Toplum olarak biz ne zaman bu hale geldik? Yalancılık, birbirini aldatanlar, kandıranlar, ahlaksızlığa tepkisiz kalanlar, vicdansızlığa susanlar... Ne ara bu kadar sekülerleştik ve ne ara insani değerlerimizden bu kadar koptuk? Ya da muhafazakarlar neden sadece her şeyi kültür bazında kanun gibi yaşıyor? Veya niye herkes bu kadar şekilci, neden artık kimse göründüğü gibi değil? Kafamda deli sorular. Ne düşünüyorsunuz?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Ahlaki değer ve inanç çok ayrı kavramlar bana kalırsa. Bir insanın ahlaklı olması için inanç sahibi olması gerekmez. Iyi eğitim görmek çoğu zaman insanı ahlaklı yapar. Buradaki eğitim okulda gördüğümüz şeylerden ziyade aile içinde alınan eğitim, büyüklerimizden ve çevrenizden ne gördüğümüzdür. Dini inancı olmayan ama medeni pek çok toplumda bizim ülkemizdeki ahlaksızlığı göremezsin. Bunun yanında kafası pek çalışmayan insanların bir ahlaksızlık yapmasının önüne geçmek için Allah korkusunun da etkili olduğunu düşünüyorum.
12 Yorumla- +1 yıl
Tabiki ahlaki direkt din ile bagdastirmadim. Zaten. İkisini ayrı olarak ele aldım
- +1 yıl
Dinin ahlak anlayışına tabiki etkisi var ama bu dini olmayan ahlaksızdır anlamına gelmiyor tabiki.
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(25-29)+1 yılAmerika ve İran İslamiyet i tüm dünyada karalayabilmek için çeşitli politikalara imza attılar ve nihayetinde sonuca da ulaştıklarına şahit oluyoruz. Örneğin basit bir örnek verecek olursak Işid terör örgütünü oluşturup kafa kesmelerinin hepsinin altında onların parmağı var ve medya sayesinde İslamiyet i Müslüman lığı tüm dünyaya "kötü" şeklinde servis ettiler. Amerika dünyada medya açısından bir numara. Tüm dünyanın bilinçaltına kolayca etki edebiliyorlar bu sayede.
Her neyse Müslümanlığı tüm dünyaya kötü servis edince insanlar Müslümanları ve hatta en önemlisi İslam ı yanlış tanımış oldular. Hatta öyle ki Amerika nin Müslümanları bu şekilde servis etmesi Müslüman ların bizzat kendisini bile İslam dan uzaklaştırdı. Ben müslüman birisi olarak sakallı adamlara aslında İslam ın bir sünneti olduğunu bildiğim halde yine de biraz olumsuz bakıyorum sakal bırakanlara. Turkiyede toplum Müslüman olmasına rağmen sakallı birini gördükleri zaman IŞİD ci diyip kötülüyorlardı. Bu sakal örneği sadece bir örnek başka yerlerden de örnek verilebilir. Yani öyle yaptılar ki Müslüman lığı tüm dünyaya kötü şeklinde gösterdiler. Hatta şu cemaat ler falan var ya birçoğu müslüman lığı topluma yanlış öğretiyorlar çok aşırıya kaçmadan. Cemaat lerde bile dış güçlerin parmağı var cemaatin liderleri onlara hizmet ediyor aslında.
Sonuç olarak bunlar sadece bizim ülkede değil tüm dünyada oluyor insanları ahlaksızlaştırma yönünden bir politika izliyor dünyayı yönetenler.23 Yorumla- +1 yıl
Maalesef böyle bir durum var evet. Cemaatler, tarikatlar iyi bilinmesi gereken şeyler iken içlerine o kadar pislik yerleşti ki onları da kötü gösterdiler. Sadece dünyanın başka ülkelerine değil biz Müslümanlara bile kötü gösterdiler bunları. Ve şu an 3-5 tane şarlatan yüzünden tarikat ve cemaatlere kötü bakılıyor. Allah bunlara sebep olanların hepsinin b*lasini versin
Cevap sahibi+1 yılAmin. Kıyamet yaklaşıyor. Bunların meydana gelmesi aslında kıyametin yaklaştığını gösteriyor
- +1 yıl
Evet..
