Eşim çok değişti ve benden utanıyor gibi hissediyorum, sizce?

Merhaba arkadaşlar ben 47 yaşında 25 yıllık evliyim ve üç çocuk annesi bir kadınım.

Ben tesettürlü ve dindar bir kadınım, inançlarım doğrultusunda yaşıyorum ve bu benim için çok kıymetli. Eşim de evlendiğimizde bu tercihlerime saygı duyuyordu, hatta o da dindar bir yaşam tarzına yakındı. Ancak son yıllarda eşim çok değişti, özellikle maddi durumun etkisi olduğunu düşünüyorum bu konuda. Eşim işleri büyüyünce daha sosyetik, elit diyebileceğim ortamlara girmeye başladı. Yeni arkadaş çevresi, iş yemekleri, davetler vs.

Sorun şu ki, eşim bu ortamlarda benden utanıyor gibi hissediyorum. Örneğin, beni bu tür davetlere nadiren götürüyor. Götürdüğünde ise yanımda rahatsız oluyor, sürekli “Şöyle yap, böyle konuş” gibi uyarılarda bulunuyor. Ve beni sürekli arkadaşlarının açık giyinen okumuş eşleri ile kıyaslıyor. Defalarca açılmamı ve açık seçik şeyler giyinmemi istedi, bana sormadan gitmiş bir sürü kıyafet almış. Ben kabul etmedim tabii inancım için örtünüyorum senin için değil dedim. Seni diksiyon kursuna yazdırayım falan diyor.

Ayrıca, evde de bazı şeylerden rahatsız olmaya başladı. Mesela, namaz kılmamı ya da dini sohbetlere katılmamı istemiyor.

Ne yapacağımı bilemiyorum. Bu durumun evliliğimize zarar vermesinden korkuyorum. Sizce eşimle açık açık konuşmalı mıyım, yoksa bu davranışları normal mi? Ben mi fazla hassas davranıyorum?

Eşim çok değişti ve benden utanıyor gibi hissediyorum, sizce?
Cevapla