Sizce babama kızıp tepki göstermekte haksız mıyım?

Üniversiteye başlamadan önce öyle değildim, birçok konuda ailem benim hakkımda karar alırdı ve ben de istemeden de olsa uygulardım. Üniversiteye başladıktan ve şehir dışına çıktıktan sonra bir anda hem maddi hem manevi anlamda bayağı özgür kaldım ve 19 yaşımdan 23-24 yaşıma kadar neredeyse hep en iyi imkanlar dahilinde okudum. Ama sonrasında babam bilmediği bir işe girip maddi anlamda bayağı zarar etti ve beni de bir anda maddi anlamda bayağı kısıtlamaya başladı. Normalde birkaç ay öncesine kadar İzmir'deydim ve bana limiti bayağı yüksek bir kredi kartı vermişti, ama memleketime döndüğümde biraz hesapsız harcama yapıp kartı patlattım ve sonra bu yaz sonuna kadar hep günde sadece 200 TL vermeye başladı. Sonra biri aracılığıyla bana artık haftalık 2.335 TL vermeye başladı. Bir süre sonra " Ben senden çocuk gibi sürekli para istemek istemiyorum " diyerek zar zor 2 haftada bir 5.000 TL vermeye ikna ettim, ama sonra onun da yetmediğini fark edip kendime 15.000 TL limiti olan bir kredi kartı çıkarmak istedim. Ona da ilk başta bayağı karşı çıktı, ama sonra ikna oldu. Ama artık o da pek yetmemeye başladı, çünkü onun haricinde babamdan hiç para istemiyorum. Kuaför, giyim, kahve, ulaşım gibi şeylerin tamamını o parayla karşılıyorum ve son zamanlarda ay sonunu pek getirememeye başladım. Bu yüzden dün anneme " Babama söyle, ben kredi kartı limitimi 20.000 TL yapacağım " dedim. O da " Olmaz öyle şey " gibisinden şeyler söyledi ve ben de " Zaten şu aralar işim yok, beklemedeyim; herhangi bir uğraşım da yok. Bununla birlikte yıllardır İzmir'de olduğum için arkadaşım da yok. En azından cebimde param olsun ki; kendimi rahat hissedeyim " dedim. Sonra evin içinde bayağı bağırıp çağırdım. Üniversite okumakla bir yere gelemedim. Şu anda da babam bana güzel, prestijli bir iş kurmaya hazırlanıyor; ama o zamana kadar boştayım. Babam sürekli " Hiç geleceğinizi düşünmüyorsunuz, hayat bugünden ibaret değil. Biraz geleceğinizi de düşünün " diyor, ama buna karşılık bugünü de hiç önemsemiyor.
Sizce babama kızıp tepki göstermekte haksız mıyım?
Cevapla