Psikolojisi bozuktur o kişinin. Mutluluk, Sevinç, Aşk gibi Olumlu duygulara gelemiyordur yapı olarak hemen hastalanıyordur. Çünkü mesela Sevinmeye gelemeyen yapı olarak hastalanan birisi önünde ayyy çok sevindim dediklerinde "Bu adam benimle dalga geçiyor ya gözünün önünde hastalandım sevinemediğimi gördü hala önümde seviniyor. Keşke bende sevinebilseydim herkes ne kadar rahat seviniyor böyle Allah beni niye böyle yarattı? Herkes gözümün önünde seviniyor ben hiç böyle rahat sevinemedim ki hemen hastalandım. Keşke sevinebilseydim bende." Diye düşünür. Birde gözünün önünde "aaaa sevinemiyordu bu enayi değil mi. Pişt buraya baksana sen hiç böyle sevinememiştin değil mi hahahaha" diye dalga geçiyorlarsa böyle biri nasıl doğru yolu seçebilir ki böyle birinin psikolojisi hep bozuk olur kötü yoldayken gülüyorken bile insanları küçük düşürmeye yer arar. Çünkü onunda böyle mutluluğu elinden alınmıştı. Gülüyorken bile psikolojik olarak mutlu değildir dalga geçiyorken bile "Abi ilk defa içten bir şekilde güldüm" diyen birini görüyorsan şaşırma aaa bu zorba hep dalga geçerken mutlu değil miydi o zaman bu geri kafalı ya dememek lazım. Bu adam olumlu duygu hissedemiyor mu acaba diye düşünmek lazım. Şükrederken gözünün önünde şükür Allah beni böyle yaratmadı demek doğru bir laf değil. Hele sana derdini açıkça anlatan birine. Aynısını bende Korkuda yaşadım. Sevinemeyen birinin neden böyle olduğunu sorgulamak lazım. Bıçakla odanı basıyorsa hemen ay Allah akıl fikir versin değilde Niye böyle acaba bir derdi mi var ben bununla konuşayım demek lazım. Böyleleri toplumdan dışlanırsa nasıl doğru yolu bulsun ki? Anne baba da sağlıklıysa Çocuğun üstüne titriyorsa böyle sebepler aramak lazım Bu adam (veya kadın) Çünkü çift cinsiyetliyiz adam dediğime bakmayın. Hani hemen yargılamayacağız insanları. Yargılamak kötüye yakışır eğer iyi biriysen ☕️🥢😊
aşağılayan kişinin daha güçlü olduğunu düşünüp gizli hayranlık duyuyor olabilir ve içten içe bu kişiyi kazanmaları gerektiğini düşünebilir - sana tuhaf gelen tavırlar da bu düşüncenin bi tezahürü olabilir
insan bazen bir şeyleri bilinçsizce yapar, kendi de ne yaptığına anlam veremeyebilir hatta göremeye bile bilir
Alışılmışın dışında gelen davranışların çekiciliği diye bir şey gerçek var...
Özellikle kadınlar için geçerli bu durum yani erkeklerin neredeyse %80i konuşmak için her şeyi alttan alıyor ve kadına karşı gereğinden daha fazla nazik ve kibar olduğu için farklı bir davranış şekli ile karşılaşan kadında bu çekicilik oluşturuyor normal bir psikoloji değil tabii ki daha derinlerde oluşan travmalarını etkisi altında kalıyor da olabilirler.. erkekler için kötü davranan kadınlara bağlanma yetkisi tamamen annesi ile bağlantılı onu biliyorum... Ama kadınların ki biraz daha karmaşık bir yapıya sahip
Siz hiç bir narsistle yaşadınız mı? Peki bir narsiste bağlanan bir empat nasıl olur biliyor musunuz?
Celladına aşık olan kurban... deyimi az gelir onlar için.
Narsist kişi kendine bağlı olan empat kişiyi sürekli sömürür Yaşam enerjisini emer tüketir. Ulaşmak istediği tüm hedeflere o empatın üzerine basarak çıkar. Ve empat kişi sürekli onun altında ezilir aşağılanır Yine de ondan kopamaz. Onsuz yaşayamayacağına inanmıştır çünkü. Bağımlılık böyle bir şeydir çünkü.
Bu tür durumlarda genelde özgüven eksikliği ya da geçmişte yaşanan kötü deneyimlerin etkisi olabiliyor. Bazı insanlar da ne yazık ki kendi değerini başkalarının onayında arayabiliyor. Aşağılayan kişiye boyun eğmek, daha fazla çatışmadan kaçınmanın bir yolu gibi gelebiliyor. Yaşanan şey sağlıklı değil ama burada empati kurup o kişinin kendine olan güvenini nasıl yeniden kazanabileceğine dair destek olmak önemli olur. Unutma, hiçbir ilişki saygıdan ve eşitlikten ödün vermeyi hak etmiyor. 💔🙌
Ben bunun çocukluk döneminden gelen bir çeşit travma olduğunu düşünüyorum.. Şöyle ki çocukluk döneminde doğru düzgün sevilmemiş, hatta yeri geldiğinde aşağılanmış ve horlanmış birini düşün. Bu kişi gerçek sevginin ne demek olduğunu bilmeden ve öğrenmeden yetiştiği için, aslında anormal bir durumu normal gibi kabullenip bununla ilgili kendi bilinçaltında özdeşim kuruyor. Yani annem babam da beni aşağılıyordu ama sevdikleri için yapıyorlardı gibisinden.. Şimdi bu düşünce yapısındaki birine sen gerçek sevgi de versen onun ne olduğunu bilmediği için bu sefer kendi ailesinden gördüğü sevgi biçimini ve dilini talep edecektir. Bu da sorunun psikolojik açıdan çözümlenmesi bence.. Ve senin sorunun asıl cevabı budur..
