Kaynanamın absürt isteğine nasıl cevap vermeliyim?

12 gün sonra evleniyorum. Düğün davetiyesi dağıtıldı ev kuruldu gelinlik diktirilip alındı. Bu arada belirtmeliyim ki ben açık bir gelinim gelinliğim de açık. 2 gün önce de kaynanamın teyzesi ölmüş. Bugün kayınbabam beni aradı ve hayatımda asla duymak istemeyeceğim o sözleri dedi. Senden bir şey rica etcem ama gerçekten düşündüğünü söyle zorunda hissetme dedi biliyorsun cenazemiz oldu bu düğünü kuranlıya çevirsek olur mu dedi. Bende baba ben bir kez bunu yaşayacağım hayatımda öyle istemem içimden geçen bu dedim oda tamam dedi olsun senin dediğin tabi ataerkil toplumda hele bizim buralarda hep millet ne der diye düşünülüyor. İyide bu kadının yaşı gelmiş ölmüş hepimiz öleceğiz zaten yaşı da varmış. Ben 27 yaşındayım 15 yaşında tanıdığım büyük aşkımla evleniyorum Allah bana bir mucize vermiş ayaklarım yere basmıyor hep bugünlerin hayalini kurmuşum neden düğün değil de cenaze yapayım? Bu düğün değil ki bu cenaze havası bildiğin. Düğün çalgılı olur. Kuranlı düğün sevmem kuranı dinleyeceksem evde dinleyeyim ama kuranın yeri ayrı düğünün oynamanın yeri ayrı. Ben bunu hayatımda bir kez yaşayacağım sadece 3 saat eğlensem ne olur? Ve kendim içinde diyorum kendi teyzem bile ölse bu kadar sevdiğim biriyle düğünümü ne ertelerim ne kuranlı yaparım bize saygı duyulması lazım gençler olarak en mutlu günümüz ama cenaze gibi geçsin istiyorlar o ortamı biliyorum millet kuranı tam dinlemiyor bile gidiyor. Üstüne açığım ve gelinlikte açık davetiyede de öyle bir şey belirtilmemiş. Her şeyimin değişmesi gerek başıma sıradan baş örtüsü olmaz direkt kapalı gelinlik ve tesettürlü olmam gerek ne için? Hiç tanımadığım ve kocamın bile değil kaynanamın teyzesi için mi? Yıllar sonra hatırladığım da ah vah diyip kocamın başının etini yemek istemiyorum. Her şey içime sinsin istiyorum. Nişanlım babasıyla konuşmuş annesi çok üstelememiş dediğine göre ama yine de dediği olsun istermiş. Nişanlım tamam senin dediğin olacak dedi. Ama yaptıkları çok büyük ayıp değil mi? Hani benden istedikleri tekrarı olmayan tek seferlik büyük bir hayali anlık bir şeyden iptal etmek bunu gerçekten aklı başında kimse yapmaz. Siz ne düşünüyorsunuz? Birde yarın kaynanamı arayıp başsağlığı vereceğim bu konuyu açar gibi geliyor ne diyeyim ona güzellikle ki anlasın az biraz sizce?

Kaynanamın absürt isteğine nasıl cevap vermeliyim?
Cevapla