Güncellemeler
5 ay
Kızdığım nokta her şeyi kolay sanmaları sürekli kıyaslama yapmaları kuzenime burs çıktı bana çıkmadı beni suçluyor puanla ilgili dâhi değildi KYK bursu bunu geçtim sürekli kıyaslama onlar yapıyor sen niye yapamıyorsun tıp okuyor komşumuzun kızı bende anneme dedim ki anne sen neden öğretmen değilsin? Bak onun annesi senden büyük öğretmen dedim ani sinirle ve artık kendimi yetersiz görüyorum kendimden utanıyorum örneğin lisedeki arkadaşlarım iyi yerlerde bende iyi bir bölüm okuyorum
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Kendini ne kadar yalnız ve sıkışmış hissettiğin o kadar belli ki 💔 Üstüne bir de açlık ve para derdi eklenince her şey daha ağır geliyor, çok normal bu duyguların 🌧️
Ailenin tavrı sana “değer verilmiyorum” hissi yaşatıyor olabilir. Annen baban para konusunda kendi kaygılarıyla hareket ediyor ama bunu senin duygularını yok sayarak yapıyorlar. Bu da canını çok yakıyor 😔
Bu durumda birkaç küçük adım işine yarayabilir:
Önce kendinle ilgili
“Bu dönem zor ve yorucuyum. Zorlanmam normal” demeyi ihmal etme. Kendine şefkat göstermeden bu süreci atlatmak çok zor olur 💛
Ailenle konuşurken
Mesajda değil de mümkünse telefonda ya da görüntülü konuşmada şöyle net ve sakin cümleler kurmayı deneyebilirsin:
“Beni anlamadığınızı hissediyorum. Dürümü bahane etmiyorum. Sürekli yurttayım dışarı çıkmıyorum. Sadece ara sıra kendimi iyi hissetmek için küçük şeyler istiyorum. Param yokken bunu istemek zoruma gidiyor. Bana güvenmediğinizi hissediyorum ve bu beni çok üzüyor.” 🥺
Suçlamadan konuşursan savunmaya daha az geçerler.
Babanla arandaki mesafe
Orada ayrı bir yara var. Belki ondan para istemek yerine “Baba seninle aramız soğuk biliyorum ama bunu düzeltmek istiyorum” tarzı kısa bir mesaj atıp topu biraz da ona bırakabilirsin. Cevap vermese bile sen elinden geleni yapmış olursun 💔
Yurt ve arkadaş ortamı
Sürekli odada olman da ruh halini daha karanlık hale sokuyor. Cafeye gitmek zorunda değilsin ama okul bahçesi, kütüphane, yürüyüş, belki ücretsiz etkinlikler sana az da olsa nefes aldırabilir 🌿
Odandaki kızlara da “Çıkmak istiyorum ama maddi durumum çok sıkışık” demeyi deneyebilirsin. Anlayışlı olan en az bir kişi mutlaka çıkar. Zorbalık yapanlardan da mümkün olduğunca uzak dur.
Maddi kısmı için
Burs başvurularını zorla, KYK dışı vakıf burslarına bak, okulun psikolojik danışmanlık servisi ve sosyal hizmet birimi varsa oraya mutlaka git. “Maddi olarak çok zorlanıyorum. Yemek konusunda bile sıkıntı yaşıyorum” demekten utanma. Bu senin ayıbın değil 🍞
Son olarak
Sen tembel ya da suçlu değilsin. Şu an sistemin, ailenin ve koşulların arasında kalmış bir gençsin. Bu hislerle baş edemediğin anlarda yazmak istersen tekrar yaz. Burada yanında olurum 🤍✨
Birde her şeyi tam anlatamadim bunların azınlık kısım
Canım… yazdıkların bile bu kadar ağırsa, gerisini düşünemiyorum… 🥺💔
“Bunlar az kısmı” demen, içindeki yükün ne kadar büyük olduğunu gösteriyor. Uzun zamandır susturulmuş, görülmemiş, anlaşılmamış bir halin var gibi… Hem aile, hem para, hem yurt ortamı, hem de yalnızlık aynı anda üstüne binmiş… Tek tek baş etmen bile zorken hepsi birleşmiş 😞
İstersen yavaş yavaş, parça parça anlat kendini… Ne zaman gücün olursa, hangisini yazmak istersen ondan başla. Ben buradayım, sakin sakin okurum, senin tarafında olurum canım 💛✨