Benim görme oranım ℅15 öğretmenim. Hoş da kızım aslında ama araba kullanmak gibi şeylerden mahrumum. Neyse geçenlerde arkadaşım görme engelliler derneğinin bir etkinliğine çağırdı gittim ben de. Benden daha kötü durumda olanlar vardı baston kullananlar felan. Pek çoğunun rahatsızlığı da genetik. Tedaviler ile ilgili sohbet etmeye başladık. Dayının biri (kendinde de rahatsızlık var) körsünüz işte kabul edin tedaviyle felan saçma hayallere girmeyin hayal kırıklığı yaşarsınız bilmem ne demeye başladı. Tartıştık epey negatif olmayın dedim. Sonra üzülüyorsunuz bilmem ne dedi. Neyse başka bir dayı gelip etrafımda bekar sevmiyorum sana birini ayarlayayım mı dedi. Bu dayı arkadaşıma 40 yaşında birini ayarlamaya çalışmıştı. Ona laf sokup duruyordu. Ben de bunu bildiğimden kriterlerim var ama dedim. Ne olduğunu sordu sonra ise kızlar da kendileri çok iyi gördüklerini sanıp görmeyen birini istemiyor iyi gören birini istiyor demeye başladı. Ben de öyle sandıkları yok. Ben mesela ehliyet alamıyorum araba kullanabilen birini isterim dedim. Çünkü bu benim yaşam kalitem için önemli. Onun da başka bir eksiği olursa ben de onu tamamlarım dedim. Çok büyük aşk yaşamadıkça tercih etmem dedim. Tartıştık yüzüne vurur felan demeye başladı. En sonunda beni yenemeyince sen bende itici bir izlenim oluşturdum sana birini ayarlama isteğim kaçtı dedi. 🤣 arkamdan da o 40 yaşında adama ayarlamak istedikleri arkadaşımı benim etkilediğimi söylemişler. Çok farklı düşüncelerim varmış. Kız 28 yaşında kıza bundan sonra aşkı arama kabul et diye baskı yapıyorlardı. Neyse sizce haksız mıyım?
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
ben görme engelli değilim ama üniversite arkadaşım görme engelliydi onunla çok gitmişliğim var böyle etkinliklere. hatta turnuvalara falan giderdim. ben görme engellileri de 2ye ayırıyorum. çok yakından gözlemleme imkanım oldu. bir hiç eğitim almamış dümdüz görme engelliler var bir de bunun okulunda okumuş müthiş eğitimli her işini kendi yapabilen görme engelliler var. benim arkadaşım bu ikinci kategoridendi. kızla otobüs beklerdik, otobüs gelirdi tam binmeye yeltenirken dur bu çok eski bir otobüs başka otobüs bekleyelim derdi. nerden biliyosun eski olduğunu derdim. motor sesinden derdi:D otobüsten inince dönüp bana el sallardı beni görmeden. sıfırdı hiç görmüyordu. bisikletle avrupa turu falan yaptı, benden çok ülke görmüştür. satranç turnuvaları bitmez aşırı sosyal bir tip. 1 senedir evime ziyarete gelecek gelemiyor aşırı sosyallikten:D her seferinde bir programı çıkıyor. annesi köye giderdi evde tek kalırdı temizliğini yemeğini herşeyini kendi yapardı. şimdi böyle birinin gören biriyle evlenmesinde bence bir sakınca yoktur. elbette yine zorlukları var ama dediğin gibi onun da başka bir eksikliği olur o da onu tamamlar. savunduğun şeyde bir yanlışlık görmüyorum. kendi işini halledemeyen, bu konuda hiç eğitim almamış evden çıkmamış bir görme engelliyle eşit olamaz. birinci kategorideyse adamın dediği doğru olabilir. duruma göre değerlendirmek lazım, tek bir doğru vardır diyemeyiz
Yani kendi işini görüyor ama araba sürme konusu mesela önemli bence aşk evliliği olır felan ayrı ama onun dışında neden 40 yaşında birine bakayım kendime anca bakıyorken ve o arkadaşın gibi özgürce gezip tozuyorken. Bu arada helal olsun
ya insanlar böyleler. engelli olmasan da 40 yaşını geçkin olsan sana 60 yaşında birini layık görürler. özellikle kadınlara uygulanan bir ayrımcılık bu. erkeklere uygulandığına hiç şahit olmadım. erkek her zaman en iyisini hakeder. tuhaf bir bakış açısı. arkadaşım 42 yaşında bekar mesela. hiçbir engeli de yok fıstık gibi kız. ama kıza çevresinin önerdiği (önerenler de kadın bu arada) hep yaşlı, kusurlu tipler. kızın boyu 164 falan kıza 155 adam falan öneriyolar bide söylemiyolar buluşmaya gidene kadar. böyle zorbalıklar yaşıyor çünkü niye 42 yaşında bekar bir kadın olmak herkese göre acınası bir durum. o yüzden ne sunarlarsa kabul etmek zorunda gibi. engelli olma mevzusuda böyle. erkek görme engelli olsa gören bir kadınla hiç rahatsız olmadan evlenir. ama kadın kusuru olmayan biriyle kendisi kusurluyken evlenemez. boynu bükük kalır. toplum resmen kanser bu konuda, değiştiremezsin
Ya özellikle 40 yaşına kadar evlenmediysem neden evleneyim ki düşüncesi var bende. Evlilik erkeğin konforunu sağlayan bir kurum erkeğin işlerini yapacaksın ona bakacaksın kendini kısıtlayacaksın felan. Üstelik evliliğin verdiği avantajları minimum alacaksın ya da alamayacaksın. Çok büyük bir aşk yaşamadığım ve karşı tarafın gerçekten kaliteli biri olduğunu görmediğim sürece neden buna katlanayım ki gider dünyayı gezerim.
asla böyle düşünme. evet çevremizde çoğu evlilik dediğin gibi ama öyle olmayan evlilikler de var. ben hiç evliliği düşünmeyen bekar hayatından oldukça memnun biriydim. dünyanın da bir kısmını gezdim bekarken:) o yüzden hava hoştu bana. sonra çok mantıklı biri çıktı karşıma. evlendim. şu an beraber dünyayı geziyoruz:) evlilik denen şey bana yük gelmiyor çünkü evin her işini birlikte yapıyoruz hatta en pis işleri eşim yapıyor diyebilirim (tuvalet, mutfak gibi). tek başıma yaşama hayalim vardı hep ama yapamazmışım. tek başına daha da ağır bir külfet hiç yardımcın da yok. hayatımız seçimlerden ibarettir. karşına bu tarz biri çıkarsa evlenmekten asla korkma, yaşı da problem etme. bilemezsin en doğru kişinin karşına ne zaman çıkacağını. daha baştan evliliğe erkeğin işini yapmak ona bakmak kendini kısıtlamak olarak bakarsan öyle birine denk gelirsin. hayatı tam anlamıyla paylaşacağın birini dile.
Ama ben 40 yaşından sonrasından bahsediyorum ve kaliteli biri olmadığı sürece diyorum. Bahsettiğin gibi biri çıksa düşünürüm tabi ama evlenmek için evlenmem daha seçici olurum
körler derneğinde gören kişi olmak hastalık sayılır 😂😂
Tamamen görmeyenlerle iletişime girmedim ya bunlar az görenler benim gibi belki benden biraz düşük. Ayrıca komik değil
Haklısın