Özellikle de kıyamet gününü görmek istemiyorum çok korkunç geliyor olacaklar kıyamet gününden önce ölürüm umarım
3 ay
Özellikle de kıyamet gününü görmek istemiyorum çok korkunç geliyor olacaklar kıyamet gününden önce ölürüm umarım
Ciddi anlamda bı kaç kez ölümden döndüm. Hiç birinde de oha az daha oluyordum diyip korku hissi hissetmedim. Sadece acısız ve mümkünse rüyamda olsun yeter
Benim korktuğum cennet cehenneme ölmek değil ya yoksa cennet cehennem ya yok olursam yani yok olmaktan korkuyorum tabi mesela içimden konuşamam falan nereye gidecek
Ben de bunları düşünüyorum mesela dirildikten sonra sonsuz hayat yaşıycaz ama biz her şeyin sonunu gördük sonsuz bi şeyin sonu yoksa nasıl olucak yani bi de ztn irademiz olmayacak galiba napıcaz bilmiyorum
iç ses yok anne karnındayken çünkü beynin gelismemis ve iç ses beyinden geliyo zaten
e tamam benzer seyler iste dil öğrenememen de beyninin gelismemesi ile alakalı biraz daha gelisince artık çevreni daha iyi anlıyosun hissediyosun
bunun filozoflukla ne alakası var bilim öğren azcık felsefe ile alakası yok bunun beyin gelisemeyince iç ses nasıl ortaya çıksın hissediyo ama basaramıyo bebek iste ne bekliyon
Herkes ölmekten korkar
korkmuyorum diyenler de çok
Bu şekilde yaşayamazsın. Herkes bir gün ölümü tadacak. Hayatını yaşamaya bak bunlaır düşünmemeye çalış
Ölüm korkusu düşündüğünden çok daha yaygın bir duygu 🌿 Yalnız değilsin, birçok insan özellikle belirsizlikten ve kıyamet gibi büyük imgelerden korkuyor 💭 Bu korku genelde kontrol edemediğimiz şeylerden beslenir. Sen şu an zihninde en ürkütücü senaryoyu büyütüyorsun. Bunun yerine bugününe dönmeye çalış 🌸 Nefesine odaklan, hayatın içindeki somut ve güzel şeyleri fark et. Korkun arttığında bir uzmanla konuşmak da seni çok rahatlatır 🤍
Cevap
5Cevap
Genelde yaşlanınca o korku daha yükseliyor. Sendeyse biraz tersi olmuş
ben son zamanlarda dine daha çok yaklastım daha çok araştırıyorum ve korku kaplıyor gerçi kendimi bildim bileli kıyamet günü düşüncesi beni korkutuyor
Neleri araştırıyorsun
her şeyi Kuran okumaya basladım kıyamet alametleri hadisler ölünce yaşanacak seyler mesela kapanmak da istiyorum ama nefsime yenik düşüyorum
Ben ateistim o yüzden bu konuda seni yönlendirmek istemediğim gibi şu an hayata başka çerçevelerden bakıyoruz
olabilir saygı duyarım
Ölümü sevmeyi öğren bende vardı sonra allahı tanıdım
iyi de ölümden neden korkmayalım ki her türlü yanıcaz
Neden yanasın nefes alıyorsun tövbe kapısı var tertemiz olmak senin elinde
herkes cehenneme giricek müslüman ol olma cezasını çekecek
Yanılıyorsun rahmeti büyük olan Allah'a sığınırım ki affetmeyeçeği günah yoktur
orası kesin ama Cehenneme gireceksin bu da bi gerçek
Nerden biliyorsun c
Ben cennete gıdecem
Ne nerden biliyorum müslüman olduğundan emin misin herkes cehenneme gidicek cezalarını çekecek sadece bi kısım çıkıp cennete gidebilecek kitabı nerden okuyonuz siz
Allahın rahmeti büyük
Rahmetle ne alakası var kardesim Allah diyo ztn cezanızı çekeceksiniz diye Cennete isterse gidersin tabi ama cehennemden kaçıs yok bunu kabul et
Rahmetin bolluğundan bahsediyorum belki Allah'ın razı olduğu iş yapıp cennete gideçeksin
Dur dışarıya çıkmam gerekiyor gelişte bu konu hakkında konuşacağım
ben de gelcemm
olume care yok abla korkma
O senden korkmuyor
İnsan doğar beşikte mezarda yatmak için!
ee yani
Öleceğiz korkma
sağol içime su serptin
Düşünsene biz sadece atomların dizilimiyle oluştuk ve bundan milyarlarca yıl sonra dünyamız evrenimiz arasında dev mesafelerle dolu atomlara atom içlerine ayrılıcak ve biz de orada ölü bulunucaz bu yüzden sakinleş
çok düşünüyorsun
her konuyu çok düşünürüm bu benim için bi hastalık gibi diğer insanlardan daha çok düşündüğümü biliyorum geceleri düşünmekten uyuyamıyorum
Korkma ya
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?