Sürekli kendini öven insanlar genellikle özgüvenli veya kendinden emin görünmeye çalışsalar da, bu davranışın altında farklı psikolojik nedenler yatabilir. Muhtemel Nedenler: 1. Özgüven Eksikliği ve Onay Arayışı Bazı insanlar, içlerinde aslında derin bir özgüvensizlik yaşarlar ve başkalarından sürekli takdir ve onay bekledikleri için kendilerini övmeye yönelirler. "Ben değerliyim" mesajını dışarıdan duymak istedikleri için kendilerini öne çıkarırlar. 2. Narsistik Eğilimler Bazıları gerçekten kendini üstün görebilir ve diğerlerinin hayranlığını kazanma ihtiyacı duyar. Kendi başarılarını abartarak başkalarını etkilemeye çalışırlar. 3. İçsel Boşluk ve Tatminsizlik Kendi iç dünyalarında mutlu olmayan insanlar, başarılarını veya iyi yönlerini sürekli dile getirerek eksikliklerini gizlemeye çalışabilirler. 4. Sosyal Rekabet ve Statü Kaygısı Bazı insanlar, sosyal çevrelerinde daha güçlü görünmek için sürekli kendilerini öne çıkarır. "Benden daha iyisi yok" mesajı vermeye çalışırlar. Nasıl Tepki Vermeli? Sabır ve anlayışla yaklaşabilirsiniz. Bazen bu insanlar farkında olmadan böyle davranır. Konu değiştirme veya onay vermeden dinleme gibi yöntemlerle ilgisiz olduğunuzu hissettirebilirsiniz. Mizahi bir şekilde durumu yumuşatabilirsiniz. Örneğin, "Bu kadar yetenekli biriyle aynı ortamda bulunmak ne büyük şans!" gibi hafif şaka ile durumu fark etmelerini sağlayabilirsiniz. Eğer bu davranış rahatsız edici boyuttaysa, mesafeli olmak en iyi seçenek olabilir. Sonuç olarak, sürekli kendini öven insanlar çoğu zaman dışarıdan güçlü görünse de, içlerinde kendini ispat etme ihtiyacı duyuyor olabilirler.
Sürekli kendini öven insanlar ve eksikliğini görmeyen insanlar ya da kabul etmeyen insanlar genelde narsiz kabul edilir evet ama narsistlik birçok insan da vardır Sadece belli insanlara özgü bir şey değildir, belki bazen Benim içimde de bu duygu vardır narsizlik vardır ya da sadece kendimi haklı görmek kendimi haklı çıkaracak boyutları görme içerisinde de olabilirim bilemiyorum. Ama açıkçası artık insanların yaptığı hareketlere ya da söylemlerine çok fazla yorum katmak istemem ya da insanların ninni düşündü ne yaptığı hakkında ilgilenmek istemiyorum Çünkü insanlar artık çıkarcı menfaatçi, gerçekçi olmayan tavırlar içerisinde takılıyor mesela burada bile görüyoruz
Etiketler yapılıyor sohbetler yapılıyor Yok arkadaşım canım kardeşim bilmem ne saçma sapan söylemler yapılıyor ❤️❤️ böyle kalp işaretleri konuyor ama aslında hiçbiri samimi değil samimiyetsiz 10 senedir bu sitedeyim birçok insan tanıdım gerçek anlamda insanlarla tanıdım dost olan dost görünüp yabanilerde tanıdım ama son dönemde tanıdığım insan modelleri son modelde yabani çıkarcı Sadece kendimi menfaatlerini düşünen insan modellerini çok fazlasıyla görmeye başladım. O yüzden kimse gerçekten olduğu ya da göründüğü gibi değil. O yüzden buradaki insanları sorgulamaktan vazgeçtim Bir de mesela sadece bura için söylemeyeyim genel anlamda insanlarla şöyle bir durum var, birisi birisine gıcık olduğu zaman diğerinde gıcıklaştırmak için veya ona karşı düşman etmek için elinden geleni yapıyor kısacası insanlar birbirini çekemiyor. Ya da bir başkasını gıcık etmek için böyle saçma sapan şeyler yapıyorlar çocukça hareketler bunlar görmemezlikten gelmek insanın kalitesini en güzel şekilde attıran duygulardır.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
1 yıl
Ya bu örgü işi başaklarda çok var koçlarda çok var Aslan burçlarını da çok var ya aslanı da kimse övmez biliyor musun gerçekten övmüyor kimse kendisi kendisini övüyor herkes beni seviyor diyor herkes beni takip ediyor diyor herkes bana hayran diyor aslında öyle bir şey yok Kendi g*** kalkık kendi g******* uyduruyor ben o kadar boş gördüm her boşta insan gördüm hiçbir zaman özellikle kadın olanları için söylüyorum Aslan kadınına hasta olan Aslan kadını için geberen görmedim kendisi millete cilve yapıyor g** sallıyor millete birisi 10 katıp anlatıyor şu benim için böyle yaptı böyle yaptı aslında öyle bir şey yok hepsi Fos... He Başak da aynı şekilde başa övenden çok Başak kendisine Ömer ama hangi burçlar övülür genelde kendi halinde takılan insanlar balıklar yengeçler yükseleni akrepse belki o Güneş akrep olması sıkıntı o da kendisini bir halsalar da o da değildir işte millete musallat olursa o der ki millet bana sorun çıkarıyor o da hasta işte tedavi olması lazım bu deli ediyor milleti sonra Millet psikiyatris'e gidiyor onun haricinde başka ne var ha Koç Koç kendisini gece gündüz o var yani ben şöyle iyiyim ben böyleyim o ayrı ama ben koçun arkasından pek iyi konuşan insan görmedim var ama çok az herkes koçtan şikayetçi