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılBahsettiğin fark sekülerlik olayı değil eğitim kalitesi ve nüfusa oranla farklılığı... Seküler düzen ile ilerleyen İsviçre, Norveç, Finlandiya gibi ülkelere bakarsan sadece İsviçre'yi kontrol ettiğinde bile nüfusa oranla bile inanılmaz derecede düşük suç oranları ve yüksek mutluluk endeksleri ne rastlarsın.
027 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılBu ülkelerden Finlandiya ve İsviçre'nin yüzde 80 üzerinde dinsizlik oranlarına sahip olduğunu hatırlıyorum, yani sorun özgürlük temelli dusuncelerde değil eğitim ve sorgulama kabiliyetindeki farkliliklarda
Cevap sahibi+1 yılChatgpt 4o ile tarattım fakat bu yüzde 80 olayını yanlış hatırlıyormuşum oran finlandiyada %55 civarında, İsviçre'de ise yüzde 33 ve baktığın zaman Finlandiya dünyanın en iyi eğitim sistemine sahip ülkesidir
Cevap sahibi+1 yılÜlkemizde bu oranın bilinen sayısı yüzde 5 civarı olması gerek eğer bir güncel çalışma yapılmadıysa
Cevap sahibi+1 yılAs of 2023, Switzerland and Finland have significant populations identifying as non-religious or atheist. In Switzerland, approximately 33.5% of the population identify as having no religion, which encompasses atheists and agnostics (Wikipedia) (Wikipedia). In Finland, the percentage of non-religious individuals is around 55%, with atheists making up a substantial part of this group (Wikipedia) (CEOWORLD magazine). Chatgpt 4o çıktısı da bu
Cevap sahibi+1 yılen.m.wikipedia.org/.../List_of_countries_by_irreligion Benzer şekilde güncel Wikipedia verilerinde bilindik bir sosyoloğun analizlerine yer verilmiş ve bu analizde birçok gelişmiş ve ileri mutluluk endeksine sahip ülke yüzde 30-80 arası dinsizlik oranına sahip.
Kısacası olay eğitimde bitiyor- +1 yıl
Bir çok şey eğitimde bitiyor tabiki ama ben inancı ayrı bir öncül olarak değerlendirdim. Dini olmayan ahlaksızdır demedim. Ama sonuçta dini inanç ve değerlerin de ahlak anlayışında büyük etkisi var.
- +1 yıl
Kimi ahlaklı olmak için ahlaklıdır, kimi de inandığı için ahlaklıdır vs. herkesin dayandığı sebep kendi görüşüyle alakalı
Cevap sahibi+1 yılAslında hayır bence yok. Güçlü örnek istersen, İsviçre, Norveç ve Finlandiya'daki suç oranlarının aşırı düşüklüğü
Cevap sahibi+1 yılAynı zamanda mutluluk endekslerinin yüksekliği
- +1 yıl
Konumuz mutluluk değil ama :)
Cevap sahibi+1 yılSuç oranlarının aşırı düşük olması, mutluluk düzeylerinin yüksekliği, hapishanelerin bombos olması sana da insanların güçlü bir etik yönü takip ettigini göstermiyor mu? İsviçre veya Norveç vloğunda bir su saticisi su dolu arabayı birakmis ve yanında tahta bir hazne var paraların atıldığı böyle bir guvenden ve etikten bahsediyoruz
Cevap sahibi+1 yılKi bu video bir şirketin videosu falan da değil Türk bir gezginin videosuydu. Emin degilim ama Emre Durmuş olabilir bir ihtimalle
- +1 yıl
Ahlak dediğimiz şey sadece hırsızlık yapmamak vs. değil. Bir çok ahlaki anlayış var ve hepsi toplumdan topluma değişen şeyler. Yani farklı ahlak anlayışlarını karşılaştırmak anlamsız o yüzden
Cevap sahibi+1 yılOlayda burada işte gerçek ahlak kisinin sorgulama süreci sonucu edindiği optimist ve tümevarımsal yaklaşımdan gelmeli
- +1 yıl
Bu senin bireysel ahlak anlayışın. Bu herkesi bağlamak zorunda değil. Tek doğru senin bireysel dusuncen değil çünkü
Cevap sahibi+1 yılAslında anlamlı zira sen kıyaslama ve gelişme sürecinde o kültürlerin sonucuna ve insanlara olan olumlu etkilerine bakarsın.
