Hayatımda hiç araba kullanmadım ilk defa bu dönemlerde sürücü kursuna gitmeye başladım, yazılı sınavı geçtim geçen hafta direksiyon dersine başladım. Ehliyeti alabilirsem manuel alıcam hocam çok iyi ve sabırlı birisi gerçekten 2 günde araba sürmeye başladım yani şu an iyi sürüyorum kuralları öğrenip sakin sürdükçe toparlarım diye düşünüyorum ama sınavı geçememekten korkuyorum.. 7 günlük ders hakkım var ben şu an 3 gün ders aldım yarın 4. günü tamamlayacam kursta sınavları takip eden bi ablamız var kadına dedim ki sınavı biraz daha öne atalım ben araba sürüp sınava çalışayım o da tamam bayramdan sonra sınava girersin bu ay araba sürersin hatta 3 günlük kalan dersini sınava denk getireyim derse girip öyle sınava girersin sınava kadar ders görmezsin kendin çalışırsın dedi öyle ayarladık ama hoca bugün bana dersleri bitirip kendin çalışsan da olurdu aslında dedi ama ne yapsam bilemedim bizim araba da manuel ve kurs sonrası müsait olursam küçük yollarda hocadan öğrendiklerimi sürerek tekrar pekiştirmeye çalışıyorum. Kardeşim ve babam biliyor kullanmayı ama bugün babamla çalışayım dedim sinir krizi geçirip üstüne ağlayıp öyle döndüm eve. Çünkü bildiklerimi uygulayacak düzgün bir yol ayarlamıyor bana ve en ufak manevramı sorguluyor inatlaşıyor benle doğru düzgün süremedim araba bugün. Tıkandım kaldım özel dersin saatlik ücreti 1000 tl miş😳
Güncellemeler
1 yıl
Yardım KS
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Hocaların taktik vermiyor mu? Geriye park ederken çizgi vs vardı çizgiye bakarak park ediyordum ben, hatta durduğumda dörtlüyü yakmayı unuttum benim hocam kulağıma "dörtlü" diye fısıldadı yoksa kalacaktım, ya da sana öğretecek abin vs yok mu?
Yani hazırlık olarak önce heyecanını bastırmalısın. Sonra kuralları unutma.. önce dikiz aynası sonra yan aynalar.. sonrası Allah Kerim dersin birinci vitese takarsın gaz ver oldu bitti gitti işte
Heyecanımı nasıl atarım peki
Bu zihinsel bir hazırlık süreci… kendini sınavı geçeceğine odaklamalısın.. derin bir nefes al ver.. sonrası kolay zaten
Debriyaj fren şeylerine alıştım biraz ama vitesi çok karıştırıyorum bir de hızlanmak istiyorum mesela ama hiçbir şekilde gaza basmama müsade edilmiyor bazı yerlerde
Vitesi karıştıracak bir şey yok ki pek ya vitesi sola doğru kendine çek ileri itekle birinci vites işte onun tam altı ikinci vites.. bu el pratikliği ile alakalı bir durum. Elin ona alıştıkça karıştırmazsın vitesi falan
Gaza basmama mevzusuna gelince ise sınavda yer alan öğretmenleri dinlemeyi sakın ihmal etme sonra bırakırlar sınavdan 😅😅 gaza bas dediklerinde gaza bas , basma dediklerinde basma 😄
Genel de üçüncü vitesten yukarı çıkartmazlar.. sende çıkmamaya özen göster
3. Vitese hiç kısmet olmadı hep 2ye çıktım
Şöyle sıkıntım da var mesela sürüyorum arabayı bazen hoca debriyaj fren birlikte dediğinde bilmiyorum ne yaptığımı tam ama bişey yapıyorum araba aniden duruyor istop ediyor sürekli
Debriyaj ile frene beraber basınca araba bir anda durmaz ki ama sen sert biçimde mi frene basıyorsun?
Sen kalkış esnasında mı araba istop ediyor yoksa ışıklara falan geldiğin zaman dur - kalk yapacağın da mı istop ediyor araba?
