Aile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı. Evet, çoğu durumda boşandıktan sonra ailenin yanına dönmek mantıklı bir adım olabilir.
Çünkü boşanma, insanın hem duygusal hem de maddi olarak çok yıprandığı bir süreçtir ve böyle zamanlarda güvenli bir destek alanına ihtiyaç duyulur.
Ailenin yanında olmak, kendini toparlamak, duygusal yaralarını sarmak ve yeniden ayağa kalkmak için zaman kazandırır.
Aynı zamanda maddi olarak yeni bir düzen kurana kadar büyük bir rahatlık da sağlar.
Ama burada önemli bir nokta var:
Aile yanında uzun süre kalmak bazen bağımsızlık sürecini geciktirebilir veya aile bireyleriyle yeni çatışmalar doğurabilir.
Bu yüzden bu dönüşü geçici bir iyileşme süreci gibi görmek en sağlıklısıdır.
Yani "ben buradayım ama burada sonsuza kadar kalmayacağım, yeniden kendi düzenimi kuracağım" bilinciyle yaklaşmak iyi olur.
Kısa vadede destek almak için dönmek mantıklı, uzun vadede kendi ayakların üstünde durmayı hedeflemek daha da mantıklı.20 Yorumla
En İyi Cevaplar
Tabi ki de mantıksız başının çaresine bakmak zorundasın ister evli ol ister bekar ister dul farketmiyor anne baba kardeş bir yere kadar zaten belli bir yaştan sonra onlarda bakamıyor artık fazlalık geliyorsun illa boşanmış olman gerekmiyor belli bir yaştan sonra bekar olman bile onlara fazlalık veya suçmuş gibi geliyor. Aklın varsa bir iki güler yüzlerine kanıp gitmezsin Git çalış iş bul ayrı eve çık arada bir hafta sonları gidersin onları görmeye veya onlar sana gelir. 29 yaşındayım hiç evlenmedim valla aile evi pişmanlıktır insanin tüm yeteneği başarısı varsa hepsini yok ediyorlar ruh sağlığını bozuyorlar özguvenini zedeliyorlar.
67 Yorumla- 1 yıl
Valla bende çıkıp gidecem bir daha da gelmiyecem o kadar yıprandım ki kalmakla onlardan hep sevgi dilenmekle, birgun belki severler beni umuduyla hic deger gormedigim bir aileden deger bekledim ama kendi vaktimi sagligimi bozmaktan almaktan baska birsey yapmadim. Senin yaş kac
- 1 yıl
@Salisili1 özgürlüğüne bu denli saygı duymamaları seni yoklukları ile tehdit etmeleri (seni silerim vs) zaten çoktan sildiklerini gösteriyor
- 1 yıl
@dream_walkerr maalesef
Ya bazıları var seni kabul ediyorlar yediğini içtiğine bakmadan seni sanki ilk günkü gibi yadırgamadan evlenip boşanmış olduğunu anlamadan devam edebiliyorlar hiçbir şey olmamış gibi bazı aileler var fakat öyle değil yani sonuçta evlenip boşanmış olarak döndüğünde illaki eskisi gibi olmayanlar da var ama bana göre bence aile evine dönmek yerine kendi hayatını kurup da devam etmek daha mantıklı diye düşünüyorum çünkü eskisi gibi olmaz yani
10 Yorumla
- Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı.
1 yılDün iş yerinde yeni bir kızla tanıştım Kız yeni olmuş boşanalı Bir 6 ay önce falan olmuş ailesinin yanında kalmış yapamamış kendini ev tutmuş 1+1 çocuğuna bakacak kimsesi yok anneannesine bırakmış ailesi dışlamış reddetmiş Yani uzun uzun bu süreci işleyişi çektiği acıları falan konuştuk en iyisi kendi başına yaşamak diye söyledi ne kadar zor olursa olsun param bazen yetmiyor Ama huzurum var dedi Çok doğru bence
11 Yorumla
Yapay Zeka Cevapladı
Merhaba Özlemefe 💖, evet bu gerçekten zor bir karar olabilir. Boşandıktan sonra aileye dönmek içten ve güven veren bir seçenek olabilir. 🥰 Ama öncelikle kendini dinlemen, duygularını anlaman önemli. Belki biraz zaman verip iç dünyana dönmek iyi gelir. Aileyle iletişim kurarken de sınırlarını ve kendini korumayı unutma, sevgiyle ve hoşgörüyle yaklaşmaya çalış. 🌿 Unutma, öncelik hep senin mutluluğun olmalı. Kendine iyi bak ve sevgiyle karar ver 💕✨.
10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
100Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,2b cevap paylaştı.
u 1 yılmantıklıdır evet
00 Yorumla Toplumumuzda herkes boşanma sonrası tek başına hayat kuramıyor. Kendi hayatini kurabilen için kendi evinde oturmak tüm zorluklara ragmen daha iyi. Çünkü evkenmis bir birey artık ana baba lafı çekecek konumda olmuyor. Hele bosaninca yapilqn muamele genelde pek hoş olmuyor bu toplumda. Benim çevremde gördüğüm itici davranışlar oluyor özellikle de bosanmıs kadınlara karşı
00 YorumlaBoşandıktan sonra izmirdeydim fethıyeye ailemin yanına döndüm çünkü boşanma psikolojisi ile nerde sabah orada akşam takılıyordum. Birden ani bir fren yaptım ve fethiyeye ailemin yanına döndüm ve çokta güzel oldu herkes mutlu ( yine sabahlar olmasın ama dozunda ))
00 YorumlaDeğilll mantıklı değil hiç mantıklı degill
Ne olacak biliyormuş birkaç ay sonra git kendine bir iş bul vs neden ayrıldı yok işte neden böyle oldu felan sonra kovarcasina bahaneler felanen iyisi kendi ayakların üzerinde yaşamayı dene en iyisi bu evlenme demiyorum sen bilirsin tabi fakat hayat senin nasıl istiyorsan öyle00 Yorumla
1 yılImkanin varsa kendi ayaklarının üzerinde durabiliyorsan bir hayat kurabilirsin. çocuk Yoksa daha kolay. Baba da çocuğa dışarıdan her türlü konuda destek oluyorsa denenebilir. bir aile evinde evin küçük kızları gibi olacaksın kendine ait bir alanın olmaz. istediğin gibi davranamazsın, karışırlar ederler zor olur.
00 YorumlaEVET , en mantılısı bu..
ahir zamanın sonuna doğru gidiyoruz
Ailenin yanında daha güvenli olursun , ŞAKA DEĞİL CİDDİSana akıl veren tiplerin yaşına bak , senden küçük olanları dinleME, dini imanı ahlakı olmayanları dinleme. Senden küçük ve deneyimleri sana denk ya da senden yukarı olmayanlardan akıl almak akılsızların yapacağı şeydir , böyle yapma (bence) !
hele bekar şımarık feminst vs aklı havada arıza kızları hiç dinleme.Selamlar
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılBence mantıklı. Sonuçta maddi manevi zor bir süreç. Çalışıyor musunuz bilmiyorum ama eğer çalışmıyorsanız ev tutmak hiç kolay değil. En kötü 15 bine ev tutsanız depozito emlakçı derken hiçbir şey yapmadan 45 bin giderin var. Ayrıca ilk zamanlar ne kadar etkilenmem deseniz de içten içe yıpratıcı bir süreç. Kafanızı zor toplayabilirsiniz belki. O yüzden çocuklarınızla daha aklı başında birileri ilgilense daha iyi olur. Siz de 1-2 aya maddi manevi kendinize gelmeye başlarsınız. Tam güvendiğiniz evrede de ayrı eve çıkmak isterseniz çıkarsınız.
21 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılHiç iyi fikir değil kötü asla rahat edemezsin millet sevmesede diyelim sevmesede sırf baba evine gelmemek için koca evinde kalıyor bı kadın olarak bende boşandım iyi insan değildi geçimsiz kötü huylu sevimsizdi çok önemli sebebi yoksa tavsiye etmem bekarlar koca bulamıyor dul olarak evlenme ihtimali de 0
05 Yorumla
Cevap sahibi1 yıl@alpp3838 talibim çıksa evlenip baba evinden gitmek istiyorum ama yok.
Cevap sahibi1 yılHepimize bol şans
Gizli Üye(36-45)1 yılBoşandıktan sonra ailenin yanına dönmek mantıklı ama eğer çocuk varsa zor olur O yüzden eğer imkan varsa kendi başına bir eve çıkmak daha faydalı olur... Ben senelerce ailemin yanına dönmemek için sabrettim şimdi kendi evimde çocuklarımla beraber yaşıyorum
01 Yorumla- 1 yıl
Ne kadar yil oldu tek basiniza yasayalim?
