Ben eski bir müslümanım , şimdi konfüçyüscüyüm. LGBT nin cezası islam da tecavüzden bile daha kötü , ama özellikle kadınlar tecavüz kelimesine delirirken , lgbtye saygı duyalım falan diyor. Allahın dediğinin tersini yapıyorlar. Neden peki.
AI Persona’ya Sor
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
6Cevap
23 yıllık gayım. Çoğu tolere etmiyor bu arada. Bazıları saygı duymayı seçiyor sadece
Tecavüzcülere neden saygı duymuyorlar peki. Tecavüzün günahı daha az. İki yüzlülük oluyor bu.
Ona resmen saygı duyuyorlar zaten bazı aşırıcı gruplar. Ve bu kimsenin umrunda değil biliyor musun? Dinin açıklarını aleyhine kullanıp, başka insanları mahveden binlerce ‘Müslüman’ geçinen insan var. Onlara laf söyleyince noluyorsun? “Din düşmanı” O yüzden hiç enerjini tüketme. Görmezden gel sadece
islama laf atmam ama müslüman gruplar rezalet
Aynı şekilde. Dinlerini küçük gördüğümüzü sanıyorlar. Haşa.. Ancak biz onları yetersiz görüyoruz
Herkes kendi kafasına göre yorumluyor İslam'ı Allah Mekke'deki ay tanrısı putu
islam kesin ama. Mesela bir tecavüzcü eşcinsel den daha az günaha girer. Ama biz kadınlar tecavüzcüden daha fazla nefret ederiz. Bu yüzden islamı bıraktım , mis.
Sen Türk'sün zaten istesen de müslüman olamazsın
Tam tersi. Türkler müslümandır. Bu ülke de müslüman kanıyla alındı. şu an aslında türk olup da müslüman olmamak türk tarihine hakaret. Müslümanlıgı bırakmamın tek sebebi de müslümanların iki yüzlülüğü
Hayır sen yanlış biliyorsun müslümanlıkla alınmadı bu topraklar müslümanlık Türklerin kanını bozdu Türkler Kuran'da kıyamet alametidir sadece Araplar müslüman olabilir Türkleri keserek müslüman yaptılar kılıç zoruyla talas savaşını kazansaydı Türkler müslüman olmayacaklardı Osmanlı Türklüğü reddetti
Türkler tengricilik ile islamı benzer buldugu için müslüman oldu. Tüm tarihciler de müslümanların asla insanları zorla müslüman yapmadıgını onaylıyor. Dimmi sistemi ile diğer inançları olan insanları koruyorlardı
Hayır Tengricilikle müslümanlık aynı değil Tengricilik gördüğün şeylere inanıyorsun yani doğa senin tanrın güneş ay yıldızlar senin tanrın Araplar seni kılıç zoruyla müslüman yaptığında kadını 4 duvar arasına soktular kapanmaya zorladılar İslâm da kadının bir kere değeri yok o kılıç zoruyla müslüman olmadık diyenler hepsi palavracı sahtekar Türkler zorla müslüman oldu talas nehrinde Türklerin kanları aktı ayrıca müslümanlık sabiliktir putperestliktir senin öz dinin doğa tabiat hayvanlar senin tanrındır sen müslüman olduktan sonra Mekke'deki ay tanrısına tapmaya başladın Türklük onurun gitti araplaştın müslüman olman için Arap olman lazım ve Halife'nin yönetimi altında Şeriat kanunlarına göre yaşamalısın şu an bütün müslümanım diyen herkes Maide 44 göre kafir çünkü laik sistem de yaşiyorsun dinsiz bir ülkede yaşiyorsun şu an
Yoo Müslümanım. Gayet de saygı duymuyorum bu ideolojiye
O nasıl bir din değiştirme hızıdır ve sen hangi tarikattensin
Dinden uzak o kadar iyi
Tam tersi , islamı bıraksam da , hala konfüçyüscüyüm. Dinsiz olmuyor. Ahlak din ile geliyor.
Ahlak din ile gelemez, taş devrinde insanların konuşabileceği bir dil bile yoktu. Geçen her yıl insan kendini geliştirmiş, ahlaki değerler inşa etmiştir.
Ahlak Filozofu bile din ile gelir der. O yüzden kesinlikle bu gerçektir.
Ahlakın olması için bir dine ihtiyacın yok ki, tarih boyunca dini reddedenler ahlaksız mıydı
Ahlak direkt din ile gelir. İddanda haklıysan din kitapları dışında yazılı ahlak kuralları olan bir kaynak söylesene. Söyleyemezsin
@Nightwalk35 Ahlakın temeli din olamaz, ahlak dinlerden önce de vardı, daha eskiden de vardı ki ahlakın oluşması için topluluğun olması lazım. Topluluğun bir arada olabilmesi için ahlakın oluşması lazım. Toplulukların bir arada yaşadığı dönemlerde dinler yoktu. Her toplumun kendi ahlaki değerleri vardır, bundan 100 yıl önce ahlaksızlık kabul edilen davranışlar bugün sıradanlaştı. Temelinde din olan ahlak değişemezdi.
Dinlerin olmadığı hiçbir dönem yok. İlk insandan beri din var zaten. Dolayısıyla dediğin ahlak dinden önce var olamaz
Kaldı ki ben sana ahlakın yazılı olduğu bir kaynak sordum. Bunun cevabını hâlâ vermedin
@Nightwalk35 Herhangi bir yazılı kaynağa ihtiyacın yok, ahlakın temeli topluluktur. Ahlaklı olman için bir dine inanman ya da mensup olman gerekmiyor. Senin inandığın dindeki kurallar ile başka dine mensup olan kişinin ahlak anlayışı farklıdır. Bunun temeli toplumdur. Din sabittir değiştirilemez ama ahlak anlayışı değişebilir ki asırlardır değişiyor.
Tanrıya ulaşmak için illa dine ihtiyaç yoktur, fideizm yani akıl yoluyla tanrıya ulaşmak. Ahlak anlayışı, akıl yoluyla ahlakı oluşturmak, ahlak için bir dine ihtiyacın olmaması. Nasıl ki inançsızları ahlaksız ilan edemezsen, inançlıları da ahlaklı ilan edemezsin.
Konumuz dine ulaşmak degil sen konudan saptın fakat şu an bu ülkedeki ateistlerin içinde ahlaklı olanların olmasının sebebi dine inanan bir toplumda doğup büyümüş olmalarıdır. Ahlakın din kaynakları dışında hiçbir yerde yazılı bir ögretisi yok. Herkes kafasına göre ahlak kuralı koyacak olsa bunlar bireysel görüşler olarak kalırdı fakat bunun bir kuralı var. O yüzden bir çok ahlak kuralında herkes hemfikir. Bu yazılı kaynak da sadece dinlerde var. Başka yerde var diyorsan göster öğrenelim
Bir insan sonradan ateist olsa bile eğer ahlakı varsa o bir dine inanan ve o ahlakla yetişmiş bir toplumda büyüyüp yaşamış olmasından kaynaklanıyor. Sebebi net olarak bu
@Nightwalk35 Dine inanan bir toplumdan ahlaksız insanın çıkmayacağını savunuyorsan, bu İslam topraklarında türeyen ahlaksızları nasıl açıklayacaksın? Dini figür olan bazı hocaların çocuk istismarına kadar giden yolu hangi dini ahlakla açıklayabilirsin? Bir insanın ahlakını dinle ölçemezsin, bir insanın ahlaksızlığını da dine sebep tutamazsın. Hiçbir dine mensup olmayan insanların da ahlak anlayışları vardır, şu hayata sadece tek pencereden bakmayı bırak. Bir müslüman başka bir dine inancı olan insana sen kafirsin, cennetlik değilsin diyerek dışlıyorsa bunun hiçbir ahlaki değeri yoktur. İnsan önce insani değerlerine göre tartılır, ardından din/dil/ırk değerlerine geçersin.
Nisa suresi 3. ayet bir müslüman erkeğin bir eş ve üç tane daha kadına sahip olmasına izin verilir. Bugün buna izin verilmiyorsa toplumun kendi ahlaki değerlerine uygun olmadığı içindir. Ahlakın dinden geldiğini savunabilirsin ama kanıtlayamazsın.
Evet Kuran 3. eşe "izin" veriyor "emretmiyor". Şimdi ülkemizde savaş olsa ve erkek nüfusunun 3 te 2 si azalsa ne olacak? 1 eş zorunlu olması senaryosunda çoğu kadın evlenemeyecek. Evlenmeyen kadınlar sebebiyle fuhuş artacak. İnsanlar birbirini daha çok aldatacak vs. vs. Bu koşula İslam ne diyor? 4'e kadar eş alabilirsiniz diyor. Bu ne demek? Hepsinin eş olarak bulunması, evlilik hayatının olması ve yanında da yuvalarının olması ve haklarının korunması anlamına geliyor. Bu ekstrem durumlarda uygulanabilecek daha iyi bir ayet olamazdı. Mükemmel bir ayet. Nisa 3. ayeti de normal zaman koşullarında zaten tek eşli olmak sizin için daha hayırlıdır diye de belirtiyor. Daha mükemmel bir kural olamazdı
Antik Mısır döneminde gönderilmiş herhangi bi din yoktu, politeist inanca yani çok tanrılı inancına sahiplerdi fakat ahlak yine vardı. Tek tanrılı dinler daha sonralarda ortaya çıktı.
Bu durumda en azından kimin kiminle yattığı belli oluyor. Tek evliliği her dönem zorunlu yaparsan kimin kiminle yattığı Bu koşullarda belli olmayacak. Sonuç toplumsal ahlaki çöküntü. Bence gayet anlaşılır anlattım
Ayrıca ben dine inanan bir toplumdan ahlaksız insanın çıkmayacağını savunmadım. Ateist de olsa yetiştiği toplumdan ötürü ahlaklı olabilir dedim. Okuduğunu iyi anla.
@Nightwalk35 Hadi iyi akşamlar, iki kadınla görüşen erkeğe ahlaksız damgası vurduğunda bu ayeti aç tekrar oku. Ahlak anlayışını çıkarların doğrultusunda eğip bükersen, dinini ahlakın karşısında ezersin.
Şu an savaş yok. Ekstrem bir durum da yok. Benim de bu durumda 2. eşi kabul etmeme hakkım var. Savaş olursa etraf fuhuş yuvası olacağına evlilik olmasını tercih ederim. Aklı olan bunu anlar. Aklını kullanmayan da dini ezildi zanneder.
Sana da iyi akşamlar
@Nightwalk35 Bir ateistin ahlakını nasıl dine dayatıyorsun, sen ahlakın temelinin dinden geldiğini savunuyorsan ahlaksızlığın temelini nereye dayatacaksın? Kabile toplumunda yaşayan insanlar herhangi bir dine mensup olmadan kendi içlerinde ahlak kavramını geliştirmişlerdir. Bunu nasıl açıklayacaksın? Hangi din o kabileye dokunmuş ki ahlakı aşılamış.
@Nightwalk35 Kendini fazla akıllı sananlar bugün ellerinde telefonlarla teknolojiyi yakalamak yerine ellerini göğe kaldırıp şükretmeyi seçerlerdi. O yüzden ahlaki değerlerini dine dayatman doğal.
Ahlaksızlığın temeli de dinin öğrettiği ahlak öğretisini öğrenememek, insanlıktan nasibini alamamakla alakalı. Bu soruyu sorman bile aklını kullanmadığını gösteriyor zaten.
@Nightwalk35 Medeniyetin başlangıcına dön, Antik Mısır’a gel. Bana ahlakın olmadığını söyle. İnsan topluluklarından soyutlanmış kabilelere gel, ahlakın olmadığını söyle. Bırak bu aklını kullanamıyorsun ayaklarını, senin dinine inanmıyorum diye yine ahlaksızlık yapıyorsun ama ahlakı savunuyorsun bu ne yaman çelişki.
Hangi kabineden bahsediyorsun 😂 gormedigin kabilelerin nasıl yaşadığını bilemezsin bu 1, eğer biliyorsan demek ki o kabile dünyadaki herkes tarafından biliniyordur ve teknolojiye de kitaplara da ulaşmıştır. Bu durumda yine senin tezin çürüyor. Daha akılcı teoriler salla bari
Neyse ben cahillerle konuşmayı uzatmayı sevmiyorum. Diyeceklerim bu kadar.
@Nightwalk35 Keşfetmenin ne demek olduğunu bilmiyor musun? Hiç mi ansiklopedi okumadın, hiç mi belgesel izlemedin? Hiç mi kabilelerin keşfini görmedin. Eğer topluluk halinde yaşıyorlarsa zaten ahlak anlayışı vardır.
@Nightwalk35 Cahillerle konuşmayı sevmemen doğal, çünkü her şeyi biliyorsun. İyi akşamlar dilerim, ahlaklı hanımefendi.
Saydığın kabilelerin ahlak anlayışı ne? Sonradan keşfedilen kabilelerin insan görünce saldırması mı mesela takdir ettiğin ahlak anlayışı? Güldürme beni daha fazla 😂
Uzatmaya gerek yok
sen gibi döndürek olduklarından
Ne olsun istiyonuz