Sorgulayan insan: Kadın düşmanlığının tarihçesi?

Siz ne düşünüyorsunuz?
Siz ne düşünüyorsunuz?

Kadın düşmanlığının ve kadını erkekten daha aşağı görmenin temel sebebi mitolojik efsanelerin gerçek olarak kabul edilip kuşaktan kuşağageçmesidir. Neredeyse 4000 yıllık Yahudilik ve onda türeyen Hristiyanlık , İslamiyet kadını bir yılan, şeytan kabul ederek ilk günahın ve cennetten kovulmanın müsebbibi olarak kadını görmüşlerdir.

Kutsal olduğu sölenen kitaplarda kadın hep aşağı görülmüştür. Tevrat, İncil 1. korintliler 11. bölüm, Kur'an Nisa suresi 34. ayet, bakara suresi 228. ayet ve 223. ayet bunlara örnektir. Hadis kitaplarıda kadını aşağılayan cümlelerle doludur. Yahudilerin önemli dini kitapları Talmud ve Tanah'ta adem ve Lilith efsanesi anlatılır. Ibrani mitolojisine göre Lilith Adem'in ilk karısıdır ve Adem ile eşit olmayı ister çünkü Adem'le aynı zamanda ve aynı anda yaratılmıştır. Adem ile birlikte olmayı şiddetle reddeder. adem ısrar ettiğinde ise büyü ile kaçar ve onu terk eder. Melekler onu geri getirmek için gider ama Lilith artık dönmeyeceğini, Samael ile birlikte olduguğunu 100 den fazla cin çocuğunun olduğunu ve Adem'e sadık kalmayacağını söler. Bu arada Tanrı Lilith'i durdurmak için 3 melekgönderir. Melekler eğer Lilith dönmezse hergün 1 çocuğunu öldüreceklerini söylerler ve Lilith'in dönmediği, Tanrı'ya Adem'e itaat etmediği her gün için 1 çocuğunu öldürürler, Bunun üzerine Lilith, Adem ve havva'nın soyundan gelenlerin çocuklarını öldürmeye başlar. Bu olaydan sonra Lilith bir cin, şeytan olarak gösterilmeye başlanır. Bu mitolojik hikaye diğer milletlerin mitolojisini de etkilemiştir. Türk mitolojisinde Albız/Alkız/Albastı karakterleri de işte bu mitolojiden doğmuştur. Hala bağzı Anadolu köylerinde lohusa kadın yanlız bırakılmaz ve akşamları ipte çocuk bezi bırakılmaz. Sebebi ise Albastı karısının ya da Yahudi mitolojisindeki Lilith'in o evde çocuk olduğunu anlayıp çocukları boğmasını önlemek. İşte bu gibi mitolojik hikayeler binlerce yıldır toplumların, insanların bilinçaltında yer etmiştir.

Bu efsanelerle büyüyen insanlarda kadın düşmanlığının olması, bu insanlarda kadın düşmanlığının olması, bu insanların kadını şeytan gibi görmesi normaldir. Toplumların bilinçaltını bu gibi mitolojik hikayelerden arındırmadıkça kurtuluşa eremeyiz

Sorgulayan insan: Kadın düşmanlığının tarihçesi?
Cevapla