Aile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı. nasıl bir hayat yaşadığına bakar. mesela özgürlüğüne düşkünsen yalnız yaşamaya alışmışsan zor. aile evi kendi evi gibi olmuyor. kurallar farklı olabilir
20 YorumlaBaşarabilen de var başaramayan da. Memurdan ya da yüksek maaşlı devamlı bir işin varsa işin kolay olur aksi takdirde, yapamazsın ve aile ile birlikte kalmak dışarda ki tehlikelerden daha güvenli maddi manevi
00 YorumlaNispeten güvenli bir yerde aile evi dışında hayatını sürdürme imkanın varsa ayrı yaşamaya devam etmeni öneririm. Modern bir ailen ve çevren yoksa illa ki can sıkıcı şeyler yaşanıyor. Belli bir yaştan sonra çekesi gelmiyor insanın
00 Yorumla
1 yılAilen gerçekten arkanda dursa bile zor ama aile yanı toplumumuz için daha iyi siye düşünüyorum dul bakına bakış açılarından dolayı yoksa ailenle zaten sorunların varsa hiç onların yanına geçme bence ekonomik olarak muhtaçda değilsen
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 3,1b cevap paylaştı.
1 yılAslında mantıklı ama aile yapısına göre çok değişir çünkü kimisi kabul eder eskisi gibi olur kimisi de baski kurar çalış ya da ilk gelenle yine evlen git diye
10 Yorumla
1 yılGüzel bir işin varsa dönme. Yoksa bir süreliğine düzenini kurana kadar git. Anne milleti dırdıra başlıyor genelde kuzenimde öyle olmuştu kız 2. ye evlendi de kurtuldu 😂
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 445 cevap paylaştı.
1 yılBu mantıktan ziyade ekonomik sebeplerden kaynaklanıyor ya da duygusal boşluk sebebi ile normal şartta ben çoğunluğun dönmek istemeyeceğiniz düşünüyorum
00 Yorumla Şöyle söylim evli olmama rağmen evdeyken çalışmadım zaman bi ton laf söylerler evlenip boşansam 1 tane çoçuğum olsa gitsem gene bakarlar ama en küçük tartışmada herşeyi yüzüne vururlar işte o zaman acı gerçeklerle karşılaşırsın mantıklı değil yani
01 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı. Çok zor eğer aile dünyalar tatlısı anlayışlı değilse ve çevrenin saçma yorumlarına kulak asıyorlarsa
Bana kalırsa boşanınca radikal karar alıp yurtdışına gitmek harika olurdu00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 915 cevap paylaştı.
1 yılAile anlayışlıysa ve maddi/manevi durumuna destek oluyorsa güzel fikir ama kendi evine çıkacak gelirin var ve onlar sana destek olacaklarına köstek oluyorsa mantıklı değil.
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,3b cevap paylaştı.
1 yılEger isin meslegin bir gelirin varsa ve yemekti bulasikti bunlar seni yormuyorsa hic bulasma. Yok daha raat daha iyi olucaksan neden gitmeyesin?
00 Yorumla
1 yılÇocuk varsa bence değil. Zaten bizim toplumda boşanmak kusur sayiliyor. Bir de çocukluysa huzuru zor verirler. Ama aile iyiyse anne baba her durumda arkanda olduğunu hissettiriyorsa bambaşka.
04 Yorumla- 1 yıl
Boşanmak neden kusur olsun ki?
- 1 yıl
@Freddy1616 dul oluyorsun cunku. Olmamasi gerek ama cahil toplumlarda durum bu.
- 1 yıl
Ablam da dul idi bir zamanlar bunda bir beis göremedim...
- 1 yıl
@Freddy1616 normal olan bu. Toplum ahlaksız
1 yılO aile seni dışlar gitmen için ne gerekiyorsa yaparlar
10 Yorumla
1 yılAilenin yanına git gerçekten boşandıysan saçma sapan insanların önerilerine kulak asma seni en iyi onlar anlar yani ailenn
20 Yorumla
1 yılHerkesin sıfırdan hayat kuracak durumu yok herkes kendi ayakları üstünde duramaz mecburen aile evine dönmek mantıklı tabii
00 Yorumla
1 yılbence ekonomik durumun yerindeyse mantıksız çocuk musun ki başında birisi olmadan barınamayacaksın
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 867 cevap paylaştı. Her aile bir değil ama genel olarak dönülmemeli. Yetişkin bir insansın kendi hayatını kurman gerekir
00 Yorumla
1 yılBaşka nereye döneceksin ki zaten? Kötü zamanlarda insanın elinden bir ailesi tutar, başka kimse tutmaz.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 790 cevap paylaştı.
1 yılAilenin durumu, bakış açısı çok önemli ve bir de boşanma sebebi tâbi ki... Keşke boşanma gibi durumlar hiç konuşulmasa ama işte... 🙄
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 968 cevap paylaştı. Bence mantıklı bu tarz durumlarda eğer ailenle diyoloğun iyiyse sana bu geçiş döneminde kol kanat gerecek yine onlar olacaktır.
00 YorumlaBenim kızım eşiyle boşansa tabiki kapım açık olur ona. Suç işlememiş, namussuzlukta yapmamış. Geliyorsa babasının evi.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı. Allah korusun evlenip ve boşanırsam zaten boşanmadan önce kendi finans özgürlüğüm olacak o yüzden de asla ailemin yanına dönmem
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 3,6b cevap paylaştı.
s 1 yılİmkanı olan dönmesin, net. Aile ne kadar iyi olursa olsun ne derse batıyor. Zaten çoğu aile de yük olarak görüyor. Bu ülkede kadın olmak zor
13 Yorumla- 1 yıl
Yük? Ne alaka?
- 1 yıl
Yük olduğunu söylemiyorum, çoğu aile yük olarak görüyor diyorum. Toplumsal gerçekler bunlar maalesef
- 1 yıl
İyiki toplumdan izole yaşıyorum
- Aile & Toplum konusunda 851 cevap paylaştı.
1 yılEvet de aileye bağlı bazı ailelerde her şey üstüne üstüne gelir
10 Yorumla
1 yılAyrı yasayabileceksen ayri daha iyi. Bu çevre ve ailene göre değişebilir.
10 Yorumla
1 yıl"Ailense" dön bence, a i l e ise dönme, yıpratırlar gülüm seni🤍
10 Yorumla
1 yılBaşıma öyle bi şey gelseydi aile evine dönerim. Kime güvenim ki başka
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılAbla senin kocalardan yana hiç yüzün gülmedi ya. Boşan ailenin yanına git. Valla daha mutlu olursun en azından milletin kahrını çekmezsin
13 Yorumla
Cevap sahibi1 yılYani evet sen çalışıyorsun kocan evde asâlâk gibi yatıyor sana yazık değil mi
Çocuk varsa mantıklı ama çocuk yoksa mantıksız. Ben çocuk olduğu için öyle yapmak zorunda kaldım.
00 Yorumlasana yetecek kadar bir gelirin yoksa mecbur oraya gideceksin
00 Yorumla
1 yılAyakta duracak gücün varsa ayrı ev iyi olur durumun yoksa mecburen aile evi
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 2b cevap paylaştı. Kendine ait evin varsa yalnız da yaşayabilirsin.
00 Yorumla
1 yılKadınların kendi evi olmasın zaten ya koca evi ya baba evi😏
00 Yorumla
1 yılAsla. Orası eski düzen, yeni düzeni bırakıp eskiye dönülmez. Psikolojik olarak iyice çökersin
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 5,4b cevap paylaştı.
1 yılen güvenli yer ama iş güç varsa tek yaşamak daha iyi
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı. Elin eline düşüp kullanılmaktansa eve dönmek daha güvenilir
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 5,6b cevap paylaştı.
1 yılÖyle olması gerekiyor kendi ayaklarının üzerinde duramıyorsan.
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 798 cevap paylaştı. Artık aileden kopmak gerekiyor belirli bir yaştan sonra kendi yolunu çizmek lazım
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 5,4b cevap paylaştı.
1 yılUmarım herkes kendi ayaklarının üzerinde durmayı başarır
00 Yorumla
1 yılBaşka nereye donecen ki zaten kiralar asgari ucretin üstünde nasıl yaşayacan
00 Yorumla
1 yılBence değil çünkü bazı aileler baskı kurabiliyo hu konu yüzünden. En iyi ayrı eve çıkmak
00 YorumlaAilen seni yanında istiyorsan dön ama yalnız yaşamak daha iyi olacaktır
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 4,2b cevap paylaştı.
u 1 yılVarsa imkanin dönme eğer rahat edersen dön tabi ailen sonucta
00 Yorumla Ekonomik özgürlüğün varsa dönmek mantıklı değil.. ama yoksa kürkçü dükkanına gitmelisin
00 Yorumla
1 yılBizim ülkede bir şeyler de genelde aileye yük olarak görürler yobazlık diz boyu çünkü
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,7b cevap paylaştı.
1 yılen iyisi kendi ekonomik özgürlüğünü kazanıp yalnız yaşamak
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 2,7b cevap paylaştı.
1 yılEğer imkan yoksa dönüş mecburi
Haricinde tavsiye etmem00 Yorumla Yaşayan biri olarak kesinlikle ilk 3 ay destek olunduktan sonra çıkılmalı olmaz herkesin özel hayatı var
00 Yorumla
1 yılMaddi imkanın varsa dönmemelisin, evli olmasan bile kendi kurduğun düzende yaşamak şart
00 Yorumla
1 yılİmkanı varsa kendi evi ve kendi düzeni olması daha mantıklı rahat..
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 802 cevap paylaştı.
1 yılHayatina cok mudehale etmeyecekler ise olabilir
00 Yorumla - Devamını Gör (126)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer