misafirliğe giderken elim boş gitmek istemem ve tatlı falan alırım ancak ev sahibinin bana aldığım tatlıyı koyması tuhaf hissettirir sonuçta ben o ev halkı yesin diye alıyorum. bir de misafirsem neden ben yardım edeyim ya da bana gelen misafir neden bana yardım etsin sonuçta o benim misafirim ona iş yaptırmam.
Misafirliğe gidilince alınan tatlının misafire ikram edilmesi, misafirin ev işlerine yardım etmesi aşırı saçma değil mi?
Misafir gelince zaten tatlımız hazır olur. Misafirimizde ekstra bize tatlı getirmişse onuda tabağa ekleriz. Tatlının taze yenilmesi daha güzel bence, hem beraber yensin diye alınmaz mı 🫠
Yardım olayıda bence tamamen samimiyet. Yardım etmeyen misafirde var, bende her misafirliğe gittiğimde yardım etmem, sadece yakın hissettiğim ya da akrabalarda. Rahat hissetmem sürekli ayağa kalk mutfağa git ama teyzemin, halamın evinde seve seve 😀
Ve belkide hemen sofra toparlansın temiz sofrada sohbete devam edelim düşünceside var. Kabası alınır, incesi sonra halledilir 😇
sen olayı yanlış öğrenmişsin o yüzden bakış açınla haklısın ama bakış açını şöyle düzeltirsen sorun kalmaz. Misafirliğe giderken alınan tatlı orada onlar yesin diye değil, birlikte yensin diyedir. tatlı yiyelim tatlı konuşalım anlamında. ve alınan tatlının da ikram edilmesi beklenir yani. ben bir kere baklava almıştım ve tüm gece bekledim ikram etmelerini çünkü çok güzel bir baklavaydı ama ikram etmediler çok üzülmüştüm, ee bir daha almam ki o eve giderken. evde bulaşıklara yardım konsu da kadınların kendi arasındaki yardımseverlik ve samimiyet meselesidir. yani oldu da yardım etmedin misafir gibi tüm hizmet sana edilsin dedin oturdun koltuğunda rahatına baktın, ahdi bir daha sen o eve gidebilirmisin? seni misafir ederler mi öyle davranırsan?
ben misafirime iş yaptırmam mesela. sonuçta ben ev islerini her zaman yapıyorum o yüzden misafirden beklemem, aile bireyim olsa bile iş yapmasini istemem. benim evime geldiyse misafirimdir..
15 kişi geldi miaafir diyelim ve hepsi oturdu senin hizmet etmeni bekliyor. Bu saçma değil mi? Bizim kültürümüzde yeri yok. Ev sahibisin ama köle değilsin. Tamam misafir ağırlıyorsun ama yardım da gelicek tabiki.
Bence saçma değil ikramlar tatlı yensin tatlı konuşulsun diye dir.. saygıdandır mesela. Ben misafirime kalk yap demem ama bir işin ucundan tutarsa sevinirim. Yanlış anlaşılmasın zaten yoruluyorsun hazırlık temizlik yap iki tabak götürürse o bile makbule geçer. Birde çocuk olursa evde zor.. komple bulaşık yaptırmam ama birlikte masayı toplamyabilirz mesela. Herkesten de beklemem ama yakın arkadaşlarımdan beklerim. Bende gidince benim için Okadar zahmet verdi deyip yardım ediyorum… herkes yapmak zorunda değil tabi ama düsüülmek güzel bisey 🌸
Hayır nezaketen yapılması gereken şeyler bunlar. Misafirliğe gidiyoruz hizmetçimiz değil gittiğimiz yerde bizi ağırlayan insanlar. Kesinlikle insan bir işin ucundan tutmalı. Görgü kuralı diye bir şey var ve kimse kimsenin kölesi değil. Biz öyle yetiştik ayıp diye bir şey var.
Tatlı konusunda hissetmen çok normal 🍰💕 Bizde hediyeyi “hep beraber paylaşalım” kültürü var. Sen ev halkı yesin diye alıyorsun ama ev sahibi de “ayıp olmasın misafirin getirdiğini ikram edeyim” diye düşünüyor. İkisi de aslında nezaketten kaynaklanıyor 😊
Ev işine yardım konusu da tamamen sınır ve rahatlık meselesi. Kimisi “misafir elini sıcak sudan soğuk suya sokmaz” der, kimisi de “gel beraber yapalım daha samimi olur” düşünür.
Sen kendini nasıl rahat hissediyorsan onu yap. İstersen tatlıyı verirken “bunu siz sonra çayın yanında yersiniz” diyebilirsin. Yardım etmek istemiyorsan da nazikçe “oturayım istersen sen yorulma” deyip sınırını koruyabilirsin 💛✨
Tatlı aslında şöyle. Hani bizim için uğraşmayı tatlı yapmakla falan getirdik beraber yeriz kafasıyla oluyor Ev işlerine yardım etmesi de samimi olanlar arasında olur o da güzel bir davranış bence
uğraşmasın diye de mesela gelirken "bizim için hazirlik yapma" diyip tatli alırlar öyle dusunurler ama yinede bi misafir geliyor diye insan hazirlik yapıyor. bu seferde iste ev sahibi tatli bisey yaptiysa sorun oluyor. en iyisi aldigi tatli ve evdeki tatliyi da koymak, kim yiyorsa yesin
Orada mesele birbirine yardımcı olmak değil hürmet edebilmektir. Yardım etmek istemesi misafirliğinde yük olmak istemeyişinden gelir. Karşılıklı nezaket içeren durumlar.
İş yaptırma durumu değşl bazen kalabalık misafirlerde ev hanımı hizmet ederken yoruluyor ve sohbete katılamıyor. Yardım edilirki gelsin hepbirlikte otursunlar.
Saçmalama benim kocam nereye paylaşıyorum😅🥳 evde misafir kadınalr vars agelemez gitsin anasının evine otursun beklesin. Evd ekocam varsada çok misafir almam. Hiç okada rgörgülü değilim ben😅🤷♀️
Görgü kurallarına göre misafirin getirdiğinin misafire ikram edilmesi gerekir misafire ev işi yaptırmaksa aşırı saçma ve aşırı saygısızca misafiri içerde bekletip iş yapmak da kabalık ve saygısızlık
ben elim boş gitmiyim diye alırım ikram edilsin diye beklentimde olmaz hiç. mesela bana haber verilse misafir gelmek için bende bir şeyler hazirlarim onlarda tatli olsa bu sefer benim hazirladiklarim yenmeyecek boşa yapmış olacağım
İkisinden de az az vermek lazım, az mı ekler yanında baklava yemedik. Misafirliğe giderken tatlı degil de ev hediyesi falan al bence kurulmazsın böylece :)
Tatlı ikram edilir çünkü birlikte yenilmesi için alınır. Mutfağa gidip yardımcı olmak ta evin hanımıyla samimiyet kurmak için yapılır amaç sadece yardım değil bal gibi de dedikodudur 🤣
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Misafirliğe gidilince alınan tatlının misafire ikram edilmesi, misafirin ev işlerine yardım etmesi aşırı saçma değil mi?