Ailem ve akrabalarım neden bana düşmanmış gibi davranıyor, sorun gerçekten bende mi 😔?

Ailem benden durduk yere neden nefret ediyor bilmiyorum. Sadece ailem değil; teyzelerim, kuzenlerim, anneannem… Sanki herkes bana karşı cephe almış gibi hissediyorum. Oysa kimseye bilerek kötülük yapmadım. Uzun zamandır psikolojik baskı görüyorum. Hatta geçmişte yaşanan fiziksel şiddet nedeniyle vücudumda kalıcı izler bile var. Herkes bana düşmanmış gibi bakınca bir noktadan sonra insan kendinden şüphe etmeye başlıyor: Acaba yanlış olan ben miyim diye… Ama içime dönüp baktığımda niyetimin hiçbir zaman kötü olmadığını biliyorum. Hep daha iyi olmak istedim. Kendi evimde bile istenmediğimi hissettiriyorlar. Üstelik çevremdeki bazı insanlar da buna karışıp sanki beni dışlamayı normal bir şeymiş gibi gösteriyor. Hakkımda anlatılanlar yüzünden insanlar beni tanımadan uzaklaşıyor. Sağlık sorunlarım yüzünden yürümek, uyumak ve oturmak bile bazen zor geliyor. Buna rağmen topluluk içinde bununla alay edilmesi insanın içini paramparça ediyor. Küçükken psikiyatriye götürüldüm. Bugün geriye dönüp baktığımda bunun beni anlamak için değil, ‘sorunlu’ biri olarak gösterilmek için yapıldığını düşünüyorum. Annem hâlâ beni küçümseyici sözlerle aşağılıyor ve psikoloğa gitmemi hakaret gibi kullanıyor. Sırf sussun diye gittim ve her şeyi anlattım. Psikolog, annemin de destek almasının faydalı olabileceğini söyledi. Bu bile yaşadığım durumun tek taraflı olmadığını gösteriyor. Hastalığım günlük hayatımı zorlaştırıyor ve hayallerime ulaşmamı engelliyor. Aileme yük olmamak için üniversite okumayı reddettim. Bunun yerine daha büyük bir hayal kurup kendi planlarımı hazırlamaya başladım. Ama ailem ve çevrem özgüvenimi kırmak için ellerinden geleni yaptı. Beni sıradan bir işe girip kısa sürede evden gitmeye zorladılar. Bunları bana henüz 17 yaşındayken söylemeye başladılar. Annem insanların arkasından konuşuyor ama yüzlerine karşı farklı davranıyor. Bu ikiyüzlülüğü görmek beni daha da yaralıyor. Bugün geldiğim noktada erken yaşta yaşadığım zorlukların beni erken olgunlaştırdığını düşünüyorum. Bunun için güçlü hissediyorum. Ama aynı zamanda içimde kırgınlıklar da var. Kimseden özür beklemiyorum Sadece bir gün bana yapılanları hatırlayıp vicdanlarıyla yüzleşmelerini umuyorum. Müslümanım fakat Dinime bile karışanlar var Daha anlatamadığım onca şey var ben sadece özet çıkarmak istedim, okuduğunuz için teşekkür ederim:)

Ailem ve akrabalarım neden bana düşmanmış gibi davranıyor, sorun gerçekten bende mi 😔?
Cevapla