Kimileri nafakayı almak için evde resmi nikah olmadan imam nikahı ile başka adamlarla yaşıyor...

Kimileri nafakayı almak için evde resmi nikah olmadan imam nikahı ile başka adamlarla yaşıyor...

Ortada çocuk olmaması durumunda 6 ay 1 sene arası nafaka ideal. O da kadının kendisi adına yeni bir düzen kurması adına tamamen.
Ama eğer çocuk varsa nafaka üst sınırda tutulmalı çünkü erkekler genelde gönderdikleri paralar yetiyor zannedip çocuklarıyla ilgilenmedikleri gibi ekstra harcamalar da yapmıyorlar...
Tabi herkes için aynı şekilde değil ama genel olarak durum bu.
tek sefere mahsus nafaka nasıl oluyor çocuk yok ayrıca evlendi üstelik
Böyle kişiler neden imam nikahı adı altında birliktelikler yaşıyorlar ki, madem inançlarına bu denli ehemmiyet verip imam nikahı kıyıyorlar o vakit nafakanın da İslamiyet'de yeri olmadığını bilmeleri gerekir, bu kişiler imam nikahını da sessiz sedasız kıyıyorlardır, halbuki nikahın geçerli olmasının şartlarından birisi de herkese duyurmaktan geçer, nikahları gizli oldukları için imam nikahları da geçerli olmuyor. Mehir almak kadının hakkıdır, ona sözüm yok, boşanma durumu hasıl olmuş olsa bile erkek eşine mehrini yapmalı yapmamışsa lakin boşandıktan sonra nafaka olmaz, müşterek çocukları varsa ancak çocukları için harcama yapmakla mükelleftir erkek. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu, hem dini hassasiyetinden ötürü imam nikahın olsun, hem de boşanmış olduğun diğer adamın rızkını, kazancını ye, nafaka veren kişi de haram ederek öder, ekmek elden su gölden yaşayıp gidiyorlar, hakları olmayan o kişinin kazancını yiyorlar, halbuki çalışabilirler de, sağlığı ve gençliği olan bir kişi çalışabilir. Hangi adam ister ki boşandığı eski eşinin sevgilisi/imam nikahlı eşi varken ona nafaka ödemeyi, bunun adı hırsızlık. Karşıdaki kişi içinden gelerek sana nafaka ödemiyor, sana karşı sorumluluğu yokken kazancının bir kısmını sana yatırıyor, kim hayatında olmayan tüm ilişkisinin bittiği kişiyi beslemek ister ki. Eski kadınlar ise sadece evde çalışmıyordu, ağır işleri yapıyorlardı, çamaşırları dahi ellerinde dere kenarlarında yıkıyorlardı yaz kış demeden, tarlada dahi çalışıyorlardı üstelik çocuklarına da bakarak, buna rağmen para yüzü görmüyorlardı, tüm aile beraber yaşıyorlardı. Kendini feda eden, gençliğini veren, emekler veren haysiyetli, iffetli kadınların hakkıdır nafaka.
Teşekkür ederim.🌺
Rica ederim : ))
her şey o kadar karakter ve kişilikle alakalı ki. Bazen yazacağın cümleye acıyorsun
saçma bana göre bunlara sağlam bir kanun getirilmesi lazım erkek taraflı bir problem varsa eğer ama sadece nafaka alırım kafasıyla bile ayrılanlar var
Cevap
24Cevap
eşim kanserdi çalışamıyordu kan kusuyordu üzerine 1 toplu iğnesi dahi yoktu ama evli olduğu çocuklarının anası olacak kadın evi vardı kadın çalışıyordu buna rağmen mahkeme kadının nafakası %400 arttırmıştı bende bir kadınım ama çalışan kadına evi olan kadına adam neden nafaka ödesin bir evlendi diye niye ömür boyu kadına bakmak zorunda kalsın kadınlar nafakaya değil çalışmaya yönlendirilmeli çalışan kadın çocuklarının nafakası dışında nafaka almamalı mahkemeler hep kadını haklı görüyor kan kusan adama nafakasını %400 arttırıyor
Çoçuk yoksa kadına nafakamı verilir.
Gelişmiş ülkelerde bile yok.
Benim kuzen evlenmişti.
Kızın ailesi ondan önce kredi ile kendilerine ev almışlar.
Eşi annemler kredide zorlanıyor, aylık yardım edelim diyor. Kuzende etmiyor.
Eşi bunu bahane edip gitti boşandı.
Aldıgı nafaka ile krediyi ödediler
Nafaka çok saçma bir şey sen onunla ayrılıp gitmişşin heh ama örnegin çoçuk varsa ve erkek çoçuklara bakarsa erkeğe nafaka ödenmeli ama eğer kadın bakıyorsa kadına nafaka ödenmeli o seninde çoçuğun ama onun hariçinde çok saçma ve son olarakta ikiside 1 çoçuğa bakıyorsa ikiside birbirine nafaka vermemeli
Bir çocuk yoksa 2 sene nafaka olabilir, oda kadının kendi hayatını kurması ve ile girişi ve hayatına tutunana kadarki süreç için ideal.. Ömür boyu nafaka saçma.
Cevremde bu sekilde bir kac kisi var. bir tanesi sadece bir hafta evli kaldi kocasi ile. Senelerdir adamdan nafaka aliyor. Dusup kalkmadigi adam kalmadi. Adamada uzaklastirma koydurmus. Adam kendi mahallemizin insani cok iyi naif bir insandi.
Nafaka, çocuk yoksa verilmemeli ya da sadece 6 ay gibi bir süre verilmeli en fazla, oda kadının ihtiyacı varsa.
sanılanın aksine yalnızca kadın eşlere değil erkek eşlere de nafaka ödenmesine karar verilebiliyor
Süresiz olması çok kötü, bikaç ay olsa yeter. Evlilik süresine bağlı o da. Sonra bı gün evli kalıp boşanıyolar olan erkeklere oluyo
3 aydan sonrası doğru değil. Ben doğru bulmuyorum. Kocasını aldattığı ispat edilen kadına da nafaka bağlanmıştı. Yazıkkk
Kısa süre evli kalıp boşanıp nafaka almak istiyorlar bu doğru değil diye düşünüyorum
Çocuk yoksa karşı taraf da çalışıyorsa ve nafaka verecek taraftan dolayı borcu toksa nafaka gereksi
Çocuk varsa nafaka verilmeli ama çocuk yoksa verilmesine gerek yok.
Ya, bence arada çocuk falan varsa veya çocuk yoksa ama uzun yıllar evli kalınmışsa nafaka alınmalı. Diğer türlü birkaç senelik, yeni bir evlilikte alınmaması gerekiyor, diye düşünüyorum. Bu benim fikrim tabii...
Nafaka yüzünden boşanmalar olmuyor. Sonra kavga ve cinayetler ortaya çıkıyor.
Çocuk için verilir ama kadına verilen nafaka zinhar haram olsun 🤣
Hepsi için değil ama büyük çoğunluğu erkeği mağdur eden erkeğin ayağına bir pranga
Saçma madem cinsiyet eşitliği var kadınlarımızda kendi geçimlerini kendileri yapabilirler sonuçta feminizmin bir dayatması değil mi bu erkek gibi olmak aynı güce sahip olmak o zaman boşanma davalarında da nafaka sadece çocuğa ödenmeli bir dedikleri bir dediklerini tutmuyor saçma sapan şeyler
Sizin alınan gerçek nafakalardan haberiniz yok sanırım. Gerçekten nafaka veren ya da alan birinin hesap dökümünü hiç görmemişsiniz. Ya da hiç boşanma avukatı arkadaşınız olmamış. Duyduğum en yüksek nafaka (çalışmayan kadın ve çocuğu var) 5 bin tl idi.( o da anlaşmalı boşanma adam kendi kabul ettiği için yüksek). Normal nafaka çocuk için bile bin tl yi geçmiyor.
Avrupadaki örneklerden alıp bize de uyarlanması konuşuluyordu bir ara. Bu medeni kanun ile gençler (erkekler) evliliğe sıcak bakmıyor. Haksız da değiller.
Yani eğer kadının çalışması için uygun fiziki durumu yoksa veya ortada bir çocuk varsa kadın kendi ayaklark üstünde durabilecek bir zamana gelene kadar nafaka verilmeli çocuğa ondan sonra gereken harcamalar bolusturulur bence
Banane abi eski karımdan ben ona niye para veriyorum
Yani biledim nafaka alınacak taraf kötü biriyse hak eder ama imam nikahlı olarak başkasıyla yaşamak da çok karakterli bir davranış değil
Neyin nafakasını vercezki 😂
Onu türk hakimlerine soralım 😂
Çok gereksiz geliyor eğer çocuk yoksa. Çocuk varsa işler değişir tabi. Boşanırken mehiri vermek mantıklı ama kadının bir başka biriyle evleneceğine kadar yıllarca verilen para yazıktır günahtır haksızlıktır...
