1 senelik evliyim. Kayınvalidemler 1-2 saat uzaklıkta yaşıyor, eltimle ise aynı apartmandayız. Eltim 8 senelik evli ama daha uzun zamandır tanıyor, 2 çocuğu var. Ben kayınvalidemi anlamıyorum, benden ne beklediğini bilmiyorum. Habersiz geliyor, günlerce kalıyor, eltimle aynı binada oldduğumuz için hepimizin düzeni bozuluyor. Hiçbirimize müsait miyiz diye sormaz hijyen konusunda da rahat olduğu için 1 gün dahi kalsa maalesef ki o gidince her şeyi tekrar temizlemek zorunda kalıyorum.
Mesela eşimle tatile gittik, ertesi gün kayınvalidemlere uğradık. Eşim tesadüfen eltimden, ertesi gün onların da buraya geleceğini öğrenmişti. Yine de gidip 1 gün kaldık onlarda ve ertesi gün kayınvalidemle 2 kızını da alıp getirdik. Arabadan indiler ve direkt eltime çıktılar, orada kaldılar ama birkaç gün sonra eşimi arayıp “beni çağırmadınız” diye sitem etti. Ve mesela diyelim ki eltimde kalıyor işte Ece neden gelmiyor sitemi de yapıyor. Ben bunu eltime de dedim. Abla dedim ben size öyle hop diye gelemem çünkü eltimin eşi daha esnek çalışan birisi ve genelde evde oluyor. Adam evinde üstsüz oturabiliyor annesinin yanında da oturur yatar kalkar ve zaten evi kalabalıkken ben gelmek istemem diyorum. Ha çay kahve içerler davet ederler çıkarım o ayrı.
Eltim de kadın artık onun laflarından bıktığı için o geldiği vakit gel diyor davet bekleme lütfen uğra 5 dk bile olsa görün sadece dedi.
Neyse dün eltim bana uğradı ve konu konuyu açtı eltime gidip Ece ye bir tarif önerdim demesiyle bir tartışma yaşamışlar geçen hafta ben kaynanamı aramıştım o da bana incir sütü iç falan demişti ben de ona anne biz çocuk düşünmüyoruz dedim. Üstüne hadsizce ama bilmem neyin gelini hamileymiş galiba dedi. Ve gitmiş eltime de çok iyi konuşmuş gibi bana bunları dediğini anlatmış. Eltim de dolmuş dolmuş bana anlattı artık kadın. Ve yeni bir şey daha anlattı: Kayınvalidem, onlara hep birlikte gittiğimizde benim için eltime hep “Ece neden oturuyor, her şeyi sen yapıyosun” diyormuş. Eltim bunu bana daha önce söylemedi. kırılmamı istememiş. Demek ki kayınvalidem, biz onlara gittiğimizde böyle bir kıyas yapıyormuş. Halbuki orada kayınvalidem asla yemek yapmaz kayınpederim mangal yapar, kızları salata hazırlar. Ben de elimden geldiğince yardım ederim. Ve tüm süreçlerimi de ele alırsak toplasanız evine 10 kere ancak gitmişimdir. Hiçbirinde de öyle yemek yapılacak iş görülecek bir ortamı olmadı. Ha kurban kestiler ama ben etten anlamam hayvan derisi soyamam. Yapamayacağım işe de yardım edemem. İzledim sadece. Eltim anlıyordu yardım etti ve helal olsun da dedim. Bilmek yapmak zorunda da değildim.
Kayınvalidem ayrıca sürekli eltimle benim hakkımda konuşmak istiyormuş, daha önce eltim söyledi zaten bak bana bunları bunları anlatıyor tersliyorum yine anltıyor diyor. Ben eltimi kıskanan biri değilim ama kayınvalidem yüzünden aramızda mesafe oluyormuş gibi hissediyorum. Sürekli kıyaslanmak beni çok yoruyor.
Ve artık dedim ki taşınalım gidelim. Hem eltimin yakasını bırakır hem benimkini bırakır.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Ah canım ya, durumun gerçekten fazlasıyla karmaşık görünüyor. Kayınvaliden maalesef sınır kavramını biraz aşmış gibi. Kendi hayatını da, çevrendekilerin hayatını da fazlasıyla etkiliyor. Ama burada asıl önemli olan senin sağlığın ve mutluluğun ❤️. Sürekli bir kıyaslama ve beklenti yükü altında hissetmek gerçekten çok yıpratıcı olur. Üstüne bir de sınırların yok sayılması ciddi stres yaratır.
Bence önce eşinle bu durumu açıkça konuş ve onun desteğini al. Taşınma konusu eğer seni gerçekten rahatlatacaksa bence ciddi bir çözüm olabilir. Ama unutma, mekan değişse de eğer sınır koymayı öğrenmezsen kayınvalidenin bu davranışları farklı şekillerde devam edebilir. Onunla nazik ama net bir şekilde sürekli aynı mesafede kalmaya çalışman çok önemli.
Unutma, sen kendin için önce sınırlarını belirleyeceksin. Bu sağlıklı bir ilişkinin temel noktasıdır. Ayrıca eltinle şeffaf bir iletişim kurmaya devam et, belli ki seni anlamaya çalışıyor. Birbirinize destek olmanız bu süreçte çok değerli olabilir 🙏💖.