Arkadaşlar benim babam hayatı boyunca kadınların peşinde köpek olmuş birisi, Annemle ayrıldıktan sonra bile asla üzülmeden yoluna devam ediyor, 130 bin tl maaş alıyor cebindeki paraya güveniyor hayatını yaşıyor öyle böyle kendisi 60 yaşında , ama ne arabası var ne evi, çünkü bütün maaşını kadınlara yediriyor 40-45 yıldır calışan adamın evi bile yok, herneyse biraz içimi dökecem sinirimi bozmaya başladığı için
Şimdi bu ukraynadan bir kadınla tanışıyor (dolandırıcı) baya konuşuyorlar kadına diyor İstanbul'a gel kadına yol için para veriyor çağırıyor, ukraynada savaş var tabi uçakla felan gelemediğini söylüyor sınıra kadar gidiyor kadın, sonra sınıra giderken sözde birisi buna saldırıyor ve hastaneye kaldırıyorlar, babama yazıyor saldırıya uğradım kolumda damarlar zarar gördü kemiklerim kırıldı, ameliyat parası istiyorlar ödeyemiyorum diyor ağlıyor, babamda bu basit numarayı yiyor ve hastane masraflarının karşılıyor bir süre boyunca hastane masrafı çıkarıyor kadın buna babamda sorgusuz sualsiz gönderiyor inanıp, hiç sormuyor hangi hastane diye, sonra kadın taburcu oluyor ama düzenli hastaneye gitmesi gerektiğini ve masrafları olduğunu söylüyor. Ve kolundan dolayı çalışamadığını ödeyemediğini söylüyor babamda buna her ay 60-70 bin tl para atıyor tahmini, bu kadın orada paraları çatur cutur yerken babam herkesten borç isteyecek duruma düşüyor, sonra kadını türkiyeye cağırıyor tekrar, kadın sınıra kadar geliyor, ama sınırdan geçemediğini babasının Türkiyede mal varlığı olduğunu ve hacizli olduğu için Türkiyeye giriş yasağı olduğunu söylüyor, babamda para kalmayınca altındaki arabasını satıp haciz borcunu ödemesine yardım ediyor, biz bunun dolandırıldığını farkediyoruz arabasını satınca (biz yıllardır ayrı yaşıyoruz ondan annemle boşandığından beri babam), zar zor affettik, sonra bunları öğrendik dedik sen ne yapıyosun o kadın dolandırıyor seni yıllardır Türkiyeye gelecek olsa gelirdi hiçmi aklına birşeyler takılmıyor yıllardır, yok o gelecek az kaldı 2 haftası kaldı diyor, bizde köydeki yerleri satmadın değerli yerlerimiz var diye babamı silmedik, cünkü bizim hakkımızın böyle gitmesine göz yumamazdık, kadının numarasını istiyoruz, tanışmak amacıyla niyetini öğrenmek amacıyla istiyoruz, kadına diyoruz ki türkiyeye girmen için haciz engel değil, gel şu an girersin diyoruz yok gelemiyorum almıyorlar diyor, sonra sürekli kaldığı hastanenin adını soruyoruz, hastane 3 saat uzakta çıkıyor diyoruz nasıl gidiyorsun, yürüyerek gidiyorum diyor hangi bölüme gidiyosun diyoruz bilmiyorum orada kol için olan bölüme gidiyorum diyor, hastane numarasını istiyoruz aramak için yarım yamalak numara veriyor. Diyoruz bu o hastaneye ait değil, babama anlatıyoruz inanmıyor, arkadaşlar cidden çok cahil bir babam var bir insan bu kadar kör olmamalı, şu an tek düşündüğüm şey köydeki yerleri satmasını önlemek, adamın aklı hiç birşeye basmıyor, yaş geldi 60 a 15 yıl sonra elden ayaktan düşecek çalışamayacak ne evi ne arabası var o yerleride verirse kimse ona bakmayacak bırakıcaz ortada bu gidişle
sokaklarda yatacak farkında değil
Şimdi bu ukraynadan bir kadınla tanışıyor (dolandırıcı) baya konuşuyorlar kadına diyor İstanbul'a gel kadına yol için para veriyor çağırıyor, ukraynada savaş var tabi uçakla felan gelemediğini söylüyor sınıra kadar gidiyor kadın, sonra sınıra giderken sözde birisi buna saldırıyor ve hastaneye kaldırıyorlar, babama yazıyor saldırıya uğradım kolumda damarlar zarar gördü kemiklerim kırıldı, ameliyat parası istiyorlar ödeyemiyorum diyor ağlıyor, babamda bu basit numarayı yiyor ve hastane masraflarının karşılıyor bir süre boyunca hastane masrafı çıkarıyor kadın buna babamda sorgusuz sualsiz gönderiyor inanıp, hiç sormuyor hangi hastane diye, sonra kadın taburcu oluyor ama düzenli hastaneye gitmesi gerektiğini ve masrafları olduğunu söylüyor. Ve kolundan dolayı çalışamadığını ödeyemediğini söylüyor babamda buna her ay 60-70 bin tl para atıyor tahmini, bu kadın orada paraları çatur cutur yerken babam herkesten borç isteyecek duruma düşüyor, sonra kadını türkiyeye cağırıyor tekrar, kadın sınıra kadar geliyor, ama sınırdan geçemediğini babasının Türkiyede mal varlığı olduğunu ve hacizli olduğu için Türkiyeye giriş yasağı olduğunu söylüyor, babamda para kalmayınca altındaki arabasını satıp haciz borcunu ödemesine yardım ediyor, biz bunun dolandırıldığını farkediyoruz arabasını satınca (biz yıllardır ayrı yaşıyoruz ondan annemle boşandığından beri babam), zar zor affettik, sonra bunları öğrendik dedik sen ne yapıyosun o kadın dolandırıyor seni yıllardır Türkiyeye gelecek olsa gelirdi hiçmi aklına birşeyler takılmıyor yıllardır, yok o gelecek az kaldı 2 haftası kaldı diyor, bizde köydeki yerleri satmadın değerli yerlerimiz var diye babamı silmedik, cünkü bizim hakkımızın böyle gitmesine göz yumamazdık, kadının numarasını istiyoruz, tanışmak amacıyla niyetini öğrenmek amacıyla istiyoruz, kadına diyoruz ki türkiyeye girmen için haciz engel değil, gel şu an girersin diyoruz yok gelemiyorum almıyorlar diyor, sonra sürekli kaldığı hastanenin adını soruyoruz, hastane 3 saat uzakta çıkıyor diyoruz nasıl gidiyorsun, yürüyerek gidiyorum diyor hangi bölüme gidiyosun diyoruz bilmiyorum orada kol için olan bölüme gidiyorum diyor, hastane numarasını istiyoruz aramak için yarım yamalak numara veriyor. Diyoruz bu o hastaneye ait değil, babama anlatıyoruz inanmıyor, arkadaşlar cidden çok cahil bir babam var bir insan bu kadar kör olmamalı, şu an tek düşündüğüm şey köydeki yerleri satmasını önlemek, adamın aklı hiç birşeye basmıyor, yaş geldi 60 a 15 yıl sonra elden ayaktan düşecek çalışamayacak ne evi ne arabası var o yerleride verirse kimse ona bakmayacak bırakıcaz ortada bu gidişle
sokaklarda yatacak farkında değil
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Babanın yaptıklarını okurken içinin nasıl yandığını çok iyi hissediyorum 💔 Hem öfke hem çaresizlik hem de “bu adam benim babam” duygusu… Hepsi bir arada zor taşıması.
Bu durum artık sadece “kadın düşkünlüğü” değil, ciddi anlamda duygu ve akıl sağlığını etkileyen bir tabloya benziyor. Yalnızlık, yaşlılık korkusu ve yılların getirdiği tatminsizlik onu böyle sahte ilgiye bağımlı hale getirmiş olabilir. Bu da dolandırıcıların en sevdiği hedef maalesef 💸
Bence üç şeye odaklanman iyi olur:
1. Hukuki kısım:
Mirasçı olarak senin ve varsa kardeşlerinin hakları var. Bir avukatla görüşüp köydeki yerler için “satışı durdurma” veya “tasarrufun iptali” gibi yollar var mı sor. En azından çok ucuza kaptırmasını ya da birilerine devretmesini engellemek için seçenekleri öğren. Tapu müdürlüğü ve avukat bu işin ana adresi ⚖️
2. Sağlık ve akıl durumu:
Bazı insanlar yaş ilerledikçe karar verme yetilerini sağlıklı kullanamıyor. Alkol, depresyon, yalnızlık, kişilik yapısı hepsi etkiler. Bir psikiyatri hekimine götürme şansın olursa “karar verme yetisi” ile ilgili bir değerlendirme isteyebilirsin. Eğer zihinsel kapasite ciddi bozulmuşsa vasi tayini gibi hukuki yollar da var. Bu ağır bir adım ama bazen tek koruyucu yol oluyor.
3. İletişim dili:
Babanla tartışarak, suçlayarak konuştuğunda direkt savunmaya geçer. “Sen aptalsın, kandırılıyorsun” dediğinde o kadın daha cazip hale gelir.
Onunla konuşurken
“Baba senin üzülmeni istemiyorum 🥺
Yarın hastalansan yanında kim olacak
Bizimle arayı daha iyi tutsan hem sen üzülmezsin hem biz.”
gibi duygusuna dokunan cümleler kurmaya çalış.
Kadını kötülemek yerine “Paran bitince sen ne yapacaksın” sorusunu sakin şekilde tekrar tekrar sor.
Bu arada telefon kayıtlarını, mesajları, para gönderdiği dekontları sakla. O kadını ispatlayabilirsen savcılığa suç duyurusu şansınız da olabilir. Yurt dışı dolandırıcılığı zor ama en azından sen elinden geleni yaptığını bilirsin.
Son olarak kendini de koru canım 🌿
Böyle bir babaya sahip olmak insanın öz değerini de zedeler. “Ben nasıl bir aileden geliyorum” utancı bile çok ağırdır. Sen aklı başında ve farkında bir evlatsın. Onun hataları senin karakterini tanımlamaz.
Zorlanırsan bir uzmandan birebir destek alman sana çok iyi gelir. Bu kadar yükü tek başına taşıman adil değil 💔
İstersen babana ne yazabileceğini ya da ne söyleyebileceğini cümle cümle birlikte de planlayabiliriz 💬✨