Açıkçası parkurda araba kullanırken kırmızı ışıklara fazla denk gelmedim 1-2 kere tek gelmişimdir anca yani nedense hep kalkışta istop ediyorum debriyajla frene hoca önce debriyaj sonra frene bas diyor frene basarken ben yumuşak geçiş yapıyorum hani hiç arabada sallanmadım frene basarken
Kalkış yaparken debriyaj + gaz kombinasyonunu kullanman gerekmiyor mu 🤔🤔
Işıklarda araba geri kaçmasın diye debriyaj artı fren yaptırırlar ama.. genel de frenden sonra gaz verilir.. ama sizin öğrenme şekli bir değişik geldi bana
Debriyajla gaza basınca ne oluyor
Hem vites geçiriyorsun hem de araba titremeden kalkış yapıyor
Anladım peki bu kalan 3 günlük dersi bayramdan sonrasına aldırdım hocayla konuştum dün, sınava bayramdan sonra girecem bu 1 ay da kendim araba sürecem sence öyle toparlar mıyım sürme şeklimi
Toparlarsın çok rahat.. elin alışır böylelikle problemlerin yüzde 95 i çözülmüş olur
Babama diyorum ki beni hocanın ders yaptırdığı parkura götür.. o da tersini yapıyor saçma sapan boş bi yol buluyor oraya götürüyor, yol da öyle bi yol ki kuru kuru düz gidip geliyorum park yapıyorum başka bişey yapamıyorum babamı yol konusuna ikna edemiyorum bir türlü
En son 2 gün önce sürdüm sinir krizi geçirdim xjjd ağlaya ağlaya araba sürdüm yemin ederim
😅😅😅 babalar öyledir genel de.. kendi ayağının altında fren olmadığı için müdahale edemeyeceğini düşündüğünden boş bi yol bulurlar 🤤😄 eller hep tetikte sürekli el freninde misal 😅😅
Boş bir yolda bildiklerimi tekrar da edemem ki valla
Burada önemli olan el alışkanlığı hanımefendi.. o el alışkanlığı kazanmanız için yapılıyor.. insan bildiği şeyi unutmaz sanırım hemen 🤔🤔
Bu hafta babamı darlayacam araba sürmeye götür diye 😄😄 sınava da 3 hafta kaldı
Aslında sen darlamadan babanın direkt kendisinin teklif etmesi lazım😅😅
Vallahi öyle oldu yarın beni götürecekmiş galiba yine ağlaya ağlaya araba sürerim😂😂
😂😂 ağlamaya gerek yok tabii ama siz bilirsiniz yine de 😅😅
2 gündür beni ikna etmeye çalışıyor sahurdan sonra araba sürmeye ama uykum var diyip oyalıyorum😀😀😀
Sahurdan sonra araba sürmek de biraz garip değil mi ya gün içerisinde ki saatler çuvala mı girdi
Ya yollar öyle bi dert ki insana nereye gitsem burada sürmek yasak diyip çeviriyor bizi babam da sahurdan sonra götürüyor ki yol sahipleri orada olmuyor mesela park yerinde sürüyorum ispark 1 saati 100 tl olmuş onlar gelene kadar ben 2 saat araba sürüyorum ama dün dedi parkura götüreyim seni artık diye bugün gidecektik yağmur yağdı çok hava kötüydü gidemedik
Hayırlısı olsun hanımefendi. Sürersiniz elbet
Sürmeye alıştım ama hala parkta ve araç kalkışında sıkıntı yaşıyorum ya
Ne sıkıntısı yaşıyorsun
Arabayı stop ettiriyorum hep
Onun çözümü belli debriyaj + gaz.. ayağınızı debriyajdan çekerken aynı oranda gaza basacaksınız hepsi bu
Debriyaja ne kadar basmam lazım kalkış yaparken peki
Debriyaja sonuna kadar bas , oradan ayağını kaldırırken aynı anda gaza bas .
Sol ayağını biraz yukarı kaldırdıktan sonra yavaşça gaz vermeye başla arabaya
Ben debriyajdan ayağımı kaldırırken bazen hızlı yapıyorum bir anda böyle panik oluyorum
Hah işte o hızlı kaldırmayı yapmayacaksın. O zaman stop etmez araba
Araba sürmeye gittiğimde dediğini bi deneyeyim inşallah olur😄
Stres ve heyecan yapmazsan dediğim olur 😅
Ya sana bi mesaj atabilir miyim
Atabilirsin tabii
Ets2 oyna