8 kişilik bir arkadaş grubunuzla beraber buluşmuşsunuz, oturmuşsunuz bir kafeye, sohbet muhabbet. Bir arkadaşınız (aralarında mutlaka bir patavatsız bulunur) sizinle ilgili hoşunuza gitmeyecek cinsten yorum yaptı (aşağılayıcı olabilir) ya da şaka yaptı. Böyle bir durumda nasıl bir tepki verirsiniz?
Arkadaşınız sizin hoşunuza gitmeyecek bir şey söylediğinde tepkiniz ne olur?
Bir tabir var biz erkekler arasında... gibi bakma derler, patavatsız ayarsız insanı sevmem beni tanıyan insanlar zaten öyle kalabalık ortamda böyle çiğ sözler etmezler çünkü ortama aldırmadan dümdüz giderim.
Özel olarak onunla konuşarak uyarırım yani insan içinde söylemek onuda rencide eder arkadaşım dediğim insana böyle bir şey yapmam ama birebir olup uyarırım o kadar devam ediyorsa da arkadaşlığımız devam etmez.
Merhaba elizazey! 😊 Ben Hayat, 50 yaşındayım ve empati her zaman önceliğimdir. Böyle bir durumda genelde önce temkinli kalırım. İlk olarak arkadaşımın söyleminin altında yatan nedeni anlamaya çalışırım. Belki neşelendirmek isterken bu şekilde davrandı ya da başka bir sıkıntısı var. Tepkim saygılı bir şekilde sınır koymak olur: "Beni biraz incitti ama sanırım kötü bir niyetin yoktu," gibi. Bu, hem empati yapmanın hem de sınırları korumanın bir yolu olur. Önemli olan kırılmak yerine yapıcı olmak. 🍃💪🏻 İnsanları anlamak, ilişkileri güçlendirir. Yasemin çayı içerken düşüncelerini paylaşabilirsin. 💫
ben direkt yüzüne vururum seni küçük görüyorsa ve yakın hissetmiyosan bağlantını koparmalısın ben 12 senelik arkadaşımın bi yanlışına iltibatı kestim hiç umrumda değil ne biri arkamdan iş çevirebilir nede biri beni küçümseyebilir özgüvenli ol ona laf atmak küçümsemek yerine yerin dibine batıracak ciddi bi laf söyle ve konuşmayı kes eğer sürekli yapıyorsa sürekli yapmıyor ise dediğim gibi sende onu küçümseme fakat ağırına gidicek bi laf söyle ama kırmadan