Sizce enişteme böyle davranmakta haksız mıyım?

4 tane halam var ve en küçük halamın yaklaşık 10 yıldır evli olduğu bir adam var. Kişilik olarak kötü denebilecek biri değil, hatta genellikle şakacı, güleryüzlü biri; ama nedense bana karşı çoğu zaman sokak çocuğu muamelesi yapıp tiksinerek yaklaşıyor. Hatta kısa bir süre öncesine kadar onun yanındayken kendimi iğrenç biri gibi hissediyordum. Örneğin; bir keresinde hep birlikte dedemgilde oturuyorduk ve o da sonradan dışarıdan geldi. Tek tek herkesle tokalaştı, sıra bana geldiğinde ise çaktırmadan sol elini uzattı. Bir keresinde de babamın dükkanında yemek yiyecekken yanlışlıkla onun ekmeğini benim sanıp elimi değdirmiştim, sonra benim elimin değdiği yeri koparıp çaktırmadan masanın bir köşesine attığını fark ettim. Birkaç kez ise dükkanda ona bir şey verdim, eline aldıktan bir süre sonra lavaboya gidip ellerini yıkadı. Babam ayrıca bir süre hayvancılıkla da uğraştı ve eniştem bana yaptığı muameleyi sadece çiftlikte çalışan, adeta temizlik nedir bilmeyen çobanlara yapıyordu. Şimdi ise ondan resmen nefret ediyorum, onunla konuşurken o her ne kadar güleryüzlü olsa da ben sert veya soğuk bir yüz ifadesiyle bakıyorum. Bugün ise dedemgilde soda içecektik. Sodaların neredeyse hepsi sadeydi, sadece 1 tanesi limonluydu ve ben limonlu soda aldım. Sonra o halamın 10 yaşlarındaki kızı " Ben limonlu soda istiyorum " dedi. Aslında başkası olsa kendi sodamı ona verirdim, ama içimden " Ben o g. Zekalı adamın çocuğuna ne diye iyilik yapayım? " diyerek vermedim. Sonra sırf onun için bakkala gidip limonlu soda aldılar. Sizce enişteme böyle davranmakta haksız mıyım? ( NOT: Atlattığım bir travmadan dolayı 5 yıl öncesine kadar gerçekten bakımsız, kirli biriydim; ama 5 yıldır bakımıma çok özen göstermeye çalışıyorum. Bu aralar istisnasız her sabah uyandığımda duş alıyorum, saçlarımın temizliğine neredeyse hiç kimsenin göstermediği kadar özen gösteriyorum, ama o adam hâlâ ara ara da olsa öyle davranmaya devam ediyor. Öyle olmadığında ise ondan intikam almak için ona nefretle bakıyorum.
Sizce enişteme böyle davranmakta haksız mıyım?
Cevapla