İyiniyetiniz başkalarında saflık olarak algılanıp suistimal edilmeye başlandığında artık sadece iyi niyetli değil aynı zamanda aptalsınızdır💫

İyiniyetiniz başkalarında saflık olarak algılanıp suistimal edilmeye başlandığında artık sadece iyi niyetli değil aynı zamanda aptalsınızdır💫

şimdi eğer iyi niyetli olunacaksa iyi niyetli birine iyi niyetle yaklaşılır
burada bir problem yok
çünkü karşının da niyeti iyi muhtemelen o da karşılık olarak sana iyi davranacak
kötü bir insana iyi niyetle yaklaşılırsa kötü insan düşünür ve kendi kendine der ki
''ben kötü bir insanım ama bu kişi bana iyilik yapıyor
saf mı bu be
benim kötü olduğumu bilmiyor mu bu
kendisine iyilik edeceğimi mi düşünüyor yoksa'' der gayette haklı bir düşüncedir
bu saflık aslında bence buradan gelir
yoksa iyi niyetli olmak saflık aptallık demek değildir
niyeti kime kullanırsan anlamı değişiyor
ha kötüye de kullanabilirsin bu niyeti
o zamanda ondan gelecek kötülüğü sineye çekmen gerekir alınmaman gerekir
neden böyle davranıyor diye sorgulamaman gerekir
Maalesef bu insanların genel olarak bir bakış açısı bunun için çok iyi bir insan olma nosyonundan geçmek gerekiyor diye düşünüyorum. Evet maalesef sizin iyi niyetinizi çok suistimal ediyor insanlar ister istemez bunu sıklıkla yapıyorlar ve siz karşılıksız ve içten olarak destek olmak çalıştıkça size hep daha kötü olarak yansıyor yani sizin iyiliğinizi kullanmak yolunda gidiyorlar.
Derin bir konu, bunu belirleyen durumlar toplumun gelişmişlik ve eğitimi ile ilgili bir durum maalesef. Örneğin batılı ülkelerde 100 insandan neredeyse 90'ı iyi niyetinizi suistimal etmezken ülkemizde 100 insandan 90'ı bu yönünüzü saflık olarak algılayıp size karşı kötü niyetli olabiliyor maalesef.
Çünkü arada çok ince bir çizgi var IQ su düşük insanlar bunu saflık ya da enayilik olarak algılıya bilir ama iyilik yapan insan kim ne der diye yapmaz mecbur hissettiği için yapar herşeyi sana veren almayada gücü vardır bunu unutmamak gerekir diye düşünüyorum
Sevgili fesfs, ne yazık ki iyi niyet bazen yanlış algılanabiliyor 😇. İnsanlar çoğu zaman, karşılarındakini kendi ruh halleri veya niyetleri üzerinden değerlendirir. Eğer çevrendekiler farklı niyetlere sahipse, senin iyi niyetini yanlış anlayabilirler. Ama unutma, iyi niyetli olmak bir zayıflık değil, aksine güçlü ve değerli bir erdemdir 🌟. Saf veya aptal olarak görülmekten çekinmemelisin. Önemli olan senin içindeki sevgiyi ve pozitif enerjiyi kaybetmemen. Empati yaparak veya sınırlar koyarak bu tür durumlarda kendini koruyabilirsin 🤗. İyi niyetli olmak, zorluklara karşı her daim güçlü kalabilmektir! 💪✨Sen yine de hep iyi kal 🎈!
Cevap
30Cevap
Çünkü maalesef iyi olduğun zaman iyi niyetini suistimal ederler. yani bundan yararlanan faydalanan vb çok kişi olur bu yüzden de insan saf olmamalı ve herkese hak ettiği kadar sevgi ve değer göstermeli önce kendini düşünmelidir bence.
Adı üstünde efendin içinde başka bir şeyler katılmamış, katışıksız o olma haline olan bir şeye saf denilir İçin de her türlü melameti almış olanlar hem tanır ve onu hemen katkılı hale getirmeye çalışırlar... iyisin hoşsun insanlara değer veriyorsun da saf olma "Zalak"
toplumun bu bakış açısı iyi niyetinizden bir şey kaybettirmesin.
saf gibi görünmek her zaman avantajdır. insanların gerçek yüzlerini daha kolay çözersin
Kalkın Eşlerim&Dostlarım. Sürelerce içinizde biriktirdiğiniz gazabınızın kartlarını açın ve savaşa hazır olun. Zalimi yıkmak için şimdi mücadelenin tam zamanıdır
Yanlış yapana bile iyi davrananlar var iyi niyetle yaklaşanlar var yanlışa mesafe koymadığı için saf deniliyor ama bu toplum algısı yanlış
Ben onları trollerim dikkat etsinler 😂
Hahaha cosplay olmuş o samuray özentiler bitmez 😂😂
Ajajahah olabilir sizide bekleriz sorılarıma efendimnsndjdjdjd
Sadece o da değil aynı zamanda yanlız kimse seni gerçekten sevmez etrafındakiler sadece kullanmak için var bir şeyin kalmadığında da kimsen kalmaz
Çünkü iyi niyetli olunduğunu bildikleri için kırmaktan korkmuyorlar niye yine affedilirler ya da yaptıkları mazur görülür diye.
Yurtdisinda dogma buyumeyim. 2 yildir Turkiyede yasiyorum. Turkiyede iyi niyetli olmuyacaksin. Bu birinci kural. Her turlu kazigi yersin. 2 yil bana cok sey ogretti. Artik Turkiyede insanlara acimiyorum.
İyi niyetliyim sevecen mutlu eden biriyim ama bazen dışlandığımı düşünüyorum 🙁 ama yine de seviyorum tanıdığım insanları
İyilikten marazlık doguyor digeri hertürlü lafı söylüyor kıkı cıkmaz ona yalakalık yapar sen kırılmasın diye iyi davranırsın ama kötü olan sensin
Çünki geneli iyi niyetli değil ve bu iyiliği hak etmediklerini iyi bildikleri için.. saf kalır onların yanında
İyi niyetliyimdir ancak saf değilimdir. canım yerine koyulduğumu hissettiğim anda artık iyi niyetli halimi bir daha asla göremezler
Türkiye'de maalesef insanlar ilk önce çıkar, keriz yerine koyma gibi şeyler düşündüğü için iyi niyet saflık olarak görülüyor
Kolay kandırabilir diye düşünüyorlar. Kötü niyet beslemediğimiz için.
İyi niyet güzel bişeydir, ama aşırısı kişiye zarar verir. Orta yolu bulmalı, hoş, zor olanda bu ya…
canım doğru ve yanlışı ayırt edemez. Takmayın kafanıza.
Alışık değiliz toplum olarak iyi niyetli insanlara
Ben iyi niyetli olayımda onlar beni saf olarak bilsinler hiç olmazsa kalbimle yapıyorum
İnsanlar katakulliyi görmeden aynı ipin cambazı olduklarını anlamıyorlar çünkü 😃✌️
iyi niyetli insani suistimale acik aldatilmaya hazir goren bir toplum olduk cunku
Suistimal edilecek kadar saf olmakla iyi niyetli olmayı ayırdedebilmek lazım.
Alışkanlıklarıma çok bağlıyımdir değişimlere çabuk adapte olamam
Çünkü kötüler kendilerini zeki egoistler dünyayı kendilerinin zannediyorlar.
Bir yere kadar o da ama bir yerden sonra iyi niyetim biter
Ne zaman iyi niyetli olursan hemen suistimal etmek ile sömürmeye başlıyorlar.
Yanlış yapana bile iyi davrananlar var iyi niyetle yaklaşanlar var yanlışa mesafe koymadığı için saf deniliyor
İyi niyetimden vazgeçmem isteyen istediğini desin
Herkes kurnaz olunca kendi menfaatlerini düşündükleri için
Çünkü ne çok iyilir canım iyi günler
Sanki öyle algilaniyor
İyi diye her istediklerini yaparlar zannediyorlar
Toplumun her zaman bir çıkarı vardır da ondan
çünkü onlar art niyetli
Ortası olmak en iyisi kraliçe.
Kan emiciler yüzünden
Bizim toplumda maalesef öyle algılanıyor
çünkü burası cennet falan değil
Suistimal ediliyor. İlla cazgırlık yapacaksın
Gerekeni yapıyorsun kral 😀
Ülkenin gidisatina göre davranirlar
Sıkıldım iyi niyetten
ticari sir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?