Siyaset bilimi kamu yönetimi önü kapalı mı? Veya Odtü gibi köklü yerlerde okusam?
AI Persona’ya Sor
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
senin gelişimine bağlı ona bakılırsa tip hariç bütün bölümler işsiz herkes kendi çabasıyla iş buluyor ama odtü de işletme ve ya uluslarasi ilişkiler daha iyidir kuzenim okuyor cunku 2. sınıfta erasmus falan yaptı italya da
Aa harika ama ailem sıcak bakmıyor ben sayısalcıyım ama bakıyorum sayısal bölümlere hiçbirine ilgisi olmaz mı bir insanın benim yok olsa bile çok az, bir süre sonra bayıyor beni.
İyicene bir araştır bak ben iş sağlığı ve güvenliği okuyorum ben hep sağlık isterdim olmadı nasip buymuş ama pişman dsegilim ve benim bölümüm de önü açık bir bölüm illa bir yerde iş buluurum önemli olan sevdiğin yer de istediğin pozisyonda calismak
İşte ben de istediğimi olmak istiyorum ama çevrem öyle bir kodlamış ki beyinlerini (okulda sayısal birincisi olacağım muhtemelen) bu kız doktor, bu kız mühendis diye kimse ilgi alanımı görmek istemiyor ve ileride bu kız slkmıymış önü açık olmayan bölümleri yazmış derler üzerine başarılı olamamda okudu okudu işsiz kaldı derler diye çok korkuyorum
Bak beni yanlış anlama devir öyle bir devir olmuş ki bir ablan olarak sana diyorum ben 05 liyim belki aramızda iki yaş vardır yoktur bilmiyorum ben bir sene mezuna kaldım psikolojimi bozdum oturdum hic çalışmadım gecen sene ki sıralamamin aynısını yaptım ve önlisans bölüme gittim pişman miyim calismadgima it gibi pişmanım ailemijn akrabaların yaş algisi yüzünden mesela şöyle 18 yaşında üniversiteye gitmek zorundasın tabulari vardır bizim ailede hep sağlık bölümü okumalisin bu tarz şeyler ben ağır depresyona girdim hemde fazlasiyla sonra dedim bak kızım sen bunları dinleseydin sen burada bile olmazdım kimsenin lafina bakma ama çok araştır sana tavsiyem budur bak en basta ki konuya geleyim bu devirde paraya bakacaksın mesela siyaset kamuya gittin oradan mezun olanlar ne yapmış neler yapmış bu tarz bölümlerde yüksek lisans yapar öğretim görevlisi olunur genelde ama senin bu hayattan beklentin ne bu önemli bak ben isg bölümünde mesela İstanbul'da staj yapacağım bu yaz sonra 1 senem kalıyor kendi ingilizcemi geliştireceğim uzmanlık sınavına girerim sonra uzmanlığımi alirim ardından iş bulur işe girerim ya da 4 e tamamlarim her daim ikinci planlarını kur
2007liyim ben 😭 bizimkilerde sizinkiler gibi ayrıca ailede matematik öğretmeni, doktor, odtüye giden falan çok var taaa ilkokula giden kuzenimi geçen dershaneye yazdırmışlar aptal bizim aile ya illa doktor, sağlıkçı, öğretmen, polis, hukukçu, mühendis, mimar olacaksın diyorlar geri kalanları ezikliyorlar. Ya birde ben plaket falan alacağım, ders çalışırken eve gelen akrabaları kovdum aşırı mimliyim büyük bir şey olamazsam afedersin sctm. Ama 1-2 yıl vereceğim hayallerimi yaşayacağım bu kadar basit lakin bunlar mezuna kalanı hele 2. kez mezuna kalanı slk yerine koyuyorlar çok bilmişler. Ailemde çabuk gaza geliyor
Ben insanların görüşünü takmıyorum ama ailem umutsuzlanır, onlara yük olurum diye üzülüyorum.
üniversiteye gittikten sonra varya kimseyi tanımıyorsun kendimden biliyorum kimsenin lafı işlemiyor neden dersen üniversiteye gittigimfe kendi sinifimda 45 yaşında adam gördüm ben kimseyi takma kimseyi senin hayatın bu mesleği sen yapacaksın yıllar boyu ailen degil ama mantıklı karar ver
İşletme ya da uluslararası ilişkiler daha iyi olur odtüde
Siyasetin sıralamasıda güzel aslında ea ama 3k istiyor. Ama işte onda kamuya giremedin mi işsizsin kim nasın siyaset mezununu kamuya gitmek içinde kpss falan kasacaksın deli gibi hani kpss kasacak olsam odtü niye seçeyim daha düşük puanlı hacettepe falan seçerim
Zaten arkamda sağlam değil kamuda torpil vardır illa
Fazladan 2 ayt mat sorusu daha çöz işletme tutturmaya calis bu adı olan üniversitelerde en iyi bölüm işletme tercih etmek
İşte ailem çok kızıyor ben öğretmenlerim ve ailem tarafından sayısala itelenmiş bir öğrenciyim. Sayısal zekan yüksek saçmalama sözel, eşit ağırlık sana göre değil dedi her biri bir ağızdan koydular beni Mfye Allah var çalışınca yapıyorum ama bir işi yaparken zevkte almak lazım.
Abimde yan dal olarak mı ne işletme okumuş kızıyor saçmalama arkan yoksa bir işe yaramaz işletme diploması tıp ya da mühendislikten başka çaren yok falan diyor. Hangi üniversite olduğunu bilmiyorum saçma sapan birsürü üniversite okudu ama odtü gibi olmaz onun okuduğu üniler tabiki boş gelir ona.
Odtüden mezun olursan bu big four denen bu büyük denetim firmalarında işe baslayabiliyorsun diye biliyorum 2 asgari ücretle ve maaşın çok hızlı artıyor açıkçası 1 sene boyunca yırtınıp da 30kya girip kimsenin adını duymadığı unide diş hekimliği okumaktansa aynı eforla eadan girip odtüde işletme okumayı tercih ederim ya. Geçen birini daha gördüm 39 1 ayt matematikle kız 23 binde neden fenden yaklaşık 10 yanlışı çıkmış 40 sorudan. Sayısal saçmalık gerçekten işletmeyi eğer iyi bir üniversitede (odtu bilkent Boğaziçi koç galatasaray vs...) aşırı mantıklı ve önün açık oluyor kuzenim var ona da aynısını söylüyorum sayisal pişmanlık
Ya birde beni kan tutuyor, yazılım desen ben zaten kurslarla falan pekiştiriyorum çocukluktan beri oyun yapıyorum ilk paramı yazılım sayesinde kazandım falan illa 4-5 yıl okumama gerek yok diye düşünüyorum, diş falan cıks, hukukta istemem galiba ben dümdüz siyaset, felsefe, sosyoloji, işletme öğrencisiyim bak tiyatroyada ilgim çok yüksek ama o hobi olarak kalır muhtemelen
Tabiki
İşsiz kalır mıyım?