- +1 yıl
Ben bizim toplum ve inancımıza göre olan ahlak anlayışından bahsettim. Hırsızlık yapmamak, suç işlememek bunlar zaten evrensel ahlak anlayışı. Ben evrensel olmayanını da içine alıyorum
Cevap sahibi+1 yılBu benim bireysel düşüncem değil araştırmalara bakarak yaptığım bir yorum ve bazı yorumlar düşük oranda öznellik barındırır lakin inanç ve kişisel metriklere göre de düşünce şekilleri değişebilir
- +1 yıl
Tamam işte ben de bundan bahsediyorum
Cevap sahibi+1 yılBen pragmatist bir ahlak anlayisina sahibim yani bunun toplumdaki yansıması, kar/zarar çıktısı nasıl diye bakarım bu da akademik bir yaklaşım zaten
- +1 yıl
O yüzden ahlak anlayışının tamamını sadece eğitime baglayamazsın. Eğitimin verdiği ahlak anlayışı farklı, inancın verdiği ahlak anlayışı farklı, başka toplumun yapısı ahlak anlayışı farklıdır vs. vs.
Cevap sahibi+1 yılBu insanlar birbirine büyük derecede saygı duyuyor mu?
Duyuyor
Suç oranları düşük mü?
Düşük
İstihdam oranları ve eğitim seviyesi yüksek mi
Yüksek
Doğaya verilen değer ve huzur baglamindaki etkisi fazla mıdır
Fazladır- +1 yıl
Evet ama tek başına bütün ahlak anlayışını oluşturmaz. Bunu söylüyorum. Anlaşılmayan ne?
Cevap sahibi+1 yılKısacası soruna verdiğim cevap bu şekilde ben kaçıyorum iyi akşamlar saat geç olmuş 🙂
Cevap sahibi+1 yılAnlaşılmayan bir şey yok demek istediğini anladım benim vurgulamak istediğim bu anlayışlarda toplumun yararı ve gelişimi için pragmatist ve bilimsel eleştiri yapabilme yetisinin önemini vurgulamak çünkü ahlak anlayisi bir toplum için kritik bir değere sahiptir
- +1 yıl
Elbette buna itirazım yok zaten. Teşekkürler yorum için. Iyi geceler :)
Cevap sahibi+1 yılRica ederim size de
+1 yılBatıya özentilik batıyı medeniyet olarak görüyorlar ama Bilmiyorlar ki o Batı banyo yapmaktan bile acizdi bir zamanlar kadınlarını köle olarak satarlardı pazarda
11 Yorumla- +1 yıl
Aynen öyle
AI Persona’ya Sor
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
5
Cevap
16Cevap
Aile & Toplum konusunda 534 cevap paylaştı. Bu soruyu kalplere sormak lazım. Kalbini göremeyene ayna tutmak dünya ile ilişiğinin kesmek lazım. Asıl hayat ahiret kalplerde nasıl bir boşluk var ki dünya sızıyor...
https://www.youtube.com/embed/uPGRoW3TCSADuyduğumuz doğru ile yaşantımızı sorgulamaz aklımıza kazımazsak olacak olan o. Her yapılan işte Allah sorsa ne derim düşüncesi olmalı.
21 Yorumla- +1 yıl
Çok güzel söyledin
- Aile & Toplum konusunda 578 cevap paylaştı.
+1 yılDin işte tam da bu yüzden itibarsızlaştırıldı. Ahlaksızlar kanun ve anayasa yapınca işte böyle bir toplum ortaya çıktı. Bozula bozula ne hale geldik. 100 yıla yakın zamandır dinsiz zihniyetin yönettiği ülkede artık kimse yaşamak istemiyor. İşin tuhafı beyinsizler hala İslam'a saldırıyor şu içinde bulundukları ortamı eleştirmek veya değiştirmek yerine. Onlara göre yine suçlu İslam 100 senedir kenara atılmasına rağmen.
17 Yorumla- +1 yıl
Bunun sebebi dini kullanan insanları çoğalması. Etrafta o kadar çok münafık var ki dindar kılığına girip dini değerleri itibarsızlaştırmaya çalıştılar. Bir çok kişi üzerinde de başarılı oldular maalesef.
- +1 yıl
Yok be o bahanesi. O kadar dolandırıcı üç kağıtçı zengin var ben paradan nefret eden görmedim. Din ortada neyin ne olduğunu herkes biliyor. Dinin kenara bırakılmasının hiçbir sebebi yoktu hainlik yapıp İngilizleri dinlemekten başka. Arabistan'a Lawrence gönderdiler bize de kemal.
- +1 yıl
İşte insanlar işine geldiği gibi algılıyor. Medya algısı da böyle bişey. Bu arada diğer konularda dediklerine dikkat et anliyorum seni ama silivri soğuktur şimdi
- +1 yıl
Soğuk lazım bize bu havada. İnsanlar Allah'a karşı geliyor onu beğenmiyor ağzına geleni söylüyor ama insandan daha çok korkuyor. Yani insanlara göre birileri Allah'tan daha büyük ve daha çok saygıyı hak ediyor. Bu ülkede çoğu insan bilmese de müşrik yani putperesttir. Hepsinin canı cehenneme.
- +1 yıl
Haşa hiçkimse Allah'tan büyük olamaz. Şahıslara tapmak ayrı konu zaten onların hiçbiri umrumda değil açıkçası. Herkes kendi yaptıklarının bedelini kendi ödeyecek sonuçta
- +1 yıl
Kendilerine, "Ellerinizi savaştan çekin, namazı kılın, zekatı verin" denilenleri görmedin mi? Üzerlerine savaş yazılınca hemen içlerinden bir kısmı insanlardan, Allah'tan korkar gibi, hatta daha çok korkarlar ve "Rabbimiz! Niçin bize savaş yazdın? Ne olurdu bize azıcık bir müddet daha tanımış olsaydın da biraz daha yaşasaydık?" derler. Onlara de ki: "Dünya zevki ne de olsa azdır, ahiret, Allah'a karşı gelmekten sakınan için daha hayırlıdır ve size kıl kadar haksızlık edilmez."
Nisa 77 - +1 yıl
Amenna
+1 yılNeden azaldı çünkü televizyon içerikleri hep bunlardan uzaklaştırıcı yayınları hep bunlardan uzaklaştırıcı içeriklere göre yapıyorlar Siyonistlerin ve Yahudilerin yaptıkları oyunlar, Bir toplumun ahlakını bozmak istiyorsanız İlk önce o toplumun inancını bozmanız gerekir.
17 Yorumla- +1 yıl
Çok doğru. Maalesef...
- +1 yıl
Birde kimse dinini bilmiyor öğrenmiyor
- +1 yıl
Asıl sorun da bu zaten
- +1 yıl
Evet kulaktan dolma bilgilerle gidiyorlar
- +1 yıl
maalesef
- +1 yıl
Her şeyin hayırlısı
- +1 yıl
Amin
+1 yılÇocuklara din eğitimden önce ahlak öğretilmelidir. Çünkü dinde ahlak zorunluluk olarak öğretiliyor. Ana fikir şunları şunları yaparsan çennete ve şunları şunları yapmassan cehenneme gidiceksin deniyor. Çocuğa bunu nasıl anlatıcaksın... inanç çok başka bir şey dünyada doğruyu yanlışı öğrenmedikten sonra sadece inanmakla olmuyor işte. O yüzden ilk önce önce doğruyu yanlışı iyiyi kötüyü eksiği fazlayı çocuğa öğret sonra dini öğret.
10 Yorumla
+1 yılİnsanlar inandığımı yaşamıyor yaşıyanlarda kulaktan dolma yaşıyor bu nedir niçin böyledir diye düşünmüyor aksi bişey duyduklarında sarsılıyorlar hemen o yüzden sonradan müslüman olanlar daha iyi yaşıyor burada beş vakit namaz kılanı evliya ilan edecekler nerdeyse.
18 Yorumla- +1 yıl
Kesinlikle katılıyorum bu dediğine. Taklidi iman- tahkiki iman farkı işte. Gerçekten araştırdigi için Müslüman olanlara çok daha büyük saygım var gerçekten
- +1 yıl
Bizimkiler atadan gelme kültür gibi yaşıyorlar onda da bir sürü yanlış uygulamalarla. Sorgulama var mı yok, neye neden inandıklarını bile bilmiyor çoğu ve bu gerçekten çok kötü bir durum
- +1 yıl
Benimde saygım ara ara açar bakarım izlerim okadar şirkin içinde islamı buluyorlar burada adama niye namaz kılmıyosun diyoruz müslüman olduğu için bize de tenkit farz olduğu için kılanlarıda görüyoruz diyor bu islamda bunu yapmak zorundasın diyoruz benim kalbim temiz diyor benimde kalbim temiz bana da bedava maaş versinler
- +1 yıl
Niye kılmıyorsun diyince benim kalbim temiz diyenleri de anlamıyorum gerçekten. Hz. Muhammed'in (s. a. v.) kalbi onlardan daha mı az temiz ki o namaz kılıyordu. Hem de 6 vakit farzdı ona bir de 6 vakit kılıyordu. Bizimkiler de kalbim temiz diyip kurtulacağını zannediyor. Allah herkesi cehaletten kurtarsın gerçekten başka yolu yok
- +1 yıl
Kendilerini sorguya çekip doğrusunu araştırmaları lazım şahsım içinde geçerli amin inşallah kurtuluruz
- +1 yıl
Herkes için geçerli tabiki.
- +1 yıl
Aynen öyle👍 size iyi geceler
- +1 yıl
İyi geceler 👍🏻
+1 yılönemli sorular ciddi sorular sosyoloji değişti maalesef dinsizlik arttı hükümet dindar nesil başaramadı hükümet dindar biri diye oy verdim kötünün iyisi diye verdim kandırıldık aldandık
12 Yorumla- +1 yıl
Hukumetin amacı dindar bir nesil yetiştirmek miydi ki? Amacı neydi bilmiyoruz ki. Hâlâ bilmiyoruz
- +1 yıl
öyle demişlerdi dindar demişlerdi kandırılmış hissediyorum
Kendimden örnek verecek olursam eğer tarikatçılardan nefret ediyorum. Eline kuran alıp halkı kandırmaya çalışan siyasal İslamcılardan ötürü
16 Yorumla- +1 yıl
İşte ben bunu anlamakta zorlanıyorum. Neden biliyor musun? Şahısların yaptığı kötü eylemler kurumları neden bağlasın ki? Mesela biz okulda öğrenci taciz eden öğretmenler oluyor diye eğitim kurumlarına nefret mi duymalıyız? Bu da onun gibi bir şey. Dini kullanmaya çalışan bir ton üçkağıtçı var ve her yerdeler. Sadece tarikat içinde değil toplum içinde de varlar. Her yerdeler ve özellikle din ile ilgili şeyleri kötülemek için bilerek yapıyorlar. Bunlardan ötürü kurumları suçlamamak gerekiyor diye düşünüyorum
- +1 yıl
Mesela aynı şekilde dilinden din, iman, Allah, Kuran lafını düşürmeyip, güya 5 vakit namaz kılıp her türlü kötü eylemi yapan bir ton şahıs var. Amaç belli çünkü. Dini kötü göstermek. Bu yüzden yapıyorlar.
- +1 yıl
Bak dindarlar şöyle kötü, böyle kötü dedirtmek için yapıyorlar. Bir çok tarikat içinde kötü eylemlerde bulunanların da amacı aynı.
- +1 yıl
İsteyen istediğine inanabilir. Şeriat Müslümanlar içindir. Gayrimüslimler üzerinde uygulanmaz zaten. Sorun yok yani
- +1 yıl
O baskı yapanların kendi problemi işte. Müslüman olmayan kimseye şeriat dayatılmıyor zaten böyle bişey yok
+1 yılNe olacak kimsenin kimseye eyvallahı yok herkes çok biliyor aslında bir b... K bildiği de yok. Okumak yerine Google amca ile alimlk bilmişlik taslıyprlar
Diğer taraftan bilen de bildiği ile hareket etmeyince durum ortada
20 Yorumla
+1 yılCaydırıcı cezaların olmamasından ötürü. Uslu duran da dininden korkuğu işin uslu duruyor cehennem korkusu yani. Dinde bile tehdit var. Hahaha
10 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılİnsanlarda güven kalmadı, kimlere güvenecek, imamlara mı? onlar kendilerinden daha az bilgili.
ya da varsayımlara inanmıyorlar, öyle bir şey olduğunu somut olarak karşılarına koymak gerekir.10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı.
