Babanız böyle biri olsa saygı duyar mıydınız?

Babam memurdu zengin biri değildi fakat beni ortaokulda özel okula yazdırdılar. Çok yüksek bir fiyatı yoktu ama bizim gibi insanlara göre fazla sayılırdı. Bir de okulun tam gün olması işlerine geliyordu çünkü annem ve babam çalışıyor. Fakat babam çok agresif biri. Küçüklüğümden beri hem psikolojik hem de bazen fiziksel olarak şiddet uyguluyor. En büyük hobisi sebep bile yokken başkalarının yanında zorbalık yapmak. Çocukken insanların içinde bana hakaret etmişliği ya da vurmuşluğu bile vardır. Sessiz bir çocuktum. Kötü bir durum yaşandığında olayla hiç alakam olmamasına rağmen bana günah gibi davrandı, başkaları bana zorbalık yaptığında bile hiçbir şekilde korumadı. Biri yüzünden haksızlığa uğradığımda ve kendimi savunmak istediğimde babam beni suçlardı hep olayı bilmese bile. "Sen zaten herkesle kavga edersin, kötü bir insansın" falan derdi daha çocukken bile. Oysa ben hayatımda öğretmenimden bile hiç azar işitmedim, hep uysaldım. Birkaç sene önce bir arkadaşımla aram bozuldu ve arkadaşım bana şiddet uyguladı, ben hiç vurmadım nasıl olsa gücüm yetmeyeceği için. Babam o olaylar olduğu sırada beni aramıştı ama açamamıştım. O kız telefonu açtı ve babamları çağırdı. O sırada babam kızın bana şiddet uyguladığını görmesine rağmen ve henüz olayı bile bilmemesine rağmen sokak ortasında bana bağırarak küfür etti. O kıza da övgüler söyleyip teşekkür etti. Ben olayı anlatana kadar olayın ne olduğunu bile bilmiyordu. O yüzden çocukluğumdan beri hakkımı savunamayan ve defalarca haksızlığa uğrayan biri oldum. Şu anda bile dışarıdan eve gelse dışarıda azıcık bir şeylere sinirliyse gelir bana hakaret eder böylece stres atar. Birkaç sene önce AVM'de üstüme yürüdü, güvenlik görevlisi yardım etmek istedi hatta babamı atacaktı dışarı ben engel olmasaydım. Annem ve babam bana doğum günlerimde ya da okul tatil olunca karne hediyesi almazdı notlarım hep çok iyi olmasına rağmen. Hatta doğu günün kutlu olsun bile demezdi babam. Bunları umursamazdım açıkçası. Üniversiteye başladığımda gelen KYK kredilerini benden habersiz çekti. Annemle boşandılar fakat geçenlerde eve gelmişti. Belirli bir harçlığım yok ve sürekli bu yaşıma rağmen parasızım. Hiçbir zaman cebimde 200 TL'den fazla para olmaz, o parayı da genelde 2 hafta boyunca harcamamak zorundayımdır. Annem bir robot makine hediye etti satayım diye, parası da benim olacaktı. Babam duyunca ona bile göz dikti. "Sat ve parayı annene ver ya da satma sakın" dedi. Amcam ceket satın almak istedi, ona da kaş göz yapıp almasına engel oldu. Ve geçen aylarda annemle beraber benim adımla ve öğrenci kartımla özel kurumlara başvurular yapıp benim adıma benden habersiz burs almaya çalışmış. Yani benim adımı kullanıp insanları dolandırmaya çalışmış. Sürekli beni ortaokulda özel okula gönderdiğini yüzüme vurup "seni özel okullara gönderdim, eğitimine para harcadım" der. Nişanlımdan şiddet gördüm onun ülkesinde kamu davası açıldı, ama o akrabalarımıza belki benim onu kızdırmış olabileceğimi söyledi. Siz olsanız sevip saygı duyar mıydınız?

Babanız böyle biri olsa saygı duyar mıydınız?
Cevapla