Ama her şeye de sınırlama getirmiyorum
Dışarı çıkmamı, ehliyet almamı istemiyor. Sizce evlilikte daha mı zor birisi olur yoksa düzelir mi?
Ama her şeye de sınırlama getirmiyorum
Çalışmamı ehliyet almamı istemiyor sosyal medyanın çoğunu kullanmamı istemiyor tek başıma gece dışarı çıkmamı istemiyor çok ta geç vakit değil (saat 6 dan sonra dışarıda tek başıma takılmamı pek istemiyor)
Bence bu adam evlenince düzelmez, tam tersine daha da kısıtlar. Şu an nişanlıyken ya da sevgiliyken bile seni şunu yapma, bunu yapma diye yönlendiriyorsa, evlilikte bu alışkanlık iyice yerleşir. Evlendikten sonra artık karımsın bahanesiyle her şeye karışmaya başlar. Ehliyet, dışarı çıkmak, çalışmak bunlar normal şeyler. Bir insan seni sevdiği halde bunlara karşı çıkıyorsa, bu sevgi değil, kontrol etme isteği. Korumak başka, sınır koymak başka. Düzelir diye bekleme, çünkü genelde bu tip şeyler zamanla artar, azalmaz.
Ben olsam terk ederdim. Hadi benim ailem de belli bir saatten sonra evde ister ama bunu üniversiteden sonra biraz aştılar. Önceden kışın karanlık olunca evde isterlerdi ama şu an dışarıdayım. Önceden olsa kırk defa arayıp neredesin derlerdi. Şu ana kadar aramadılar. Artık en geç 12’de evde istiyorlar. Ehliyet kursu hocası zaten annem. Ehliyet alma demeyi geçtim, kursta araba sürmeyi o öğretti. Babam da zaten her zaman bu konuda beni destekledi. Kısacası ailem bu kadar çok beni sıkboğaz etmiyorken sevgilim kim? Böyle biriyle ben evlenmem. Hadi yine anlayayım akşam dışarı çıkmama işini de ehliyet ne alaka? Kimse evlilikten sonra değişmiyor. Daha beter olur.
Normalde bekar bir insanken ailen bunlara izin veriyorsa karşındaki insan bunlara daha şimdiden karışıyorsa ileride daha karışır. İş evden çıkma markete inme ben ne dersem oyleye kadar gider. Akıllı ol kardeşim bu kişi seni sevmiyor seni kontrol etmek istiyor ve bu tehlikeli bir insan biçimidir. Gittiğin yerden görüntülü ara yanında kimler var göreyim diyen kadın ve erkek versiyonları var. Bu ilişki biçimi özgürlüğünü senden alır ve bir süre sonra sevgisini de onun dediğini yapmazsan senden esirger küser ve seni manipüle eder.
Düzelecek bir durum yok ki adam seni korumanın derdinde. Bence gayet normal davranıyor. Sana güvenmediği için değil dış dünyayı bildiği için. Şahsi olarak ben de 6dan sonra dışarıya çıkmıyorum. Bir gün ismim haberlerde ana başlık olarak çıkmasın diye. Bazen de kendimizi korumak için gerekirse kısıtlamalıyız. Adam da senin için snaa bunları söylüyor. Dediğim gibi bu devirde gayet normal
Öyleyse güzel
@Şiirzede çok haklısınız sadece kadın olarak baktığımızda büyük haksızlık. Ben de isterim arabamı alıyım gece yarısına kadar dışarıda geziyim. Akşam vakti bi daraldığım zaman çıkayım yürüyüş yapabileyim. Ben de çok isterim bunları. Ama günümüzde mümlün değşl bu güzel kardeşim. Çok haklısın biliyorum ama bu ö. ldürülmemek için bu ülkede gerekirse 6dan sonra dışarı çıkmıyorum gerekirse çok erkekli ortamda çalışmıyorum gerekirse o karanlık sokaktan geçmiyorum. Söylediklerinizde çok haklısınız ama maalesef hayata böyle tutunuyoruz
Bakın herkes kendini korumalı zaten kadın olsun erkek olsun. Ama sizi koruyacağım diye kısıtlayan bir erkeğe müsaade verirseniz iş evden hiç çıkmamaya kadar gider. Kadınları toplumsal hayattan tamamen çekmek değil bu sorunlarımızın çözümü. Ayrıca burada konu bir erkeğin kadını kısıtlaması koruması değil
Bu anlattıkların gerçekten düşündürücü... Karşındaki insanın seni kısıtlaması, kişisel özgürlüklerini sınırlandırması hoş değil. Evliliklerde güven, saygı ve karşılıklı anlayış çok önemli. Eğer şu an böyle bir durumdaysanız, gelecekte düzelir mi diye düşünmek yerine bu konuyu onunla ciddi şekilde konuşmanız şart. İnsan kendini sevdiği kişi yanında rahat ve huzurlu hissetmeli, değil mi? 💔
Belki de bu konularda seni anlamaya ve özgürlüğüne değer vermeye başlaması için açık bir iletişim kurman gerekebilir. Unutma, bu senin hayatın ve mutluluğun önemli. Peki, bu konuda ilerlemeyi nasıl düşünüyorsun? 🌸
Cevap
36Cevap
Böyle soruları okuyunca kafamdan kaynar kazanda su döküyorlar sanki. Mide bulandırıcı, tasma falan da almış mı? harbi kusura bakma ama baya saygısızca. Sana malı gibi, evcil hayvanı gibi nasıl davrana bilir ya? Bu ne demektir arkadaş. Kabul ediyorsan kendine saygın yoktur yolu ver gitsin, sana adam mı yok
Haklısın canım zaten hiç bu dediklerini yapmıyorum
Evlenince sana camdan bile baktırmaz open your eyes
Aşkım camdan bakabilir miyim ldldlf
Seni tamamen kendisine bağımlı hale getirmek istiyor. Aşırı kıskanıyor. Bunların hepsi kendi özgüvensizlikleri ve korkuları. Her şeyin bir ölçüsü vardır. Kıskançlık ve bağ kurma gibi şeyler ölçüye dayanmalı. İleri gitmenin kimseye faydası olmaz. Evlenince daha sıkı olabilir. Hatta şiddet bile görebilirsin.
Kuşu bile kafese koysan vicdan yaparsın o bir insanı kısıtlamaya çalışıyor, red flag
Kesinlikle
Evli olanlar anlatırdı böyle adamların olduğunu inanmazdım, sonra gerçekten gördüm ve o kadınlara acıyorum, seslerini çıkarmıyorlar.
Neden bir erkeğin kölesi olursunuz, hayat birlikte yaşanır. Ben hiç o şekilde davranmıyorum, herkes istediği yer gider gezer, çünkü ben gidebiliyorsam o da gidebilmeli.
Yok benim gezmeme misafirliğe gitmeme bir şey demiyor ama tek başıma gezmeme bile artık sanki katlanamıyor onu umursamıyorum ne istiyorsam onu yapıyorum izin de almıyorum ondan dini nikahtan sonra böyle değişti
Böyle kişilere genelde narsist teşhisi koyarlar, olmamış şeyleri olacak gibi zanneder. Her şeyi kendisi daha iyi bilir. Demekki kendine ait olunca aşırı engelleme yapacak.
Of ya ağlıyacağıö
Lütfen üzülmenize gerek yok.
Beni aldatıyor mudur sence
Aldatmıyordur ama seni hep aldatacak gözle bakıyordur. Her hareketinden şüphelenir, giyim olsun veya bir erkekle konuşma olsun kötü gözle bakar. Buda hiç bir zaman düzelmez.
Neden bazıları aldatır diyor
Neden böyle ki anlamıyorum ne yaptım da acaba böyle şüpheleniyor bir ara yanında telefonumu açık bırakıp gittim bakacağını düşünmedim bir baktım telefonumu kurcalıyordu hemen elinden aldım baya süredir de yoktum telefonu yanında unutmuşum
Burada herkese inanma rastgele eğlence olsun diye dalga geçmek için yazan çok insan var.
Telefonun çalsa senden önce o alır bakar. ya da merak eder. Tümü bunların şüphedir.
Peki sence neden böyle güvensiz narsist olduğu için mi
Evet yapısında yetişme tarzından olur. Tarikat gibi öyle bir grupları var mı?
Yok mufazakar biri aileside menzile bağlı
Scil siz misiniz
İşte tahminlerim kesinlikle doğru
Çıktınızmı
Evin huzuru kaçıncada sen suçlu olursun bu yaptıklarını evimi ve karımı kötülüklerden koruyorum. mantiginda yapıyor sende kadın oldugun için daha iyisini bulurda ya da beni aldatir korkusu ile yapiyor
Benim aldatmamdan mı korkuyor
Evet dışarıyla fazla etkileşim kurarsan boşluğuna gelir fiye korkuyor
Neden korkuyor acaba
Özguvensiz
Kapıya da bir asma kilit vursun tamam. İdeal köle. Sen karar ver istediğin hayat bu mu?
Bence kendi tercihin olmali sosyal medya dusundurucu kisi kendinden bilir isi bence aldatiyor adamakilli bir fake hesap acip isletilmesi lazim ama sunu unutma kisi gercekten isi kendinden bilir evlenince duzelmez sonra da sen ortada kalirsin bence yapma zaten hava karardiktan sonra güvenli degil ben de tercih etmem yani ama calisman ehliyet alman ve sosyal medya falan kisi kendinden bilir isi maalesef canim o kullaniyosa sıkıntı buyuk
@CDelif15 ne hakkinda
Çok haklısın cidden kendimi sanki bazen fanusta gibi hissediyorum
Bir keresinde dedi ki köye blr ev yaptırma fırsatımız olsa villa gibş havuzlu yüksek duvarları olan güzel bir bahçe yaptırırız bende sordum neden duvar yapıyoruz diye oda dedi ki sen havuza gireceksin ya ondan
@CDelif15 ben mi hayır bekarım nişamlıyız
Canim kendisi bakiyor ya yani onda bi problem var cok sıkıntılı biri hem fanusta gibi de hissediyormussun o seni evde birakip gece gec saatlerde gelir gibi bir izlenim verdi bu kadar kisitlamasi normal degil ve düzeltilemez yani uzmek icin demiyorum ama gercekler bu sekilde yani evlilik sonrasi hic duzelmez hatta daha da kotulesir bimden cikip yandaki hakmara gitmen icin bile izin istemeye baslar sonra
@CDelif15 ya sen ne alaka bu soruyu sorman simdi yanlis anlamaya basliycaz seni
Of ya
@CDelif15 ozelden nasi soruluyor cok hakim degilim yeni sayilirim buralarda cok ozel degilse burdan da sorabilirsin ama yazarsan ozelden de gorebilirim sanirim
Ya uzulme ama bunun sen de farkindasin ki buraya sordun gayet de iyi yapmissin yani emin ol karsindaki normal biri degil yol yakinken vazgec bence
Seni kaybetme korkusu yoksa daha fazla zor biri olacaktır. Bu tarz engellemeler seni özgürlüğünden al koymaktır o yüzden de sen ne kadar evet dersen o kadar üstüne gelecektir
Ben hiç birisini de kabul etmiyorum zaten
Ben kabul etmedikçe o da daha çok kabul ettirmek için uğraşıyor
Bir keresinde dedi ki köye blr ev yaptırma fırsatımız olsa villa gibş havuzlu yüksek duvarları olan güzel bir bahçe yaptırırız bende sordum neden duvar yapıyoruz diye oda dedi ki sen havuza gireceksin ya ondan
Biraz fazla muhafazakâr gibi arkadaşın, geçinmeye niyetin varsa (kurallarına uyarımı diyorsan) gül gibi geçinip gidersiniz. Yanlız şunu bil bu kadarla kalmaz, evlenince çok daha baskıcı olur. Okeysen öyle devam et.
Daha da zor birisi olur.
Unutma ki evlenince hiç bir şey düzeltmez yumuşamaz, ayrılmak istediğinde düzelicem vs derse asla inanma.
Uzun bir evlilik geçirdim hiç bir aşamada bir eşyler değişmiyor sadece bir maske takılıyor o kadar
Saat 6 dogru ehliyet e gelince kaygı yasıyor olabilir. calısan kadın meselesine gelince her ikiside calisinca kendilerine vakit ayiramiyorlar en sagliklısı kadının calısmaması
Sosyal medya peki tiktok snspchat Facebook kullanmamı istemiyor
Bence haklı. Televizyonlara bak butun aldatma hikayeleri bunlardan cikiyor. bak onu savunmuyorum dogrusunu soyluyorum. tabiii onunda kullanmamasi lazım. kendini geliştirecek seylere odaklan
O Facebook ve instagramı kullanıyor inata kullanmama bir şey demiyor diğerlerini kullanmıyor
Sende kullanma aslında sosyal medya aile yapısına zarar veriyor. Kumar gibi bagamlılık yapıyor.
Ehliyet almanı engellemesi sana hayatı zindan edip kendine muhtaç edeceğinin ilk belirtisi ayrılığa giderse ilerde olay böyle şeyler çoğaldıkça senin artık bir hayatın olmıcak
Bu dediğin sevgilin mi ehliyet almana dışarı çıkmayı istemiyor kıskanıyor olabilir ama yani bir erkeğe gece geç vakit çıkabiliyorsa ne bileyim ehliyet alıyorsa vesaire kadın da yapabilmeli eşin olmayınca ne yapacaksın mesela gece geç vakit hasta oldun diyelim kocanı mı bekleyeceğin sür git eşini beklemeden git bence Bir de akşam 6'dan sonra ne yani hadi tamam 10-8 olabilir belki ama 6'da olmaz yani
Evlen tabii ki 👍 bol bol çocuk doğurup , bol bol temizlik ve çeşit çeşit yemek yaparsın sürekli. Ömrün evde geçer sadece. Eşin de arkadaşları ile devamlı kahveye , maçlara gider hep..👍😅
Zamanla düzelir zamanla senınde bir yetişkin bir birey olsugunu anlar 20-25 arası bende öyleydim olgunlastıkca bakıs acısı degısıo buda 30 dan sonra
Düzelene kadar canımı çıkarmasa iyidir 🤣
Bende kendimi çocuk gibi görüyorum
Erken çocukta istemiyorum ama hayırlısı
Teşekkür ederim güzel tavsiyeleriniz için hoşçakalın
Seni bir kole yapmak istiyor diyebilir miyiz.
Yemek yapcak temizlik yapcak onun fikrinde olmak zorunda olcak onu hayatinin merkezine koyup o ne derse yapcan duvara surterim yine boylesi ile olmam
Pışık 😅 ben bu yukarıda dediklerinin hiç birini yapmıyorum işime ne geliyorsa onu yapıyorum beni kaale almıyorsun diyot
Direnirim
Dayak atmazsa zor değil çok direndim ve başardım
Biliyorum
Haklısın aslında bir yerden sonra pes ederim sıkılırım
Neden buna müsaade ediyorsun ki... Evlenince hiç çekilmez oluyor böyle adamlar
Müsaade etmiyorum kız kendisi karışmaya çalışıyor ben sadece anlatıyordum öylesine hayal anlamında oda olmaz dedi bende dedim ben yapacağım zaten onu dinlemiyorum
üstünde hiçbir hakkı yokken bunları talep eden evlenip hakkı olmaya başladığında neler talep eder sen düşün
Niye takılmayasın ralli şamiyonları var o kadar kadın
Seni evde biblo niyetine tutar dışarı bile çıkartmaz
Gece normal karşılanır da diğerleri olmaz bu kadar
Uzak dur. Onla ne hayat geçer ne vakit. Tam incelenmelik kriminal şahıs.
git dene de sonra boşanmalı mıyım diye gene sorarsın
Böyle biriyle hayatınızı karartmayin. Değişmez bu tarz insanlar
Kısaca özgürlüğünü ele geçirdim ben ne dersem o olur diyor
Çalışmak istemen ve ehliyet almak istemen konusunda kısıtlaması saçma diğerleri seni korumak için olabilir ama evlenince çok daha kötü olacak emin ol en kısa zamanda ayrılmanı tavsiye ederim ben sevgilim bişey yapmak istediğinde hep arkasında durur onu desteklerim o da beni ama kendisi akşam tek dışarı çıkmanın güvenli olmadığını bilir ya da sosyal medyayı ne kadar aktif kullanması gerektiğini bilir bana diyecek söz bırakmaz yani seninki bi kısmı anlaşılabilir ama gerisi aşırıya kaçıyor.
Ay bu ne uzaklaştır direkt bir ömür değil 5 dk bile çekilmez bununla
Bir insana ne kadar yasak koyarsan o kadar cazip gelir.
Ya isteklerini kabul ettireceksin ya da ayrilacaksin ya da boyun egeceksin.
Arkana bile bakmadan kaç kurtar kendini. Bu dediğimi de ciddiye al.
Hayatından olmak gerçeklik algını kaybetmek istiyosan dene dkellsöddö aynısını yaşadım pişmanlık değmez
Sevgili miydi
1 senedir hala sevgilim ama tecrübeyle sabit
Pişman mısın sevgili olduğun için burcunuz nedir senin sevgilimin
Sevgilinin
İkimizde yengeç 10 Temmuz o 12 ben pişmanım ama seviyorum dklslsmdföf gerçeklik algımı yitirdim kendımden oldum böylelerinden uzak dur
Peki o neler yapıyor merak ettim kız birde biz nişanlıyız istesemde vazgeçemeö
Çalışmamı istemedi başta iki işimden çıktım erkek arkadaşım yanımdaylen selam verdi az daha dövüxekti çok korktum Kürt bide mdlwşwldö anlatılmaz yasanır
Benimki de Kürt bende kürdüm 🤣 Kürt erkekleri feci kıskanç buluşmayacaktık bunlara
Nerelisin
Vanlıyım
Erkekler genel olarak pişmanlıktır dkslslsöd
Gerçekten ya bu aşamaya gelmeden önce fragmanını izletselerdi vazgeçerdim
😂😂 şimdi de çok geç degıl
Nişanlıyım kız
Tamam işte at tüzüğü
Olmaz kız atmak istedim bir ara ama herkes zorla oldurttu yine ama yinede seviyorum kız kapalıyım ama şakasına dedim ki dışarıya atletle çıkmak istiyorum oda dedi ki olmaz öyle şey saçmalama
Yapmayın değişmez neden değişsin evlendikten sonra sihirli değnek mi değecek? Ama şimdiden sınırlarınızı çizip netleştirirseniz belki sonrasında da böyle devam edebilir. Yazık etmeyin kendinize
Şimdi böyleyse sana ayrıl diyemem ama uyar kıskançlık güzel bişe ama fazlası zararlı sevgiyi saygıyı öldürür kurtuluşu ayrılmakta arama seviyorsundur da eminim
Seviyorum da ne yapacağım bu adamı
Haklısın
şimdi boyleyse. evlenince dahada zor gunlerin olur. mutlaka onunla evlenceksen ilk bastan belirt tavrini bukadar yasak koymasin sana
Tipik türk kadını ne işin var bu herifle çok mu aradın
Çok iyi yorum 🤣 bir anda karşıma çıktı yemin ederim bilseydim baştan almazdım
Kıskanç baya demeki her şey yerine göre olmalı u kadar kısıtlama iyi değil
10 katı olur evlen geç kalma hasta birisi
Bu resmen
Daha da kötü olur.
Bencede
Kafayı yemiş
Eig ye bakınca böyle düşünmüyorsun gibi gelmişti ama erken fark etmen güzel🙂
Hangisi hoşuma gidiyorsa onu seçtim 🤣
Nefesini tutup bırakmamanı da istiyor mu?
Bir keresinde dedi ki köye blr ev yaptırma fırsatımız olsa villa gibş havuzlu yüksek duvarları olan güzel bir bahçe yaptırırız bende sordum neden duvar yapıyoruz diye oda dedi ki sen havuza gireceksin ya ondan
Sen nasıl bir varlıkla evlendın bacım
Vallahi nişanlıyız daha
Yaş farkınız var mı
3 yaş büyük benden
Baya bir geri kafalı zavallı.
Valla nişanlıyım da artık istesemde vazgeçemem of anneme anlatsam da erkektir normal diyot
Bir keresinde dedi ki köye blr ev yaptırma fırsatımız olsa villa gibş havuzlu yüksek duvarları olan güzel bir bahçe yaptırırız bende sordum neden duvar yapıyoruz diye oda dedi ki sen havuza gireceksin ya ondan
Haklısın of ua
Yok artık eve bağlasın.
Bir keresinde dedi ki köye blr ev yaptırma fırsatımız olsa villa gibş havuzlu yüksek duvarları olan güzel bir bahçe yaptırırız bende sordum neden duvar yapıyoruz diye oda dedi ki sen havuza gireceksin ya ondan
Aynısını kendisi de yapacak ise okey
Zaten yapmazsa ağzına S. carım onun inadına inadına yaparım umrumda da olmaz ki zaten dediklerini yapmıyorum
O zaman sıkıntı yok 🤣
Evde perdeui bile açamazsın evlenince
Ben açmazsam kim açacak perdeyi
Ciddi misin
Yok ya çıkarım işte olduğu vakit illa çıkarım
Yok be okadar da değil 🤣 gece gece güldürdünüz birde nefes almama da karışsın
Haklısın düzelmez mi hiç
Ne yapacağım
Uzak dur pişman olursun
Nişanlıyız 😭
Evcil hayvan misin sen awk
Bilmiyorum ama böyle biri garip ne diyim payımıza düşen bu
ben olsam hepsi serbest
Burcun ne
koç hanımcıyım temizlik bulaşık yemek yaparım eşim istediğini giyer istedjği saatte eve gelir evlenirsem
Ooo Maaşallah
sever misin
Bune be böyle oldu birde evden çıkma
Telefonumu yanında bıraksam açık bir şekilde kurcalıyor spor salonuna gideceğim dedim şakasına ona da dedi maalesef olmaz
Sen kötü bir hayattasın be
İzin almıyorum ondan sadece ona bahsediyorum fakat olmaz diyor
Valla kötü bir hayat
Ne kadar motive ettin be 🤣
Huylu huyundan vazgeçmez
Ehliyet almanı istememesi saçma
Kendinize bunu niye yapıyorsunuz
Zor
Düzelmez
Ayril
Neyi motivasyon alarak düzelebilir
Nasıl başlarsa öyle gider
Allah ayırmasın ikiye
😭 of ya korkmaya başladım herkes çok olumsuz konuşmuş
Haklısınız da
Bir keresinde dedi ki köye blr ev yaptırma fırsatımız olsa villa gibş havuzlu yüksek duvarları olan güzel bir bahçe yaptırırız bende sordum neden duvar yapıyoruz diye oda dedi ki sen havuza gireceksin ya ondan
Aşırı özgüvensiz ve kıskanç biri seni evlenince öldürür bile. Umarım Müge anlıda görmeyiz. Adam sapıklık derecesinde manyak. Sana neler neler yapar evlenince. Gözlerini aç lütfen. O tür adamlar çevrede kadına kıza bakar süzer böyle kendi kadınını da kapatır eve
Aldatır diyorsun
Ya zaten böylesinin aldatmama ihtimali yok ben böyle birinin bir tık abartılısını yaşadım şiddet de vardı. Bende neyi kısıtlıyorsa kıskanıyorsa o tür kızlara bakıyordu ve aldatıyordu
Şerefsiz ya benimki de şerefsiz
Üzerinden yıllar geçti tabi ama sen bu çocuktan ayrılmazsın ne yaparsa yapsın o hissiyatı verdin. O kadar şey anlatmama rağmen aldatmaya takıldın
En korktuğum şey o çünkü zaten evlenmek zorundayım
Farkındaysan herseye seni zorunda bırakıyor. Senin aklın fikrin hissin hayatın yok mu? Bence kendine gel ben sevdiğini de düşünmüyorum alışkanlık olmuş
Aldattığına kalıbımı basarım , bu kıskançlık asla normal değil bak takip et neyi kıskanıyorsa dışarda ona gözü kayıyor
Haklısın
Hayatta başarılar
Teşekkür ederim inşallah size de hayatta başarılar dilerim
Rica ederim
Tasma da taktırmak ister bu sana. Şutla gitsin 😄
Nişanlıyız nasıl şutlayacağım sonradan bu yüzünü gördüm ki
Nişanlısın işte evli ve çocuklu değilsin. Adam sende bu kdr söz sahibi olmamalı. Her şeyine şimdiden böyle karışıyorsa yandın ha 😀😀 bakmadığın adama baktın der kavga çıkarır
Evet ya 😭
ortam bozuk endişeleri boş değil
Düzalmez daha kvtü olur
Evlenince de aynı devam eder
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?