Öncelikle belirtmek isterim ki, ben “feminizm”e uymayan yeni nesil bir feminist değilim. Kadın ve erkeklerin sosyal anlamda büyük ölçüde eşit olmasını savunuyorum. (Tamamen eşit olmak elbette mümkün değil; bunu düşünenler biraz ütopik bir bakış açısına sahip demektir.)
Trans bireyler konusuna gelirsek: Örneğin, bir erkek kadın olmak istiyorsa, kadınlara yönelik toplumsal beklentileri yerine getirmesi gerekiyor. Fiziksel olarak uzun saç, makyaj, kadın kıyafetleri gibi stereotipleri benimsemek zorunda kalıyor. Ve çoğu trans birey, gerçekten “kadın gibi” görünmek için bunları yapıyor; yani toplumun kadına biçtiği stereotiplere uyuyor. Ben şimdiye kadar, hiçbir şey yapmadan sadece ‘ben kadınım’ diyen bir trans kadın görmedim; eğer böyle bir kişi varsa bile muhtemelen estetik veya maddi sebeplerle bu mümkün olmuyordur.
Erkek trans bireylerde de durum benzer. Bir kadın erkek olmaya karar verirse, erkek kıyafetleri giyiyor, saçını kesiyor, sakal uzatıyor veya kas yapıyor; yani erkek stereotiplerini takip ediyor.
Bu eylemler, feminizme ters düşüyor. Konu, kimseyi küçümsemek veya aşağılama amacı taşımıyor; sadece kendi fikrimi beyan etmek istedim. Kadın ya da erkek hissetmeleri bir konu, fakat toplumun stereotiplerini bire bir taklit etmeleri bence feminist bakış açısına uymaz.
Benimle aynı fikirde olan var mı?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer