Neden günümüzde ilişkiler çıkar üzerine kurulu sizce?

Okulda veya işte yakınlık kurduğumuz arkadaşlıklar, aynı anadan doğma kardeşlerimiz, kuzenler hatta eş, sevgili de dahil aslında fark etmesek de bir çıkarımız illaki oluyor ve ilişki kuruyoruz. Ben böyle olmasını istemesem dahi böyle oluyor sizce neden böyle? Neden bir kişiyle gerçekten insani duygularla görüşmek istediğimizden değil de bir menfaatimiz olduğu için yakınlık kuruyoruz? Çevremde çoğu kişinin böyle olduğunu düşünüyorum artık. Hatta ben de öyle miyim diye sorgulamaya başladım. Kimse çıkarı olmadığı bir insanla sadece iyi anlaştığı için ya da o iyi bir insan diye görüşmek istemiyor ya güzelse, ya zenginse, ya arabası varsa, ya telefon markası iyiyse fotoğrafını çeksin diye vs. ben gerçekten samimi arkadaşlığı özlüyorum fakat bir süre sonra o fazla samimiyet de bunaltıyor ve sorunlar çıkmaya başlıyor.
Benim gibi düşünen var mı?
Neden günümüzde ilişkiler çıkar üzerine kurulu sizce?
Cevapla