+1 yılMaalesef toplum zihniyeti yanlışı yapma eğiliminde sürekli
22 Yorumla- +1 yıl
çözüm ne
- +1 yıl
Çözüm yok ne halleri varsa görsün
+1 yılBu devirde yaşanması gerekenler yaşanıyor ben şaşırmıyorum sende şaşırma bence yoksa işin içinden çıkamazsın.
033 Yorumla- +1 yıl
Neymiş yaşanması gerekenler? Ahlaki yozlaşma mı?
- +1 yıl
Değişen dünya düzeni.. Beklentiler malesefki “ulaşılabilirlik”.
- +1 yıl
Dünyanın saçma bir yere gittiği bariz
- +1 yıl
Sen insanların yaptıklarında anlam arama, kendinden sorumlusun kendin için iyi olmaya çalış. Bazen bazı durumlarda izlemek gerekir.
- +1 yıl
Ben kendim için kendi görevimi yerine getiriyorum zaten onda sorun yok. Ama çevre için de üzülmek hakkım diye düşünüyorum. İnsan tek başına yaşamıyor sonuçta. Çevre içinde yaşıyoruz
- +1 yıl
Çevre için üzülme onu da düşünen var elbet
- +1 yıl
Şöyle düşün;bir suç varsa bir cezada var dünya düzeni böyle değilmi bu nerden esinlendi sence? geçmişten doğal olarak insanın sınırlarını aşan bir sistem var.. Ve merak etme kimse başı boş değil.. Eğer inançlı biriysen bunları biliyor olman lazım şayet inançsızsan duygularını görebiliyormusun? hayır dünyada insanın yapamadığı değerli olguları görüyormusun? evet yani herşeyin bir sahibi var. Hayatta yapabileceğin en kötü şey başkalarına üzülmek.. Kendini yargıla kendini kontrol et yeterli..
- +1 yıl
Zaten verilen ömür sınırlı bunları kafana takma,
- +1 yıl
Sorduğum sorudan inançlı olduğum bariz degil mi? Tabiki öyle. Haklısın bu konuda. Ama ben toplumu ben düzelteyim çabasına girmiyorum zaten. Girsem başarılı olamayacağımı da biliyorum. Yaşadığım sadece bir duygu. Sen etrafına baktığında iyi insanlar görüp ama inancı zayıf veya olmayan iyi insanlar gördüğün zaman hiç üzüntü duymuyor musun kendini ateşe atıyor diye? Vicdan sahibi her insan üzülür. Vicdan sahibi olmak insan olmanın bir gereği diye dusunuyorum. Sen üzülmüyor musun gerçekten?
- +1 yıl
Bu olay habil ve kabile kadar gider bu sebeple derin bir konu,
Herkesin herşeyi düşünüp görebilmesi için gözleri kalbi akıl ve mantığı var böyle düşün. herkes irade olarak özgür hepimiz inanan olsaydık ya da sorgusuz sualsiz her kurala uysaydık insan olmazdık.. Ve bu dünya yaratılmazdı. - +1 yıl
Elbette kazananlar olduğu gibi kaybedenlerde olacak
Kumarda böyle oyunlarda böyle herşeyde böyle bu sebeple rahat ol. - +1 yıl
Ama bu dediğin yine de inanmayan insanlar için üzülmeye engel değil
- +1 yıl
Senin tercihin…😁
- +1 yıl
Peygamberler geldi kitaplar geldi günümüzde bazı şeylerin ispatıda var neticede.. herkesin kendi tercihi.
Ben inançlı değilim. Ama yaratıcı bir akıl verdi. - +1 yıl
İnançlı değilsen neden cümlelerin inançlı birinin cümleleri gibi? Ben de buna anlam veremedim
- +1 yıl
Kalıplar içinde yaşamıyorum, belki ya da insanın içini bilemezsin. Bilirsin ama yapmadabilirsin buda olabilir.
- +1 yıl
Kalıplar içinde yaşamıyorsun, ama inanmadigin dinin kalıplarını kullanıyorsun. O da ilginç. Bir şeylere inanmak ve ona göre yaşamak kalıplara göre yaşamak değildir
- +1 yıl
Bir yaratıcının var olduğu sadece islam da mı var😁
- +1 yıl
Hayır ama Münker, Nekir İslam'da var. Az önce senin söylediğin hani :)
- +1 yıl
Habil ve kabil dedim ben😁
- +1 yıl
"Peygamberler geldi kitaplar geldi günümüzde bazı şeylerin ispatıda var neticede." diyip ardından inançlı biri değilim demen de çelişkili oldu. İslam değil de başka bir dine inanıyor olabilirsin anlamı da çıkıyor buradan ama direkt inancım yok dedin. Yani bu çelişkilerden hangisi doğru
- +1 yıl
Bir şeye inanıpta inancın gereklerini yerine getirmek ayrı, çok inançlı olmamak ama bir şeyin var olduğuna inanmak ayrı bir şey
- +1 yıl
Her yeni eskiyorsa zaman diye bir olgu varsa biz diğer canlılardan farklıysak bir yaratıcı ve gücün olduğu aşikar.. Bunu bilmek için inançlı olmaya gerek yok.
Bu dünya düzenide böyle gitmez, yaratıcı kendini gösterseydi dünya olmazdı zaten demekki herkese bir müddet verilmiş bir yaşam bir hak verilmiş sen insan olarak yaptıklarından bireysel olarak sorumlusun bu bu anlama geliyor bunu bilmek için bir dine mensup olmaya gerek yok - +1 yıl
İnancın çoku veya azı olur mu? Bir şeye ya inanıyorsundur ya da inanmıyorsundur. Bazı şeylerin grisi olmaz. Ya siyah ya beyazdır
- +1 yıl
Pardon Habil ile Kabil işte İslam'da geçen bir şey bu
- +1 yıl
Evet bu tamam da İslam'da geçen terimlerden bahsetmene ne demeli?
- +1 yıl
Hayır, habil kabil sadece islamda geçmez.
Neyse ilk insan bile nefsine yenik düşüp bir yerden kovuluyorsa yukarıda yazdığın şeyleri günümüz insanlarından beklemek biraz saçmalık oluyor ben bunu demek istedim - +1 yıl
Peki
- +1 yıl
Yahu belki kuran biliyorum matta markos yuhanna da okuyorum belki tevratta okuyorum sadece bir kitap okumuyorum olmazmı?
- +1 yıl
Bazı terimler tüm dinlerde ortaktır değişmez.
- +1 yıl
Okuyup araştırıyor olabilirsin zaten normal de. İnandığın bir şeyi anlatıyor gibi anlattın sonuçta ondan dedim. Her neyse..
- +1 yıl
Bir şey sanada mantıklı gelirse sende inanırsın.. her neyse teşekkür ederim keyifli bir sohbet oldu.
- +1 yıl
Biraz daha arastirirsan eğer sana mantıklı gelecek şeyin İslam olacağını düşünüyorum.
+1 yılAhlaki değerler inançla olmuyor, ikiside birbirinden bağımsız şeyler.
01 Yorumla- +1 yıl
Ben de aynı şeyleri demedim zaten. Ve bağlacı kullandım?
Gizli Üye(30-35)+1 yılDünyada hakim olan kapitalist sistem insanları buna yöneltti.
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 7,9b cevap paylaştı.
+1 yılbizler değiştik çünkü
11 Yorumla- +1 yıl
Değişmemeliydik
- Aile & Toplum konusunda 1,3b cevap paylaştı.
+1 yılSeküler olmakla bunların ilgisi nedir kızçe🤔
15 Yorumla- +1 yıl
Bence biraz ilgisi var ya
- +1 yıl
Neden böyle düşündün? Ben de tesettürlüyüm bu arada muhafazakarım, ama bence bir yaşam tarzı insanın vicdanını veya merhametini ya da ahlaki yapısını belirlemez. Benim görüşüm tabi.
