İçinden çıkamadığım bir durum var. Ben de sizin fikirlerinizi merak ettim. Ben çalışan bir bayanım, sevgilimde öyle. İkimizinde işi iyi çok şükür. Yaklaşık 8 ay tanişmadan sonra aileleri tanıştirdik. her şey iyiydi ama annem ve abim annesiyle yaşamamı kabul etmiyolar. ( Sevgilimin babası o 7 aylıkken vefat etti ve şu an annesiyle tek yaşıyor. ) Annesi şuanlik bana güzel sevecen davranıyor ama tabi ilerisi nasıl olur bilemem. Ben ilk başta kabul ettim ama annemle abim karşı çıkınca ben de korkmaya başladım. Sevgilim annesini tek bırakamayacağnı vijdanen olmayacağını söylüyor. Çok kararsızım sevgilimi çok seviyorum bir yandan ama bi yandan bu durum beni korkutuyor. Sevgilim evlenince bazı seyleri alttan alırsan sorun çıkmaz diyor. Nasıl yapmalıyım. Ya bu durumu göze alacam ya da ayrılacam çunku başka ihtimali yok.
Siz olsanız naparsınız? Düsuncelerinizi bekliyorum.
Gizli Üye(30-35)1 yılBu tür bir durum gerçekten karmaşık ve zor olabilir. İlişkinizde önemli bir adım atmadan önce hem kendi duygularınızı hem de ilişkinizin uzun vadeli sürdürülebilirliğini değerlendirmek önemlidir. İşte bu durumu değerlendirirken göz önünde bulundurabileceğiniz bazı faktörler:
### 1. **Kendi Duygularınızı ve Sınırlarınızı Belirleyin**
- **Kişisel Rahatlık**: Annesiyle birlikte yaşamanın sizin için ne anlama geldiğini açıkça belirleyin. Bu durumu göze alıp almayacağınızı, sınırlarınızı ve konfor alanınızı netleştirin.
- **Duygusal Hazırlık**: Annesiyle yaşamanın sizin için yaratabileceği olası duygusal zorlukları değerlendirin. İleriye dönük kaygılarınız varsa, bunları anlamaya çalışın.### 2. **İlişkinizde Açık ve Dürüst İletişim Kurun**
- **Görüşlerinizi Paylaşın**: Sevgilinizle bu konuda dürüst bir konuşma yapın. Endişelerinizi, korkularınızı ve sınırlarınızı net bir şekilde ifade edin.
- **Gelecek Planları**: İleride nasıl bir yaşam tarzı ve düzen kurmayı planladığınızı birlikte tartışın. Annesinin sizinle birlikte yaşamasının ilişkiye etkilerini konuşun.### 3. **Ailelerle İlgili Endişeler**
- **Aile Desteği**: Kendi ailenizin endişelerini de göz önünde bulundurun. Ailenizin onayı, uzun vadeli ilişkilerde genellikle önemlidir, ancak kendi kararlarınızı da göz önünde bulundurmalısınız.
- **Aile Dinamikleri**: Sevgilinizin annesiyle ilişkilerinizi ve ailenizin bu duruma nasıl yaklaşacağını değerlendirin. Aile üyelerinin dinamikleri ilişkinizi etkileyebilir.### 4. **Pratik Düzenlemeler**
- **Ortak Alanlar**: Annesiyle birlikte yaşamak, evdeki özel alanları ve ortak alanları nasıl paylaşacağınızı anlamayı gerektirir. Bu konuda net bir plan yapmaya çalışın.
- **Çözüm Önerileri**: Sevgilinizin önerdiği çözümler ve anlaşmalar üzerinde durun. Gerçekten uygulanabilir ve sizi rahatlatan öneriler olup olmadığını değerlendirin.### 5. **Gelecekteki Planlar ve Öngörüler**
- **Uzun Vadeli Hedefler**: Sevgilinizle birlikte uzun vadeli hedeflerinizi ve beklentilerinizi netleştirin. Evlenmek ve birlikte yaşamak için ortak hedefler belirlemeniz gerekebilir.
- **Esneklik ve Uyum**: Annesiyle birlikte yaşamak için esnek ve uyumlu bir yaklaşım benimsemeniz gerekebilir. İkinci planda olan durumları nasıl yöneteceğinizi planlayın.### 6. **Kişisel Kararınızı Verin**
- **İçsel Hazırlık**: Sevgilinizle bu konuyu ele aldıktan sonra, içsel olarak bu durumu göze alıp alamayacağınıza karar verin. Kendi duygusal ve pratik ihtiyaçlarınıza uygun bir çözüm bulmak önemlidir.
- **Ayrılma Kararı**: Eğer bu durum sizin için gerçekten kabul edilemezse ve başka bir çözüm bulunamıyorsa, ayrılmak da bir seçenek olabilir.Sonuç olarak, hem kendi sınırlarınızı ve duygularınızı hem de ilişkinizin dinamiklerini dikkate alarak en iyi kararı vermeniz önemlidir. Sevgilinizle bu konuda açık bir şekilde konuşmak ve her iki tarafın da ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamak, ilişkinizin geleceği için en uygun kararı almanıza yardımcı olabilir.
20 Yorumla
En İyi Cevaplar
Ben erkeğim ve aynï durumda olsam annem ayrı evde olurdu çünkü o annem ve onun yeri ayrı esimin yeri ayrı olurdu annem komşum olurdu gider gelirdim falan tamam böyle olur ama aynı evde olamaz annem yani sonuçta. Hayır ben eşimle evde kimse olmadan rahat rahat yaşamak isterim annemin ihtiyacı varsa ya yanında kalırım ya da bir kadını evlenicem vb umutlandırdıysam da anneme zaman zaman giderim aynı evde olamam. Komşu olsun aynı evde olmasın o kadar diyorum çok fark ediyor zaten siz de eğer evlenirseniz bu adamla ve annesi sizin evde olursa anlarsınız. Annesini tanımıyoruz tabi ama özelinize sokmamalısınız bence. Ve ev benim için çok özeldir. Misafir gelse bile gider ve evimin heryerini gezemez. Ve en fazla 3 gün kalır o misafir çünkü benim evim otel değil bazı şeyler bizi kötü gösterse bile kendi konforumuzdan taviz vermemeliyiz. Çünkü onlar bize aynı muameleyi yapmayacak biz zor durumdayken. Fazla iyimser olmayıp objektif olmak şart
00 Yorumla
1 yılAynı apartmanda oturun. Eli ayağı tutulursa gerek yok. Maddi açıdan da iyiyseniz. Evde arkadaş arkadaş duysanız hiç sorun değil ama rahat edemezsiniz. Bugün kavga çıkmasa yarın çıkacaktır. Farklı insanlarsınoz sonuçta. Kötü biri olmasa bile kavga çıkar. Oğluna bir kere bile oğlum ve ayrı evde kalırım diyen biri değilse korkulması lazım.
09 Yorumla- 1 yıl
boş ver o zaman. Bende yakından evleneceğim bu yüzden evlilik hakkında yorum yapanları okuyorum videoların altında falan da, zaten ilk bir sene tartışmalı geçiyormuş. Eşlerin birbirlerine uyum sağlama süreci huyunu suyunu öğrenmek falan derken. Birde bu durumlarda kaynana araya girerse iş işten çıkılamaz. Sen de susayım diye diye hastalık sahibi olur çıkarsın. Eğer evlenme kararı alırsan çocuk yapma ilk seneden sakın. Bırak şimdi üzül bir ömür üzüleceğine. Ayrı ev fikrini bir söyle bakalım ne diyor
- 1 yıl
Saçmalamış iyice. Anneannemin bir komşusu var. Bir kolu, bir bacağı yok kadının. Kocası vefat etti. Kendi bile diyor ben gelinin evinde kalmam diye. Her işi tek başına yapabiliyor maşallah. O yüzden bunlar bahane. Kırılacaksa da kırılsın. Son çare kaynananla konuş bence. Hala aynıysa da ayrılırsın.
