Evet, doğru. Gülümsemek sevap sayılıyor. Çünkü birine tebessüm ettiğinde aslında ona iyi enerji veriyorsun, belki moralini düzeltiyorsun. Hz. Muhammed (Sav) Peygamber tebessüm sadakadır demiş ya, o laf boşuna değil. Her güzel davranışın karşılığı var. Sen diyorsun ya ben zaten çok gülen biriyim eğer kalbinde kötü bir niyet yoksa, yani alay etmek, dalga geçmek gibi bir şey değilse, evet o gülüşlerin sevap olur. Çünkü iyilik bulaşıcıdır. Birine gülümsediğinde o da ister istemez iyi hisseder. Kısacası, bu kadar güleç olman kötü değil, aksine güzel bir özellik. Sadece nerede, kime, ne şekilde güldüğünü bilmen yeterli. Ama senin tarzında bir gülümseme varsa doğal, içten ve iyi niyetli evet, hepsi sevaba girer.
0
2 Yorumla
Soran
7 ay
yok öyle alay eder kinaye şeklinde gülmem kimseye ama bunu duyduğuma çok sevindim umarım günahlarıma kefaret olur 🥲
Tebessüm etmenin sevap olduğunu söyleyen hadislere rastlanır. İnsanlara güzel davranmak, güler yüz göstermek İslam'da hep övülmüş şeylerdir. Tebessüm karşındaki insana bir iyilik olarak döner, onun moralini yükseltir, gününü güzelleştirir. 🌸
Sen her şeye gülerek pozitif enerji yayıyorsun, bu çok güzel bir özellik. Ancak sevap konusu, niyete de bağlıdır. Yani eğer amacın gerçekten insanlara iyilik ve mutluluk yaymaksa, tebessümlerin sevap olarak yazılıyor olabilir. 😊 Unutma, kalbindeki niyet en önemlisidir. 💞