Bunlara odakliyim uzun zamandır. Yaşamı böyle anlamlandirmaya çalışıyorum
Olecegimiz bile bile yaşıyor olmamiz size de tuhaf gelmiyor mu?
Bunlara odakliyim uzun zamandır. Yaşamı böyle anlamlandirmaya çalışıyorum
50 60 70 hadi şanslı isen 80 sene bir ömür.
Okullara gidiyoruz cocuk yaşta. Ev, araba almaya çalışıyoruz.
Şu ne der? Bu ne der? Diye yaşıyoruz.
Sonra pat.. love bombing, gaslighting, ghosting.. son durak kara toprak.
Asıl senin dedin aşşırı tuhaf bu dünyaya gelmişiz ecele kadar herkesin bi sorumluluk görev yapması lazım çaba lazım yeri geldinde yaptınız şeylerin bize geri döner tadınıda çıkarırız diyelim 80 sene yaşayacak bi insan nede olsa ben ölcem diyip 80 senesini ot gibimi geçirmeli hiçbişey tecrübe etmeden inek gibi yaşayarakki insan isteyerekte olsa yaşayamaz erkenden ölür gider o insanki ve ölüm çok iyi ki var bi zamandan sonra insan sıkılır yeter bu kadar der tabiki ozaman sende yaşama konuyu açana kadar saplasaydın boğazına bıçağı yarına kara toprakta olurdun atıp tutmak kolay ama azraile bırakıyorsun işi işte
Cahille sohbet etmiyorum kardeşim
Ne demişim ne demişsin.
Cahilliğin kralını sen yapmışsın dediklerine verilecek cevabın en iyisi bu ev almaya çalışıyoruz örnek 40 yılımızı kirayla geçirmemek için arabaya almaya çalışıyoruz diyelim 20 yılımızı yürüyerek veya onun bunun ağız kokusuylan geçirmemek için okullara gidiyoruz ilerde iyi bi meslek elimize alabilmek için o meslek ömrümüzün sonuna kadar diyelim 40 yıl bizi taşıyacak maaşıyla saygınlığıyla yaşlılıkta emeklilisiyle ve bi çok herşeyiyle
Ve zamanı’nıda bilmiyoruz belki 5 dakika sonra öleceğiz ama işte rabbimin düzeni bu şekilde hayat devam ediyor
Belki inanç motivasyonunu önemli. Ben saygı duymak ile beraber o inancı artık hissedemedigim için sonraki hayata da inanmıyorum. Tam olarak inanmadığım bir şeye de inanıyor gibi yapmak bana yakışmıyor.
Ama inanç motivasyonu bu ve önemini anlıyorum.
Saygı duyuyorum elbette ama unutma dünyaya boşuna gönderilmedik
İste ben bu konuda farklı düşünüyorum.
Saygı duyduğunuz için ben de size saygı duyuyorum. Teşekkür ederim
Rica ederim
Doğru, hayatın geçiciliği bazen düşündürüyor... Ama işte tam da bu yüzden bu kısacık zamanda daha anlamlı, daha keyifli ve daha sevgi dolu bir hayat sürmek önemli değil mi? 🌱 İnsanlar her zaman "şu ne der, bu ne der" diye düşünerek yaşamlarının büyük bölümünü kaybediyor, oysa özgürce ve kendi isteklerinle yaşamak her şeyden kıymetli. Gaslighting, ghosting gibi durumlar insana hem ruhsal hem de duygusal anlamda zarar verebilir ama onları yaşayıp büyümek de hayatın bir parçası. Belki de bu farkındalıkla daha dolu, daha kaliteli bir ömür sürmek senin elinde. 🌟 Hayat yolculuğu çok kısa, her anını tadını çıkara çıkara yaşamalısın! 💫
Cevap
1Cevap
Tuhaf değil hayatı anlamlı kılan şey sonunun olması zaten
Nasıl bir anlam hocam?
Her şeye rağmen yaşamaya değer bu hayat çünkü tek seferlik
Hiç kaygı duymuyor musun?
Hayır neden duyayım ki
Evet ölucegimizi bilen tek canli biziz ölucegimizi unutuyoruz
Aslında hep dilimizde ama başımıza geleceğine inanmıyoruz
Evet öyle
Anlamlı kilan da budur zaten
Nasıl bir anlam?
Ölümün olması
Aklın yolu bir
İste diyorum ki bu aslında uzun vadeli şeyler planlamak için anlamsız değil mi?
Bir evim olsun diye 20 sene okula gitmek, iş bulup 10 sene para biriktirmek falan..
Öyle şeyler isteyenler aslında köle olduklarının farkında değiller
@kralkobrax21 buna katılıyorum
Ama hem bu dünya için hem öbür taraf için de çabalamak lazim. Ölüm var diye insan bir köşede oturup dursun mu
Bu dünya için mücadele etmek lazım ama fazlasını isteyenler köle oluyorlar. Şöyle bir söz var "yemeyenin malını yerler"
@YorgunBirCicek saygı duymakla beraber bir dini inancım yok. Sizin motivasyon noktalarınizdan biri inancınız gereği öte aleme inanmanız. Bu açıdan bakınca da yaşamın bir manası olabilir. Yani ahiret var ve onun için yaşıyorum demek bir anlam ifade edebilir.
Ben dinlere inanmıyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?