- 1 yıl
Evet. İnsan düşün yurtta oda arkadaşı ile anlaşamıyor, evde ev arkadaşı ile sorunu oluyor. Kaynana ile mi olmayacak illaki olacak. Zor yani. Hele evlenince kötü şeyleri ortaya çıkarsa daha fena. Mesela anneannem gerçekten iyidir insanların iyiliğini ister ama onunda doğru zannettiği tuhaf huyları var. Herkesin vardır. Kocana katlanırsın bir şekilde ama kaynanaya o kadar kolay olmaz.
- 1 yıl
Kaynanan madem senin annen olacak, gerektiğinde annenden nasıl lafını esirgemiyorsan, kaynanadan da esirgeme. Bunu da eşine de haberi olsun
1 yılYani ne olursa olsun eskilerin de dediği gibi ev ev üstüne zor. Hele siz şimdi yeni evli olacaksınız. Ancak kabul etmişsin. Bu karardan dönmek de ayıp olur. Oturup konuşabilirsiniz. Zaman geçtikçe evin içinde birbirinizden beklentilerinizi konuşabilirsiniz. Gerisini bilemedim.
00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
19Cevap
- Aile & Toplum konusunda 16b cevap paylaştı.
1 yılİleride sende yaslanıp o hallere düşeceksin ordan pay hiç nolacak sanki gadası
02 Yorumla- 1 yıl
Sen toplum için yaşıyorsan yaşama💥
- Aile & Toplum konusunda 149,2b cevap paylaştı.
u 1 yılO zaman konuş bence bu durumu onlarla
01 Yorumla- 1 yıl
Soyledim ama annesini bırakamayacağını. Vijdanszlk olacagını söyledi
Istersen saray olsun tatlım. Oncelikle erkek kendini belli etmis senin alttan almani istiyor bu demek oluyor ki ilerde bir fikir ayrışmasinda senden yana kesinlikle olmayacak. Bu su an sana belki toz pembe ya da onemsiz gelebilir ama inan bana sirf bu olaylardan hastalanan insanlar var. Evlenmeden o adamin gerecek halini de goremezsin. Annesi tek kalmasın diye seni tek birakirsa şaşirmam. Yani artik bir aile kurdugunu farkinda olsaydi biraz ayri bir ortam olmasi gerektigini anlardı. Annesi tabi ilgilenecek gidecek gelecek yardimci olacak ama bu illa zorundalikli birakarak baskasini yapamaz. Simdiden senin fikrini bile alma ihtiyaci duymamis emrivaki konusmus. Bence aileni dinlemelisin. Hazir yolun basindayken
22 Yorumla
1 yılAyni mahallede olur. Cok zorda kalirsan yan yana binalarda bile olur. Ayni evin icinde Olmaz. Iki gram sevgi icin kirk dereden su tasirsin her gun. Daha once beraber yasamadigin bir adamla ayni evi paylasmaya baslicaksin. Bu zaten basli basina buyuk bir savas. Bir de annesi. iki tane buyuk savas bir bunyeye cok vazla.
Valla ben olsam aramizda secim yapman gerekecek der, son karari kendisine birakirdim.
Annesi bakima muhtac degilse, yuruyebiliyorsa sizle kalmasina gerek yok.00 Yorumla
1 yılBence bu durumun çözümü öncelikle evlerin ayrı olmasi. Annenler haklı. Senin fikirlerine ayrıca saygı duymak zorunda emrivaki ile olmaz bu işler. Çok çok yakın bı yerde ev tutun annesine. Arada gitsin bı halini hattını sorsun bir şey olursa da yakında.
00 Yorumlaİşiniz ve maaşınız iyiymiş. Kaynananıza yatılı ve ya gündüzlü yardımcı tutsanız, onu yalnız bırakmayıp karşılıklı ev ziyaretlerinde bulunsanız olmaz mı? Yani 80,90 yaşında değilse ben kabul etmem açıkçası. Eli ayağı tutuyorsa aynı evde yaşamaya gerek yok. Bi kere kaynananın bunu istememesi gerek. Şimdi iyi davranması ileride iyi anlaşacağınızı göstermez.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı. Anne olgunsa olabilir ama özel hayatını tam manasıyla yasayamazsın ve anne oğlunu kıskanabilir, imzayı atınca insanların tarzı değişebiliyor eşiniz de arada kalabilir. Sizin kendinize sormaniz lazım ben bu şekilde mutlu olabilir miyim diye. Sahsen ben çekirdek aileden yanayım ev çok geniş değilse, ebeveyn banyosu yok ise daha da zor bu durum..
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı.
1 yılEn baştan kayınvaliden olacak kadınla konuş ve kırmızı çizgilerini oğlunun yanında söyle ve onunda kırmızı çizgilerini öğren sonra sorun çıkmasın 👍 sorun çıkaracak olursa oğlunun yanında konuştuğun için onun açısından bağlayıcı olur. Sen en başta kabul etmişsin şimdi istemiyorum dersen olmaz. Beraber yaşamak istiyorum fakat annen tek olduğu için bunu istiyorum dersen hem olumlu düşünmüş olduğunu gösterirsin.
Ayrilacak olsan bile kırıp dökmeden güzelce ayrıl.
00 Yorumla
1 yılBenim de böyle bir ilişkim oldu. 9 ay sürdü. 4 ay nişanlı kaldım. Ailemle beraber oturalım 4+1 ev zaten yaşlılar dedi. Asgari ücret kazanıyordu Birikim yaparız dedi. Başlarda okeyledim. Nişandan sonrada işe girince ayrı ev istedim. Kışın markete çıkacak olduk onların evinden hava soğuk gitmeyin oldu. buluşmak istedik hastasın oldu.. Eski nişanlım ayrıldıktan 1ay sonra tekrar sözlendi annesinin istediğiyle. Ayrı ev tuttular. Evlendiler isteyen ayrı evini de tutar.. Sevgilin seni açığa çıkarabilecek mi? Bir Sorunda Hakkını savunur mu yoksa annem de annem der mi? Evinde İstediğin gibi giyecek ve istediğin keyfi yapabilecek misin. Sevgilin her zaman seni birincil olarak görecek mi? Ailen arkadaşların istediğin zaman gelebilir mi? Bunun sınırını sen koysan da sevgilin karışma diyebilir mi?
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılAnnen yine olmaz demiş ben annenin yerinde olsam cesedimi cignemen gerek derdim. Çünkü maalesef ki annen ve abin geleceği görebiliyor sen göremiyorsun. Gorememende çok normal hayata tanımıyorsun hiç evlilik yapmamışsın ama 6 yıllık evli biri olarak şunu söyleyebilirim eğer kabul edersen sen diye birsey kalmayacak kendi kararların kendi fikirlerin diye birsey kalmayacak hicbirsey e özgür iraden le karar veremeyeceksin birde kayinvaliden yönetmeyi seven bir insansa tamda böyle olacak. Ve maalesef o gün iş işten geçmiş hersey için çok geç kalmış olacaksın. Şunu da eklemek isteri tabiki sevdiğin kişinin annesi bol bol ilgi gösterecek gidecek gelecek yoklayacak gezdirip tozduracaksiniz ama eli ayağı tutuyorsa aynı evde yaşarsan ömrün susmak yutmakla alttan almakla geçebilir. Ben kim miyim? (ANNE SÖZÜ DİNLEMEYEN BİRİ😏)
Ha illa evlencem dersen "Candan Erçetin vay halime" şarkısını ezberleme şimdiden
13 Yorumla
Cevap sahibi1 yılPeki
Gizli Üye(30-35)1 yılBunu direkt annesinin de kabul etmemesi gerekiyor. Ediyorsa zaten anneli oğullu sorun vardır. Benim de babam vefat etti, annem tek yaşıyor. Yorumlara baktım kadının hastalığı falan da yok galiba benim annem kanser hastası her hafta kemoterapiye gidiyor, yine de bizimle yaşamayı kabul etmiyor mesela. Ev ev üstüne olmaz çünkü az aklı olan bunu bilir hele de koca koca çocukları olan bi insansa. Annen ve abin haklı.
12 Yorumla
Cevap sahibi1 yılEmin ol kimse çocuğuyla beraber olmak istemiyor yaşlanınca :D Yaşlanan insanlar daha özgür olmak istiyor, birilerine bağımlı olmak istemiyorlar. Huzurevini çocuğunun yanında kalmaya tercih edecek çok yaşlı var mesela. Sizle beraber uyanması gerekecek sizle beraber sofraya oturması gerekecek, belli bi yaşa gelmiş insana fazla baskı geliyor bu.
1 yılOlmaz öyle şey
Ayrı yaşanır
Sevgilin bunu dusunemiyorsa ayrıl zaten olmaz o adamdan
11 Yorumla- 1 yıl
Sakın birlikte yaşama
1 yılKötü biri değilse yaşam alanınıza saygı duyuyorsa bence bi sakıncası yok eğer kötü biriyse ve size saygı duymuyosa yakınlarda bi ev alsın orada kalsın sonuçta annesi ile değil senle evleniyor senin memnun olman önemli
00 Yorumla
1 yılBence ayrıl. Ev ev üstüne olmaz. Evlenene dek iyi davranır evlenince kaynanalığa başlar. Yalnız kalmak kocanla olmak yok özelin olmayacak. Her şeyine kaynana müdahale edecek. Hem sen niye alttan alacakmışsın? Sevgilin anneci.
00 YorumlaYani biraz ayrı kalma imkanınız var ise evde, büyük dediğini için dedim. deneyin ve sonra karar verin. Zira denediğinizde olmazsa elinizde bir koz olur. Olursa zaten sıkıntı olmaz. Ama genel olarak pek iyi sonuçlanmıyor bu tür durumlar
00 Yorumlaannesine evin dibinde ayri ev tutsun mahremine siyer istemez bilecek görecek. eski gelinler gibi ayib anlayışına pek kalmadığına göre artık bu devirde aynı evi icjnde yasmaak zor olur
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı.
1 yılSen evlenme.. ne demek annem ve abim kabul etmiyor. Sen kabul ediyorsan sorun yok. Hala annen ve abin senin düşüncelerini yönetiyorsa evlenme.. mutlu olamazsın..
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı.
1 yılBen yaşamazdım asla. Sen ona bakmak zorunda değilsin. Dinen de değilsin. İleride bence seni sürekli eleştirip moralini bozar. Klasik gelin kaynana ilişkiniz başlar
00 Yorumla Neden bazı şeyleri alttan sen alacaksın? Annen ve abin haklı.. Sevgilinin o söylediği lafı detaylıca düşün bence.. İlişkinizin geleceği o söylediği iki çift sözde saklı..
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,8b cevap paylaştı.
1 yılKendi aranıza bir ev tanrısı alma şartı olan bir evlenmede verim de olmaz tadı da kalmaz ve aslında annesine baktıracak bir eleman evliliği yapacak. Bu konu kısa zamanda çatışmaya donecektir
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı.
1 yılUyum yakalanabilir mi beraber yakalanabilir, ama yakalanmaya da bilir. Aynı evde yaşamak yerine yakında ikinci bir ev daha yapıcı olabilir
02 Yorumla- 1 yıl
O zaman simdiden orta yola yanasmıyorsa olmaz zaten baskınlık kurma cabası bu tarz şeylerde gereksizlik
Gizli Üye(25-29)1 yılebeveyn banyosu çiftlerin özel hayatları var demek.. Özel hayatta sadece yatak odasında olmaz.. kendi topuğuna sıkıyorsun adam rahat edeceği bir ev olmayacağını biliyor acımasızca ama seni bu hayata hapsedecek
00 Yorumla
1 yılOnu seviyorsam bunu sorun etmem annesi sonuçta ne yapacak bir başına kadın
03 Yorumla- 1 yıl
Ailemi nasıl ikna edebilirim . İlerde kavga olsa da annem biz sana yapma demiştik der.
- 1 yıl
Desinler 😅 bu kadar düşünme sevdiğin insandan ayrı kalmak daha mı kolay geliyor bu sözden
- 1 yıl
Dogru bu zamanda seveni bulmak ta zor. Bakalım hayırlısı.🙃
1 yılAnnesiylede evleniyorsun. İstiyormusun o kadınla evlenmeyi?
00 Yorumla
1 yılHahaaaay. Hadi çık içinden şimdi :) ben bişey diyemedim, biöde hacılar hocalar baksın
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)1 yılAnnesinin tek başına yaşayacak hali yok. Başına bir şey gelse kimsenin haberi olmaz. Elbette sizinle yaşayacak.
05 Yorumla
Cevap sahibi1 yılEvlilik kavun karpuz gibi içinden ne çıkacağını bilemezsin. Belki annesiyle anlaşıp evleneceğin kişiyle anlaşamayacaksın.
Cevap sahibi1 yılSoruya yatak odasını niye kattın 😂
İlerisi için sürdürülebilir değil , kesinlikle çok yorulursun hiç bir açıdan rahat olmazsın , tamam oda annesını bırakmak istemiyor yakınlarda bir yer tutabilir. Allah kolaylık versin zor durumlar umarım en güzel şekilde soruna çözüm bulunur
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)1 yılMesele ebeveyn banyosu değil, dirlik huzur düzen. İnsan kendi annesiyle bile yaşayamaz ta ki kaynana
00 Yorumla
1 yılBirlikte olmaz. Tecrübeden söylüyorum. Önce canım cicim kızım derler birkaç ay sonra gerçek yüzleri çıkar.
00 YorumlaAnnesi iyi insansa sorun olmaz hatta daha iyi yemek temizlik vs sorun olmaz
02 Yorumla
1 yılay kiz o ne oyle ana kuzusu bas tekmeyi gitsin daha iyilerine layiksinn
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılBence en güzeli alt kattan veya üst kattan ev tutmak ya da yakınından ev tutmak ama aynı ev olmaz
010 Yorumla
Cevap sahibi1 yılOlmaz aynı evde çok daralır bunalırsın.
Cevap sahibi1 yılNapcaksın
Cevap sahibi1 yılNe konuda kararsıssın
Cevap sahibi1 yılHayır yapmazsın ikna et
Cevap sahibi1 yılSeviyor musun çok
- Aile & Toplum konusunda 781 cevap paylaştı.
1 yılYaşasın ne olacak
00 Yorumla
1 yılHayır de herkes kendi yoluna gitsin
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 4b cevap paylaştı. Bence devam etmelisin
06 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılhayır kesinlikle kabul etme
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılAlttan alan annesi olmayacak sen olacaksın
00 Yorumla
1 yılOha öyle bi saçmalık olabilir mi ya
00 YorumlaAyrıl
00 Yorumla
1 yılÇocuk Karadenizli mi
00 Yorumla
1 yılEv büyükmü bari
00 Yorumla
1 yılÇok iyi ev hanımı olursun
00 Yorumla
1 yılBnce kbl etme sonradan kötü olur
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 5,4b cevap paylaştı.
1 yılUzak dur
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 611 cevap paylaştı.
1 yılAman diyim uzak dur
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılEvlwnmicen demek
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)1 yılYaşama
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer