Bu geleneği aşamıyorum. Ben bu işi nasıl çözecem?

Kaçarak evlendim burası çok uzun hikaye ama bizi çok zorladılar ikna etmek için yıllarca uğraştık. şu an mutlu bir hayatım var ama bir sorun var. Ben doğuluyum ve bizim doğuda kaçtıktan sonra kızın ailesine barışma karşılığında para ödenir veya damadın kız kardeşi varsa bir kız verilir. Ben bunları saçma buluyorum. Yani barışma karşılığında para falan ödemek istemiyorum yoksa onlara karşı olan samimiyetimi kaybederim. Ailem beni özlemiş beni görmek istiyorlar. Gitmem için ısrar ediyorlar ama şu ücreti de ödememizi istiyorlar. Ben onlara fikrimi söyledim ama bana "İnsanlar laf söz etmesin diye o parayı alacaz sonra size geri verecez tek kuruşuna dokunmayacaz" diyorlar. Ben niye insanlar önünde gösteri yapmak zorundayım diyorum. E bizim gelenek böyledir eğer bizi görmek istiyorsn bunu yapmaya mecbursun diyorlar. Ben hiçbir şeye mecbur değilim beni görmek isteyen bu tür şeyleri takmaz insanlara da biz kendi aramızda hallettik der. İki taraf da memnun olacak şekilde bir çözüm yolu arıyorum ama bulamıyorum. Başka fikir ve önerilere çok ihtiyacım var.

Bu geleneği aşamıyorum. Ben bu işi nasıl çözecem?
Cevapla