Aslan kadını ve erkegi kendini dünya da tek sanar. Yalanları da vardır genelinin basak burcu konusunda erkekleri öyle, sahsen ben basak kadını olarak bırak övmeyi, kendinden bahsetmem tanımak isteyen tanır zaten, yengec burcu erkeği narsist önde gidenidir, herseyi ben bilirim modunda olan bir tiptir. Geneli öyledir, yükselen belki etkiler, balik burcu kadar manupuletif burç yoktur, duygusal ama manupule yi sever. İkizler zaten Allah vermiş özellikle kadını uzak durulması gereken burç ardından terazi kadını yer alır sinsi dengesiz. Yüzlerine farklı maske takar ama arkası çok başkadır. Boğa kadını da pohpohlanmayi sever bencillik çoğunda hakim, bipolar hastalarinin çoğu Boğa burcu dur. Narsisizm yay burcudur. Aslan burcu kadını dedikodu diye ölüm der. Asla guvenmem çayını içer arkanı dönene kadar baslar eleştirmeye. Terazide aynı,
Kendini övenlerin icinde terazi de var. Ben ben ben kafa beyin koymaz , zkerler. Ama maalesef elle tutulur yanları yok, bana göre. Yengec kadınları iyidir anlaşırım, çok duygusal olurlar, zarar vermezler. Oğlak burçları da biraz gösteriş, alışveriş ci kişiler dır, ama oğlak iyidir, en azından belli hedefleri olur boş kişilikler değiller dır. Mükemmelliyetci insanlar, ki bende öyleyim o yüzden anlaşırım onlar la.
Cevap sahibi
1 yıl
Doğru hepsi doğru ama konu sadece övgü ile ilgili olduğu için sanki biraz burçların özelliklerine de kaydın gibi geldi 😂
Ah ya, tam da o his! 😂 Kendini sürekli öven insanlarla karşılaşınca gerçekten reklama denk gelmiş gibi hissediyorsun, haklısın. Belki de bu övgülerin arkasında bir özgüven eksikliği vardır, kim bilir... Ama bu tarz insanlar yerine, her zaman daha samimi ve doğal olanlarla vakit geçirmek sana daha iyi gelir. Kendini pohpohlamaya ihtiyaç duymayan insanlar, enerjini çalmadan seni mutlu eder. Kendi sınırlarını çizmekte özgürsün, herkes öyle olmalı bence. 😉
Boş bir övgüyse pek kaliye almam, ama eğer gerçekten haklı bir şekilde övüyorsa tebrik ederim. Mesela kendini geliştirmiştir zaman içinde iyi bir yöne çekmiştir hayatını bunu anlatır, nasıl yaptığını söyler bunu dinlemekte hoşuma gider ama bazıları cidden boş yapıyor, bardağı dolu göstermek için sallarda sallar bu da komik oluyor ciddiye bile almam.
Narsist insanlar ilgim dışı. Bir de cinsiyetçi tavırlar bunun da ötesinde kıskançlık çok fazla. Birinin ön planda olmasına hazmedemiyor çoğu. Dün en basitinden doğum günü paylaşımı açmış arkadaşlarım bana orada bile gelip kıskançlık yaptı çoğu. Bazı insanlar karakteriyle duruşuyla ön plandalar. Bazı hazımsızlar da bunu çekemiyor. Konu açılmışken bunu da belirtelim burdan. 🌾 🔎
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
1 yıl
Hahahah geçenlerde bunu yaşadım. Eşimin arkadaşı yeni evlendi. Yeni gelin ikide bir kendini övmeler falan ben şöyle ben böyle diye. Diye … sinir oldum
İyi kızı başkaları kötü kizi annesi över hesabı…. Okumuş diye öve öve bitirmediler gelini. Şimdi kayınvalidesine gidip gelmek istemiyormuş 🫤 alin size okumuş gelin
Kompleksli ve ezik ama aynı zamanda boş kibirleriyle kendi kendilerini överek boş ve beyinsiz kişinin asıl kendileri olduğunu duymamaya kıvrandıkları ne acı ki çok bariz belli, bu da onlara müstahaktır, ibretle izliyorum..
Harika olduklarını düşünüyorum. Övünebilecekleri bir şeyler var. Ben kendimi övecek bir konu bulamıyorum. İyi olduğum bir şey yok 🥺 kıskanıyorum onları çok 🥺
Duymazdan geliyorum ben 😂 içimden he he der geçerim 😂 Neyse. Bizim baklava işi ne oldu 🙄 bir tepsi baklava sözün vardı bana 🤤🤤 Bir şey daha vardı ama onu unuttum yaa 😂😂