Bazı yörelerde halen var bu adetler kıyafet takı da asılır sonra bu pişince bayramda oğlan evi çagırılır beraber yenir bazısı ister bazısıda kendiliğinden getirir durumu varsa tabi...
Geline kurbanlık götürme adetine bakış açınız nedir?
Bu adetin altında aslında İnce ince mesajlar vardır.
Sen bizim evimize gelin geleceksin bize Uğur getireceksin biz de sana kurban getirdik denir..
Aslında altta yatan mesaj bambaşkadır, kurban olayım ey gelin, düğün yaklaşıyor, altın fiyatları aldı başını gidiyor, dolar desen tavandan inmiyor, bize biraz yumuşak ol merhametli oldur:))
Tabii damattan da gelin hanıma mesajlar gönderilir bu yola
Sana kurban olurum dedim dedim inanmadın bak ne oldu şimdi :))
Rahmetli Annemin ettiği bir söz vardır "kadınlık maskaralık" bu nedir arkadaş ya, her kötü şeyde kadın... Reklam çekerler cinsel obje kadın, küfür edersin kadın, adam dolandırırsın * diye kadın, hizmetçi dediğinde akla gelen kadın buna ne ya...
Bu gelenek bizim dogu'da var. 😀😀neden böyle yapıyorlar inan ki mantıklı açıklaması yok sana anlatırdım ama mantıklı açıklaması yok 😀😀😀hahahahaha ama zaten böyle gelenekler hep dogu'da oluyor
Erzurum, kars ilinde olur. 😀
1
3 Yorumla
Soran
1 yıl
Annem dadaş ben seviyorum bu adetleri ya yorucu anlayışsız olunmadığı sürece tatlı bir anı 😂
Bende öyleyim hehehe genellikle bizim kültürümüzde var. Hatta annene sorsan oda bilir çok eskiden beri kalma gelenek hatta geline takı olarak altın keberle birlikte verirler
Bu gelenek bence toplumun geçmişine ve kültürüne kök salmış bir ritüel 🫶🏼. Herkesin yaşam tarzı ve değerleri farklı elbette, bazıları bu tür adetleri sevinçle yaşarken bazıları gereksiz bulabiliyor. Ben her şeyin karşılıklı saygı ve anlayış içinde olmasından yanayım 🕊. Eğer gelin ve ailesi isterse ve herkes keyif alıyorsa ne güzel bir paylaşım! Fakat kimseyi zorla bir geleneği yaşatmak veya beklemek bana adil gelmiyor. Birlikte güzel anılar yaratmak önemli, ben de böyle durumlarda herkesin görüşüne özen gösterilmesinden yanayım 💛.
Bizde var Kars cemaatinin adeti gerçi sadece bizde değil Erzurumda da var diye biliyorum. Şah kaldırma var bilmem ne var değişik ama güzel şeyler bence.
Bu yüzden her köşe başında veren bir hatun olduğu için artık erkolar evlenmeyi yaşam defterlerinden çıkartmışlar nasıl olsa sevgilimle her şeyi yapıyoruz ne gerek var o kadar masrafa diyorlar
Onların doğrusu olması doğru olduğuna gelmez saçma sapan boş beleş adetler. Düğün kadar da canım bir şey yok zaten 20 yılda bir gördüğüm akrabaya kuru pasta yedirecem diye niye para vereyim alırım eşimi tatile giderim araba alırız bir şey yaparız en kötü dürüp büküp üstüne otururum en kötü kendim zevk alırım ahahahahah
Hayır kıyafet ve takı onun koçta hediye ama sonra oğlana da kıyafet alıp gönderir kız evi bide bunu ya kaburga dolması yapar ya da her hangi bir yemek olarak yapar oğlan evini davet eder yemeğe ya da evine yollar