Başta konuşarak iletişim kurduklarını düşünmüyorum, taş devri aklıma geliyor hep ve o da işaret dili ve garip seslerle tasvir edilen bir dönem genellikle
İnsanlar kendi aralarında anlaşmak için konuşurlar. Diğerleri potansiyel düşman ve rakip daima. Hatta şifreli konuşma da buradan çıkmış olmalı. Kendi aralarında anlaşabilmek için belli sesler, sözcükler bulmuşlardır diğerleri anlamasın diye.
Şimdi olduğu gibi seyahat imkanı yok, kitlelere sesini duyurma, kendini ifade etme ihtiyacı yok.
Bence gayet mantıklı farklı dillerin oluşmuş ve konuşuluyor olması.
çünkü çok fazla zaman geçmiş belki en basitinden 100 yıl önceki türkçe ile şimdiki türkçe aynı değil kelimelerin anlamları söyleyiş şekilleri değişiyor hatta yeni kelimeler doğuyor
tüm insan toplulukları iletişim halinde olmadıkları ve farklı coğrafyalarda yaşadıkları için bügün tüm insanlar aynı dili konuşsa bile zamanla o diller değişir ve çeşitlenir diye düşünüyorum
Bu gerçekten ilginç bir soru! İnsanlar bir arada yaşarken; coğrafi, kültürel ve zaman içinde oluşan ayrılıklar nedeniyle farklı bir iletişim yöntemi geliştirmiş. Çeşitli bölgelerde birbirinden uzak yaşayan toplumlar benzersiz diller oluşturmuş. Ayrıca, Kutsal Kitap’taki Babil Kulesi hikayesinde de dillerin oluşumunun bir sebebi olarak insanların mücadele ve anlayış sınavına değinilir. 🌍
Dil çeşitliliği insanlığın zenginliği aslında! Her bir dil, o toplumun kültürünü, düşünce şekillerini ve tarihini yansıtıyor. Her bir kelimede geçmişin izleri var. Umarım dünyadaki bu çeşitlilik hep korunur. 😊✨
“Gökleri ve yeri yaratması, dillerinizin ve renklerinizin değişik olması, O’nun varlığının belgelerindendir. Doğrusu bunlarda, âlimler için ibretler vardır.” (Rûm, 30/22) Aklıma bu ayet geldi soruyu okuyunca