüzlüce. Bunun ikiyüzlüce olduğunu söylediğimde etnik önemli değil diyorlar tepki çekmemek için ama açıkça etniği önemsiyorlar
Evet, elin Amerikalısı oranın yerlisi bile değil gidip ben Amerikanım diyor, Senegal asıllı biri Fransız olduğunu kabul edebiliyor ama biz 21. Yüzyılda ırk üzerinden milliyetçilik kurma peşindeyiz. Tamam onlarla iyi anlaşalım ama sınırlarım içinde olmayan yeri kendi milletimden niye kabul edeyim
Tabi çok normal. Zaten kendilerini Türk görmüyolar
sevme konusunda bir şey diyemem ama nedenini sorabilir miyim, neden sevmezsin
Sevmemek değil, sadece aynı soydan geldik diye günümüz milliyetçiliğine dahil etmek bana saçma geliyor. Evet aynı soydanız ama o soy kaç kola ayrıldı. İnsan olarak tabi ki kimseyle sorunum yok ama günümüz sınırları içerisinde olmayan ve kültürümüzden çok uzak kalan milletleri milliyetçiliğimize almak bana saçma geliyor
Ben de bizi her seferinde itin gtüne sokan asya ülkelerindense doğu ülkeleriyle aramızı iyi tutmayı tercih ederim. Aramız iyi olsun tabi ama onlar özbek milliyetçiliği kazak milliyetçiliği yapıyorken ben onları neden türk milliyrtçiliğine dahil edeyim? Adı üstünde türk milliyetçiliği türkiye içindir. Ayrıca ırktan dolayı onları milliyetçiliğimize dahil etmek, wtnik kökeni türk olmayan türk vatandaşlara siz milliyetçiliğe dahil değilsiniz demek olmuş olmuyor mu
Gayet normal özellikle Özbek , Uygur ve Türkmenlerden çok sayıda c*ihatci çıkıyor, seküler laik Türkler bizdendir
Bence normal değil
10 a yakın türk ülkesi var
Hepsi türk aynı kandanız
Sadece kanımız aynı, dillerimiz kültürümüz çok değişti hatta kanımız bile karıştı. Durum böyleyken azerbaycan hariç hiçbir türk ülkesine sempati besleyemiyorum.
Çık dışarıya. evsiz numarası yap karnım aç de tek bı insan yardım etmez. öyle söyleyeyim
türk milletçisi oluppta diger ırkları sevmemekte normal degil türk milliyetçiligi ırkçılıga karşıdır önce savundugun ideolojiyi ögren
Irkçı değilim, sadece milliyetçiliğimize dahil olmamaları gerektiğini düşünüyorum
Asimile olmamıs her Türk'ü severim
Burada asimileden kastın ne olduğuna da bağlı çünkü orta asya kültüründen en uzaklaşanlar biziz
Ozbek turku olup rusum dıyende aynı anadolu turku olup bız surdan geldık su gocmenız dıyende aynı. Ya turksundur ya degılsındır hepsı bu. Kendını turk saymıyolarsa degıllerdır.
Irkçılığın da bir üst seviyesisin 😅😅
Kimseyi ırkı yüzünden dışlamam, ama sırf zamanında aynı soydan geliyoruz diye artık bizim millet olmayan apayrı kendi milletinde olan insanları kardeş görmek ve milliyetçiliğe dahil etmek bana saçma geliyor
Değil. Kendinle çelişiyosun
Çoğu kendini türk olarak görmüyorken ben neden göreyim aynı kandanız diye? Karar verin, soyumuz cidden önemli mi yoksa sınırlar içerisindeki tüm vatandaşlar türk mü sayılır? İkisine birden evet demek asıl çelişki değil midir?
Biraz tarih bilsen neden kendilerini Türk görmediklerini anlarsın.
İkincisi de ben sınırlar içindeki herkese Türk mü dedim? Ne alaka yani ben çelişmişim gibi
O zaman sınır içinde olmayan ve türk olmayanları dışlamak mı gerek?
Ya ne alaka nasıl bi kafa yapın düşünce sistemin var senin. Ülke demek sadece tek bir ırkın yaşadıgı bölge demek mi nerde var böyle bir ülke
E o zaman niye soy sebebiyle diğer milletleri türk milleti diye aramıza alıyoruz ve milliyetçiliğe dahil ediyoruz bunu anlamıyorum
Türkler çünkü? Aramıza alıp ülkemize mi alıyoruz? Ya çok saçma bi mantığın var. Düşünce olarak tabiki aramıza alacagız
Şöyle düşün kardeşin evlenip evden ayrılınca kardeş olmaktan çıkıyor mu? Soy bağı bu yani inkar edemezsin onlar da aynı kandan niye dahil etmeyeceksin
O zaman türk olmayanlar niye ülkede😭 ikisi çelişiyor aslında. Bu durumda türk olmayanları atmak gerekmez mi
Kızım sen sorunlu musun? Ülke ne demek onu bi öğren. Ülken senin babanın bahçesi değil ya?
Değil hepsi TÜRK
Ama çekikler ve bize hiç benzemiyorlar. Sorsak onlar bile belli bir grup hariç kendini türk olarak görmez, ben neden uzakdoğuluya benziyen insanları kardeşim olarak göreyim?
biz bizi öyle görenler için kardeş diyoruz diğerlerinden banane TÜRK gibi hissetmeyeni napıyım ben
Bugün özbek ve kazakların çoğu kendini türk olarak görmüyor. Azerbaycan'a buradan parantez açmak istiyorum, onlar türk olduğunu dile gwtiriyorlar çünkü ama diğer ülkelerin benim için kardeşlikle cidden alakası yok
Sen kısmi kişileri ayırıp sonuca gidiyorsun yanlış konuşuyorsun
Milliyetçiliğin 99 LvL hali
Değil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?