İnsanlar, kendi değerlerini bilirler ve o değeri karşısına gelenden beklerler.
Aşağılık kompleksine sahip birini üzerek, canını yakarak, aşağılayarak mutlu edebilirsiniz. Susamış olana yemek verirseniz küser size. Kim neye ihtiyaç duyarsa bizden onu bekler.
Hakedene hak ettiğini vermeliyiz, bunun için karşımızda olanı tanımadan hareket etmemeliyiz.
Bazı insanlar, kendilerini aşağılayan veya sert davranan kişilere daha çok bağlanıyor, çünkü bilinçaltlarında değer görmek için çaba harcamaları gerektiğine inanıyorlar. Belki geçmişte böyle bir dinamiğe alışmışlar, belki de "zor ulaşılan şey daha değerlidir" düşüncesiyle hareket ediyorlar. Halbuki gerçek sevgi, aşağılamayı değil, saygıyı ve değeri hak eder. Ama maalesef, bazıları kendilerine iyi davrananları hafife alırken, kötü davrananların peşinden koşuyor.
İnsanların dengesi değişti, adamlar 23 yıldır inim inim inliyor ülke 50 yıl geriye gitti 23 yıldır satılan fabrikalar yeni yapılanlardan çok daha fazla işsizlik rekor üstüne rekor kırarken hala ülkeyi batıran partiye oy vermesi şaşırtıcı degilmi. Bu insanlarda böyle adam sarayda yaşıyor eleştireni azarlıyor olmadık yaftayi yapıstırıyor, hapse atiyor. Çöpten yiyecek alarak geçinmeye calisiyor. Hala oyunu nu bu hale getirene veriyor. Bu insanlarda mantık aranirmi millet tirlatti
Yanlış yerde yanlış insanlarla muhatap olmak böyle bişey bir insan kücemsendiğinin aşşağlandıgının illaki farkındadır ondan illaki menfaati vardır onun için kendini sevdirme çabasını girer o yakın oldukca karşısıda sürekli aşşalar bana biri en ufak bir saygısızlık yapsın onu varya itin neyse sen anladın gerisini
İnsan, hayat da her zaman, her şeyi sahip olduğu mevcut imkânlarıyla değerlendirir. Birinin neden böyle davrandığını sorguladığınız da, o kişi de ne eksik ya da fazla olduklarına bakın. Gördükleriniz, imkanların o kişinin nasıl etkilendiğini anlamanıza yardımcı olacaktır.
Bu bir. İkincisi burada cok dıkkat ettım sırf yakısıklı veya guzel buldugu ıcın her sorudakı fıkrını okeyleyen kızlar/erkekler… yapmayın soyle seyler dıjıtal ortam da olsa az karakterlı olun rıcadır
Durum aslında aşağılanan insanın narsist olması, herkes tam tersi yanılgıya düşüyor bu konuda. Eziklenen kişi narsist olunca nasıl olabilir böyle bir şey diye daha fazla ilgi göstermeye başlıyor. Sevgi veya ilgi değil yani bu psikolojik
Belki de o insan o davranışları aşağılama olarak almıyordur tam tersine diyeceklerini desinler yeterki benden uzak olsunlar havasındadır bunu bilemezsin ki sana altı olan bana dokuz görünür sana dokuz olan benim için altıdır jdjdjd
Bazı insanlar kendini geliştiremedikleri için yani kendi yetileri olmadıkları için ilgiyi de alakayı da şiddeti de hep karşı taraftan bekledikleri için
Çünkü ailesinden sevgi görmemiştir şiddet içinde büyüdüyse kötü insan ve olaylarını hayatına çekerler. Insanlara kavga etmeyi uğraşmayı haz duyarlar. Sevgi eksikliği nedenlerinden birisidir.
Çok egoluysa insan olduğunu hatırlatan bi aşağılama yaparım
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
1 yıl
Siz kadınlar küfürlü aşağılayan erkekler görünce eriyorsunuz, erillik zannedip kendisine saygısı olan sövdürmez zaten yüzüne gözüne. Efendi erkeklerin kıymeti bilinmiyor hiçbirzaman.
Ben bu tip insanların psikolojik sorunları olduğuna inanıyorum. Normal bir ruh halinde değiller. Ama buna iten en büyük sebep elde etme hırsı olabilir.