19 yaşındayım, öğrenciyim. 3 ay önce babamı kaybettim. O benim sadece babam değil, kolumdu kanadımdı… Hayattan koptum resmen. Ama bir yandan da ayakta kalmaya, okulumu sürdürmeye ve onun çok istediği gibi mezun olmaya çalışıyorum. Ablam ve babam yıllardır görüşmediler kavgalilardi ve babam ablama cok kırgın bir sekilde ayrıldı aramızdan...
Babam sağlığında, bana bir ev aldı. Parasını kendi hesabından benim hesabıma geçirdi ve o ev tamamen bana ait — miras değil. Şu an kirada ve o kira geliriyle hem okulumun masraflarını karşılıyorum hem de yaşadığımız evin ipoteği ve giderlerini ödüyorum.
Babam vefat edince geriye 2 ev kaldı:
1. Yaşadığımız ev – Ablamın hâlâ yasal hakkı var. Bu hakkı zamanla ödeyeceğim insallah.
2. Kiradaki ev – Ablamın yasal payını bayağı büyük bir meblağ ödeyerek devraldım. Kendi evimin kirası, babamın sağlığında verdiği birikim ve kendi birikimimle ödedim. Etimle kemiğimle kazandım yani.
Şimdi ablam evleniyor ve anneme gidip, benim olan ev hakkında “O ev de aslında benim hakkım, o aldı üstüne” diyor. Hatta düğün hediyesi olarak ya o evi ya da kirasını 5 yıllığına bana versin demiş. Yani beni, onun hakkını çalmakla suçluyor. Ben yıllardır 15 yaşından beri calisiyorum ve su an iyi bir okulda babamin ve benim hayalim olan hukuk okuyorum. Ablam hic bir zaman okumadı ve evi terk etti kendi hayatini yasamak icin (yanlış anlamayın onu asla kinamiyorum çünkü o boyle mutlu). Ama babami hep mutlu edende bendim o degil.
Bu sözler beni kırdı. Çünkü ben onun yasal hakkını zaten verdim miras kalan ev icin ve o simdi benim kendi evimi istiyor, hâlâ da su an yasadigimiz ev için odeme yapmaya devam ediyorum yasal hakları almak icin. Ablam kendi hayatını yıllardır yaşıyor ama benim omuzlarımda şu an koca bir yük var. Benim evim benim güvencem, benim tek dayanağım. Ve babamın bana olan sevgisinin bir simgesi. Eğer onu verirsem, sanki babamın bana duyduğu güvene ve sevgisine ihanet ederim gibi hissediyorum. Annem ise bir yandan evi devretmesek bile 5 yıl yaşasın diyor kira vermeden kendileri ev alana kadar.
Bu olay yüzünden düğününde ne yapmalıyım bilmiyorum.
Sizce ablam haklı mı? Ben onun hakkını mı yedim gerçekten? Düğün hediyesi olarak ne vermeliyim? Altın ya da para gibi bir şey mi, yoksa onun istediği gibi evi mi vermeliyim?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer