Hiç adliyede bulundunuz mu? ve ne için bulundunuz?

Annemin işi gereği hayatımın büyük bir kısmı adliyelerde geçti. Öyle çok olaya şahit oldum ki, bazen insanlar kendilerini savunmak için yüzlerce sayfa dilekçeyle geliyor, ama birkaç cümlelik bir karar her şeyi değiştirebiliyordu.

Bir gün, adamın biri dolandırıldığını kanıtlamak için klasör dolusu belgeyle gelmişti. Hakim, ona sadece tek bir soru sordu ve adamın tüm hazırlığı boşa gitti. Başka bir duruşmada, yıllardır süren bir boşanma davasında, taraflar mahkemede gözyaşları içinde birbirine sarılmıştı. O an, adaletin sadece kanunlarla değil, bazen duygularla da şekillendiğini anladım.

Adliye koridorlarında, umutsuzluk da vardı, umut da. Bir kararın bir hayatı nasıl değiştirdiğini, bir sözün yıllarca süren bir mücadelenin sonu olabildiğini gördüm. Bazen insanlar sadece duyulmak istiyor, bazen de susturulmak…
Hiç adliyede bulundunuz mu? ve ne için bulundunuz?
Cevapla