Tam kapıdan çıkarken gıybet?

Bir teyzem var, bir de kızı. Bunlar sürekli insanları birbirine kötüleyen insanlar. Bugün seni bana kötüler ve bunu sanki sadece seninle paylaşıyorum edasıyla yapar ama aslında başkasına da beni kötüler. Bana da hep abartıyorsun, abartıyorsun, abartıyorsun derlerdi sonunda neden psikoloğa gitmiyorsun dediler. Yerin dibine girdim, çok ezik hissettim kendimi ve google a yazdım. Gaslighting diye birşeyle karşılaştım. Sonra kızının manipulasyon ile ilgili kitaplar okuduğunu hatırladım, kişisel gelişim kitabı diye adlandırarak. Bu kötülemeyi, gıybeti genelde tam kapıdan çıkarken yaparlar. Hiç öyle bir konu geçmemişken koca gün, tam kapıda ayakkabılarımı giyerken 3 4 cümle ile başka bir yeğeninin ne kadar cahil olduğundan, ya da karısıyla aralarında sorun olduğundan tam kapıdan çıkarken 3 4 cümle ile söylerler sende bu bilgi kafanda gidersin. Acaba bunun bir adı var mı psikolojide?

Tam kapıdan çıkarken gıybet?
Cevapla