FAKİRE İKİ CEHENNEM VARKEN, ZENGİNE BİR CEHENNEM ADİL Mİ?

Fakir olan, dünyada daha az nimete mazhar olduğu ve bu az nimete şükretmediği için, daha az azap görür.
Zengin olansa, bedeni nimetlerin dışında dünyevi mal-mülk nimetlerine de sahip olup şükrünü yerine getirmediği ve isyanını arttırdığı için, daha çok azaba müstehak olur.

Allah'ın bir ismi de, "el-Adl"dir. Adalet sahibi olan demektir.

Ve sonunda bu iki kişi, mahşer gününde hesaba çekildiğinde, fakir olan, zenginin hesabını ve sonucu olan azabın şiddetini gördüğünde şöyle der:
"Allah'a şükürler olsun ki varlıkla değil, yoklukla sınav edildim..."

Allah Teala, Kitâb'ında gelecekten bir sahneyi bize aktarır:

"Fakat kime kitabı arkasından verilirse; 'Helâk!' diye bağıracak ve alevli ateşe girecektir." (İnşikak 10-11)

Bazı tefsirlerde, bu ayetlerde bahsi geçen kişilerin, Allah'ın çokça nimetler vermesine rağmen Kur'ân'ı geriye atıp O'na ibadetlerle şükretmeyen kimseler oldukları bildirilir...

Şimdi ben sana sorayım:

Fakir olmasına rağmen elindekilere şükreden ve sonsuz yaşamı kazanmak için sabreden kişi mi olmak istersin, yoksa bu kısa dünya hayatında zengin olup Allah'ı unutan ve nankörlüğü sebebiyle kitabını solundan da değil, sırtından alan kişi mi olmak istersin?

Akıllı olanlar için cevap zor olmasa gerek...

FAKİRE İKİ CEHENNEM VARKEN, ZENGİNE BİR CEHENNEM ADİL Mİ?
Cevapla