çocuk varsa kadın çalışmıyorsa veya geliri azsa verilir yoksa boşa bence
Bu arada süper bisey her cocuk basina 9 bin ideal teşekkürler
Kadının çalışma durumu yoksa verilmelidir şayet çocuk varsa çocuk yoksa verilmemelidir
Bence çok iyi o çocuğu yaparken iyi sonra da düşünmesi lazım hakkı 1 se 2 verilmeli hattaaa
Çocuğunuz varsa kesinlikle alın sonradan çok pişman oluyorsunuz almadığınız için
Yani kadın da çalışıyorsa gereksiz buluyorum çünkü konu çok istismar edilmeye başladı
Kadınların gördüğü onca kötü muameleden sonra takıldığınız şey nafaka mi?
Bir gün evli kalıp para için boşanan ve bir ömür erkekleri sömüren kadınlar var, süresiz olması yanlış
Çocuk varsa zorunlu. Çocuk yoksa tek seferlik mehir olarak belirlenen miktar verilir.
Çoğu haksızlık çocuklar için galan eyvallah ta boş boş boşanım eli kolu tutan kadınlar adamın parasına çokmesi çok sinir bozucu, hatta kadın adamı aldatıyor ama adam nafaka ödüyor sen düşün.
Çocuk var onun geçinmesi ve onca yaşan şeyler arasında olan durumlar düşünürlerse ona göre fiyat daha iyi olur
İmam nıkahı Urfada Araplarda Kürtlerde yapılır genelikle iki tarafına memnun olduktan sonra bence altında bişey aramaya gerek yok önemli huzur
Sömürmek karşı tarafı
Söke söke alırım affetmem 😂
Bence nafaka çok kadında olsa erkekte olsa kendi ayakları üstünde durup çocuğuna bakmalı
Bence bir cocuk 18 yasina girdikten sonra nafaka kesilmeli
Sırf nafaka vermemek için network marketing yapar çalışmıyorum diye gösterirdim 🤣🤣🤣
Bellibir süre gerekli
Kadınlar nafakayı kullaniyorlar
Çocuk olmadığı sürece adil değil
Çocuk yoksa nafaka verilmemeli
Çocuk için olmalı bence
Çocuk için verilsin de bir süresi olsun ömür boyu her ay olmaz
Jahshshahahshbshahahshshshsh
Çocuk yoksa belirli bir zaman mesela 2sene olmalı
Oratada çocuk yoksa hiç verilmemeli bence
Nafaka fazlasıyla alınmalı
Ablacım o senin ömrünü yedi sende paralarını ye
Vermedim almadim
Nafaka kadının hakkıdır hakimlerimiz baştacıdır
Sacma ve gereksiz cocugunuz yoksa
Bence iki seneyi geçmemeli.
Haklı
iyi bence
Bence basen haksiz
İyi bence
gereksiz
Saçma bence
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Merhabalar, sanıldığının aksine yalnızca kadın eşlere değil erkek eşlere de nafaka ödenmesine karar verilebiliyor. Kanunda nafakaya karar verilebilmesi için yargılama süresince tedbir nafakası dediğimiz nafaka karara bağlanırken herhangi bir kusur incelemesi yapılmazken toplumda sürekli nafaka olarak bilinen yoksulluk nafakası karara bağlanırken kusur incelemesi yapılır ve daha kusurlu eş lehine nafakaya hükmolunamaz. Ayrıca günümüzde dosyalar karara çıkartılırken eşlerin ekonomik durumları incelenir ve eğer eşler çalışabilecek durumda ise (çalışmalarına engel bir sağlık durumları yok ise) çoğunlukla yoksulluk nafakasına hükmolunmaz ve hükmolunan tedbir nafakası dosya kesinleştiğinde sona erecektir.
@Ayşe Acar Umut ayse hanim ben oduyorum. ama tedbir nafakasj esim zina yapmasina ragmen?
Ayrılmadın mı sana ne bıktım ya bu ülkenin yobazlığından
Belkide tek gecelik bir şey öyle şeyleri herkes yapmıştır kadın reşit yani ama direk birisiyle kalıcı kalıyorsa haklısın boş yere para veriyon
Birde çocuk yoksa hiç verilmemeli yani tanışmamış gibi unut git ama öyle seğil işte