- +1 yıl
Yok yanlış anladın. Ben sekülerler ahlaksızdır demedim. Tabiki böyle bir şey yok. Sekülerliği inanç bazında degerlendirdim
- +1 yıl
Ben de diyorum ne ilgisi var😂 Yanlış anlamışım pardon🥹
- +1 yıl
Sorun yok :)
- Aile & Toplum konusunda 6,1b cevap paylaştı.
+1 yılKıyamet is ---------------> Loading 😎
20 Yorumla Aile & Toplum konusunda 6,6b cevap paylaştı. Her anlamda yozlaşma var ne yazık ki
20 Yorumlaahiret zaman
10 Yorumla
+1 yılBen değilim gerisi umrumda değil
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 5,6b cevap paylaştı.
+1 yıltarikatlar sğaolsun
016 Yorumla- +1 yıl
Tarikatla ne alakası var?
- +1 yıl
Yaşamadan bilemezsin
- +1 yıl
Yaşadığın olumsuz bir durum varsa bu tarikatların değil, içinde bulunan bazı kişilerin sorumsuzluğu veya kötü niyetindendir. Her zaman her konuda yaptığınız en büyük hata gördüğünüz her kötü olayı dini bir değere bağlıyor olmanız. Bence bunu bi aşın. Şahıslara yüklemeniz gereken suçlamaları kurumlara yükleyemezsiniz. Okullarda da çocukları taciz eden öğretmenler oluyor mesela. Napalım? Tüm eğitim kurumlarını mi kapatalım? Kurum mu suçlu burada? Gerçekçi olun biraz
- +1 yıl
Gerçekciyim ben
- +1 yıl
Gördük aynen. Şahısların suçlarını kurumlara yüklüyorsun. Çok gerçekçisin. Madalya takalım
- +1 yıl
Yaşamadığın görmediğin bir şey hakkında yorum yapmıyorum. Yaşadım gördüm. Örnek vereyim Bir tarikata mensup değilsen senin için dua etmezler niye onlara bağlı değilsin. kurban mı kesecekler Sen aşırı ihtiyaç sahibisindir bilirler ama sen onlara üye değilsin onlar umursamazlar seni gider zenginlere verir en pahalı araçlara binerler :)
- +1 yıl
Hâlâ şahıslardan bahsediyorsun :)
- +1 yıl
Gördüğüm herkes aynı ise o zaman nasıl yapacaz. Mesela bak seninle fikrim ters düşüyor diye sen bile tepki gösteriyorsun
- +1 yıl
Ooo o zaman bütün tarikatları gezdin vay canına 😂 benim de gördüğüm kişiler var hiç anlattığın gibisi de bana denk gelmedi mesela napalm nasil olacak :)
- +1 yıl
Bu tarikatçılardan birisi akrabamdı mesela geçen bir haber çıktı www.mynet.com/milyonluk-araba-koruma-menzil-tarikatinin-serveti-yine-gundemde-es-seyhlik-kavrami-sonrasi-oglu-da-avrupa-da-boyle-karsilandi-110107179279 ve kaldı ki binlerce insan da bulurum sana bu konular hakkında
- +1 yıl
her tarikat aynı değil abi tarikatlara ajanlarda giriyor
- +1 yıl
@uyanmakzorundayiz Bu tarikatın başının oğlu ajan ise o zaman neden tarikatlar var
- +1 yıl
araştırmak lazım bilinçlenmek lazım
- +1 yıl
Cübbeli Ahmet hocada uyarıyor bazı tarikatları
- +1 yıl
Bak sizin farkında olmadığınız nokta dünyada münafık sayısının azımsanmayacak kadar çok olması. Dini kötülemek için elinden geleni yapan, hatta hayatını buna adamış şe*refsizler var. Sizin gibileri kandırmak için yapıyorlar ve şekil A'da görüldüğü üzere başarıyorlar
- +1 yıl
maalesef hükümet küreselcilere hizmet ediyorlar maalesef kukla sionistlere hizmet ediyorlar
Devamını Gör(6)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Ahlaki değerlere ve inançlara verilen önem neden bu kadar azaldı?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer