Annem çok gerici, ben eskiden kapalıydım son iki yıldır açığım,23 yaşındayım ama benim saçıma karışıyor
Artık iyice gıcık oldum , kafa örtmeyi Müslümanlık zannediyor, her eve gittiğimde bu yüzden tartışıyoruz, ne yapmalıyım?
Annem çok gerici, ben eskiden kapalıydım son iki yıldır açığım,23 yaşındayım ama benim saçıma karışıyor
Artık iyice gıcık oldum , kafa örtmeyi Müslümanlık zannediyor, her eve gittiğimde bu yüzden tartışıyoruz, ne yapmalıyım?
Bazı insanlarla konuşulmaz. Bırak ikna etmeyi bir konuda uzlaşamazsın bile. Yani senin baktığın açıyı bile dinleyemez. Annenin böyle bir örnek olmasına üzüldüm. Tartışmayı bırak derim. Gereksiz. Bilen bilir. Ahlaksızlık başörtüye bakmaz. Ne islamın ne de imanın şartlarında başı kapatmak yok. Elbette dinde önemli bir yeri var ama asıl başı açmak dinden çıkmaktır gibi peşin bir hüküm veren tehlikededir.
Gıcık olacak ne var anne olduğu için sana hergun gerekirse söylemek zorunda çünkü onun sorumluluğu var. Sen yaparsın yapmazsın kadın üstüne düşeni yapıyor
Söylemeye hakkı yok, çünkü bu allahla benim aramda, bende ona diyim o zaman saçını aç modern ol, Araplara benzeme diyim
Allah için yapacaksın o çatının altında yaşıyorsan kapanacaksın 23 yaşında ama aklı hala çocuk gibi birisin başını açsan ne olacak daha çok göz seni görecek daha çok nefis seni arzulayacak , değer mi sence
Kapalılar arzu edilmiyor mu
Sen bu sıcakta pardesü ile gezde göreyim, erkek halinle ahkam kesme burada , 1 gün pardesü ve başörtülü gezsen İslami bile reddedersin x😄
Bu ülkede hayvanlar tecavüze uğruyor onların suçu neydi, örtünmedikleri için mi başlarına o geldi
Saçı açık olan herkes orasını burasını açıp, sağda solda eglenmiyor akşama kadar, ne kadar dar bir bakış açınız var , Gayette ahlaklı ve edepli bir insanım, sen biraz müge anlı izlede başörtülü bacilarin yaptıklarını gör bence.
erkekler onları görüyor mu görüyor ben açık kadınların kötü özelliğimi var söyledim , sen yazdığımı okumayı öğren daha çocuksun daha müge anlı diyorsun herkes kendi mezarına girecek imanın kimde olduğunu Allah bilir lokantanın önünden geçiyorsun birinde cam kenarına masaları koymuş yemekler maslarda , diğer lokanta da masalar girişte arkada dışarıdan görünmüyor aç olan insanın dikkatini hangi lokanta çeker, ikincisi annen konusunda Annen o
Ben burada dekolteyi savunmadim zaten, saçı açma veya kapatma ile imanlı olmak çok farklı şeyler, iman bir örtü ile ölçülmez, ben bunu anlatmaya çalışıyorum. Ki ben asla dekoltelli giyinen ve açıklığı savunan biri değilim.
Cevap
16Cevap
Bir yazı okudum bir de kendime baktım kapalı değilim ama hala sınav oluyorum demek ki kalbin güzelliği daha önemli biri gerçekten öyle bir şey yazmış açık kapalı farketmez her türlü kendini korumalı
Anlatıyorum dinle ; İslamın ve müslümanlıgın şartlarından birtanesidir. Tesettüre girmek , annen istedigi dışardaki kötü bakışlardan kaçınmanı istiyor , zarar görmemen için bunun için ısrar ediyor ve Ahir zamanda günahın karsıligini dusundugu icin üzerine çok geliyor. Bu durumu ona anlatamazsın anlamaz çünkü herzaman laf atacak ama Annen seni düşünüyor ne derse desin saygı'da kusur etmemelisin
Bak birincisi, başı açmakla islamdan çıkılmaz ama günah işlemiş olursun.
İkincisi annen seni sevdiği için başını açma günaha girme diye öyle söylemiş. Gerici diye hakaret ettiğin zaman sen yobaz olmuş oluyorsun.
Saç telini göstermenin nesi günahmış, kime zarar veriyor acaba, yani dünyada o kadar sorun var ama tek derdinuz basit bir saç teli mi
Sen git bu lafları kapalı ama dar giyinen kadınlara de , ben vücut hatlarımi asla belli etmem, sende o zaman Hz peygamber gibi giyin
Kapalı ama dar giyinenler doğru yapıyor demedim. Onların yaptığı da yanlış senin saçını göstermen de. İnandığın dinin kurallarını kendin belirlemeye çalışıyorsun. Yanlış yapıyorsun. Bir şey yasak edilmişse onu yaptığın zaman günah işlersin. Bu işin sana göresi bana göresi kalmaz.
Ayrıca senin dediğine göre bakarsak dar giyinenlerin de kimseye bir zararı yok. Bırak dar giyinsinler demi?
Boş zihniyet. Bunun gibi insanlar dinin sadece domuz eti yememek ve başını örtmekle bilirler.
Bence tercihlerine karışan her kim olursa olsun onu hayatından çıkarmaya bak, aile evindeysen bir şekilde kaçmaya çalış, gerekiyorsa başka bir şehire git ve orada yaşa.
Ailem benim tercihlerime karışsa veya laf etse, "öyle mi anne/baba?" Deyip arkama bile bakmadan giderim oradan. Ağlasın, yakarsın, dursun ve otursun yani.
Tercihlere karışmak büyük bir saygısızlıktır.
Ayet yar. Ayetler inkar edilmez. Evet basortmek ana sebeplerden.
Ben hesabımı Allah'a verecem kula değil, sende bunu kafana sok,
Kuran'da ziynetlerinixi örtün der sadece
Kafana gore yorumla o zaman ne diyeyim.
negatif bir genelleme yapmış umarım anlayışlı bir şekilde çözersiniz.
Neyzen Tevfik, "Anladın mı?" Şiirini annene armağan ediyorum.
Başörtüsü takmayan kafir olmaz ama kafirlerde başörtüsü takmaz gerisini sen hesapla
Senin mantığına göre tüm başı açıklar cehennemlik, kapalılar cenettlik, pardon da sen Allah mısın, kimin kâfir olacağına karar veriyon, senin yaptığın şirk koşmak, ben ne kapalılar tanıdım şeytandan beter, gelde buna müslüman de
Yazdığımı iyi oku iyi anla zıplama hemen
Senin dinle imanla işin yok dinden soğumuşsun
aynen degigin gibidir kafayi kapatmakla müsülümanlik olmaz seniyi düsündün
Kafa örtmek Müslümanlık değil mi
Rahibelerde örtülü , onlar daha müslüman o zaman
Tevhid dini birdir kurallar aynıdır
@SonsuzBilinmezlik__ herkesin dini kendine birini saçı açık diye yargılamak kula düşmez
Önemli olan iyi ameller işlemektir.
Hayır rahibeyi örnek gösterdiğin için diyorum
Sen bence yavaştan yavaştan çıkıyorsun bu dinden ve farkında olmadan soğuyup gideceksin bugün baş örtüsü yarın namaz öbür gün bu ne ya diyip soğuyacaksın her şey yavaş yavaş başlar
Kuralları uy kafana göre din kuralı koyma basaramazsın
@SonsuzBilinmezlik__ kafası kapalılar çok mükemmel Müslümanlık yaşıyor zanneder görende, çoğu namaz bile kılmıyor, ben ibadet ediyorum ama saçım açık diye de dinden soğumadim, ne saçma argüman bunlar ya, sende sakal uzat , takke takki Müslümanlığın tamamlansin
Açtım ve mutluyum 🏵️
Dinde sakal uzat takke tak diye bir şey yok ama örtün ayeti var bu erkeklerin bakışlarıyla da ilgili erkekte bakışından sakınsın ayeti var neyse yani ben dinde senin başına bakıp örnek almam ama derim bu nasıl müslüman başı açık namaz kılıyor yani sen yine nasıl biliyosan öyle yap ama bu şekilde mertehebe olmaz kavga dövüş gider bir yere varamazsın
Hadi selametle kal
Ben hayatta açık kapalı kimseye önyargılı yaklaşmam. Hatta yaptığım bir iyi amel veya herhangi bir iyilikle övünmem. Çünkü insanoğlu acizdir, dolayısıyla insanoğlu mutlak manada iyi olamaz. Ben iyiliği Allah tan kötülüğü de kendimden bilirim her zaman. Kimin nefsi daha saf daha temiz bilinmez. Ancak bu dinde saçın avret mahalli olduğu gerçeğini değiştirmez. Yaptığın hata işlediğin günah gider gelir seni bulur bir yerde. Dünyada olmazsa ahirette bulur. Yine de Allah ın rahmetinden ümit kesilmez. Ama dinde avret mahallini açmak haramdır günahtır. Bu değişmez. Haramı hafife almak bir Müslümana yakışmaz. Zaten hafife alan insan da kesinlikle cahildir. Bunları ben mükemmel olduğum için söylemiyorum en azından bilincindeyim.
@Soruyu Soran anladığım kadarıyla biraz cahilsin. Dinin hakkında eksiklerin var. Dinde hükümler belli. Sünnet ayrı farz ayrı. Avreti kapatmak farz. Sakal takke bunlar ise Sünnet. Bunların ne olduğunu bilmiyorsan bocalayıp durursun. Biraz oku dinini öğren. Mükemmel bir insan ol demiyorum dikkatini çekerim. Oku öğren diyorum. En azından bilinçlen.
Dur konuyu alıp gitme takke sakal dini bir simge ama sevap günah helal haram konusundan farklı bir mesele neyse kim ne yaparsa yapsın kendine yapar
SonsuzBilinmezlik_ takke sakal bir simgeden ibaret değil. Bir ibadettir. Peygamberin sünnetidir. Sünnet nedir onu öğrenmen lazım. Farz gibi değildir. Yaparsan sevap kazanırsın amelini süslersin yapmazsan günah işlemiş olmazsın. Farz gibi değil. Farzı yapmazsan günah işlemiş olursun.
Ben dini sizjn gibilerden daha iyi biliyorum, iyi bir müslüman olamanın sadece kafa ile olmayacağını da biliyorum emin ol
@Soruyu Soran bu söylediğin sadece kişisel bir yorumdan ibarettir. Din değil. Bakın sadece kişisel bir yorum diyorum. Yani işine geldiği gibi konuşuyorsun. Güzel ahlaklı bir insan olursun insanlara zulmetmezsin canlılara karşı merhametli olursun bunlar da elbette çok önemli çok güzel şeyler ve iyi ameller. Ancak hiç bir şey diinde kadının saçının avret mahalli olduğu gerçeğini değiştirmez. Bunun örtülmesi farzdır dolayısıyla açılması günahtır haramdır. Hatta sen bu hükmü inkar edersen küfre girersin. Başını açarsın günahkar bir kul olursun ayrı mesele. Hükmü inkar etmediğin sürece yine imanda kalırsın. Yanlış bir şey diyorsam söyle.
Hiç cevap verme, bir süre sonra susar.
Geri kafalı dememek lazım, bilgi eksikliği sadece
Seni manuple ediyor
Anlatamasın işte
o ayrı bu ayrı
Saçmalık elbette
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?