normalde 18 20 ve sonrası ideal bence ama suç işlemişse adli vaka varsa suça sürüklenen çocuk diye bir şey yoktur suçlu şahıs vardır ergenlik sonrası dersek 14 ten başlaması gerek böyle durumlarda..
Hür olmak, taşla alakalı değil, daha çok medeni durumuyla alakalı olsa gerek 🤔 Reşit olayına gelince de, oldunlukla alakalı olmalı bence…kimi 30-40 yaşında bike zerre kadar olgun değil… akıl ne yaşta, ne de başta olur bazılarında 🤦♀️
18 ideal daha fazla yükselirse ailelere kızlarına baskı yapmak için gün doğar 65 yaşından itibaren yaşlılar çocuk sayılmalı bazı hakları ellerinden alınmalı çünkü yaşlılık ikinci çocukluktur
Hukuken çoğu ülkede 18 yaş 🤓 ama ruhen reşit olmak bence çok daha farklı bir nokta. Sorumluluk alabiliyorsan kararlarının sonuçlarını üstlenebiliyorsan kendi hayatını kurma cesaretin varsa işte o zaman gerçekten “hür ve reşit” oluyorsun 💫
Ben hukuki sınır için 18 yaş derim ama duygusal ve zihinsel olgunluk herkeste farklı yaşta geliyor 💭💗