İç sesinle ne konuşuyorsan konuşmayı bırak iç ses sana bir şey kazandırmaz seni daha kötü bunalımlara sokar sorunlarını bir kağıda yaz onları çözmeye çalış
Kağıt kalemi önüne al sessiz bir ortama geç anlık spontene bir şekilde o an aklından neler geçiyorsa bütün iç sesini kağıda dök deftere de yazabilirsin hepsini yaz ondan sonra onları oku okuduktan sonra çözüm arayabilirsin mesela geçmişte iyi niyetli yaklaştığın insanlar seni üzmüştür onların davranışları seni çok üzmüştür o an bir şey yapamamışsındır bu durum senin aklına geliyordur kendine şunu sor olay kontrolün altında mı yoksa kontrolünün altında değil mi? bu soruyu sor sonra o insanla yüzleşme ihtimalin var mı yok mu bu soruyu da kendine sor bu iki soruya cevap verdikten sonra sorularının cevabı ikisine de hayır ise yani olay kontrolünün altında değilse ve o kişiyle yüzleşme ihtimalin yoksa kabullen o yaşadığın olumsuz olayı ve hayatına devam et çünkü kontrolün altında olmayan olaylar içerisinde yapacağın çok bir şey yok o olay geçmiştir bundan sonrası senin kendi psikolojinde kendini yıpratmana ve şu an ki yaşadığın hayata müdahale ediyor o yüzden o kişiyi veya olayı serbest bırak rahatlayacaksın
Seni üzen durumları zihninde çözemediğin olayları tartıştığın insanları yaz sonra olaylar kontrolün altında mı değil mi bunları kendine sor tartıştığın insanlarla bu gün yüzleşme ihtimalin var mı yok mu bunları kendine sor bunlara cevap verdikten sonra cevapları ayrı bir yere yazabilirsin
Kimse kimsenin umurunda değil ki sen kendinle meşgul ol giden gitmiştir artık olaylar kontrolün altında değil bu günden itibaren bu güne odaklan ve ileriye dönük planlar yap boşa zaman kaybı geçmişe kızmak adı üstünde geçmiş
___ Diyorum ki yapmayın diyorum eski şeyleri devam etmeyin diyorum yarın da devam ediyorum Aklıma kötü istemsiz düşünceler geliyor Aklıma birisi bir şey diyor gibi geliyor hep sen düzelmeyeceksin hep böyle yapacaksın hep sorun çıkaracaksın diye geliyor Sinirli olduğunda kendimi düzeltemiyorum mukayet olamıyorum Bazı olayları çözemiyorum geçmişte geçmişe takılıyorum bir şeyleri takılıyorum saçma şeylere takılıyorum sinirli halimde bu geliyor Bazı insanlara kızıyorum değer vermiyorlar önemsiyorlar samimi olamıyorum kendimi konsantre veremiyorum onlara konuşamadığı zaman da üzülüyorum herkese bakıyorum herkes birbiriyle sohbet ediyor Bazen evde sıkılıyorum yapacak işleri kendime veremiyorum bir süre sonra evde sıkılıyorum +++Başlık sorunlarımı çözme şekilleri Bence insanlara çok gözünde değer görmüyorum mesela ben de samimi değilim ben de konuşmuyorum o yüzden pek önemsemiyorum her zaman sorunları vardır pek bana göre döneceklerini zannetmiyorum Bence düzelmek istesem benim de elimde kendimi kontrol edemiyorum ama elimden geldiği kadarını kontrol etmeliyim bunu yarın şekilde kendimi idare edebilirim ama yarı şekilde istemsiz şekilde oluyor yani benim elimde olmuyor bunun için de doktorla hekim yardımı almalıyım hekimlerle yardım almak da benim için zor oluyor Geçmişe takıldığım şey de bunu çözemiyorum ancak bunu aklıma getirmeyerek yenebilirim sürekli aklımda takıldığı için bence saçma geliyor bana bunu da bir yardım ile düzeltebilirim diye düşünüyorum ben belki Aklındaki düşünceler ise kendimi düzeltemeyeceğim hep böyle sorunları yaşayacağım ki sorunlarım bitmeyecek yine kavga çıkaracağım yine tartışmalar çıkaracağım diyorum ama dediğim gibi yarısı benim elimde yarısı istem dışı böyle şeyler geldiği zaman böyle sinir stres geldiği zaman kendimi kontrol etmeye çalışmak lazım ancak böyle yenebilirim ve eş sesim de çok uğraşmamak lazım çünkü ne kadar yapmayayım yapmayayım desem de yapıyorum sonradan bu çok önemli detay bence
Bu yaşadıklarını zaman zaman bende yaşıyorum bu sana özel bir şey değil herkes bunları yaşıyor önemli olan bu yaşadıklarımızın artık kontrol altında olmadığını bilmemiz bu güne odaklanmalıyız elimizden başka bir şey gelmez ben Rab İsa ya anlatıyorum sıkıntılarımı Rab İsa bana çok yardımcı oluyor Rab İsa seni korusun
Tamam kendi mi engelleyemiyorum sinirliyim ani öfkem var esimi kıskanıyorum bi an tek taraflı dusunuyom ıyı yonden dusunmuyorum artık kendimi kontrol etmek iyileşmek istiyorum biraz dahaaa
Nasıl birkafa yaşıyon laaynn sen :D :D :D hem bu kada olup hem de bana kalkıp kötü fikirlerinizi kendinize saklayın demek nerenin meşhur kafalarındansın acaba :D :D :D
Soran
+1 yıl
Ben sana kotu filir ver demedim bana tavsiye ver dedim
Buna fikir verilmez verilse verilse psikolog psikiyatrist bunların yolu tutulur senin psikolojik sorunun var boşuna demiyorum sen nasıl kafa yaşıyorsun diye paranoyaksın sen senin böyle olman buradakileri dışarıdakilerini ananı babanı kardeşini dahi etkilemez seni ve kocanla olan ilişkini etkiler sadece bu sağlıksız bir durum kendine çok büyük zarar veriyorsun bir yandan
Soran
+1 yıl
Diyorum ya hekime gidiyorum tıp fakültesine kadın doktor sürekli burnunu siliyor kendine hayrı yok
bol bol dışarı çık gez dolaş, eve kapanma. Evde olduğunda ise sürekli bir uğraşı bul en kötü birisini telefonla ara dedikodu yap kafan dağılsın. psikiyatriye git terapi al.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
7Cevap
kadın bela bir varlık abi, almayın şunları hayatınıza
Bak yemin ediyorum iyi ol ayı istiyorum esimle iyi olmayı istiyorum bak yemşnlee
Annemde de var köye git kafa dinle o insandan uzaklaş biraz
Esim i seviyorum esinden asla
Haklısın annem esim hariç herkezden uzaklsıyım ama nasıl
Annenden değil ama eşinden uzaklaş
Allah korusun
İç dünyanda çözemediğin sorunların var
Ne gibi mesela
Evlendiğin kişiyle çözemediğin sorunların var iç sesinle çok konuşuyorsun
İç sesimle konuşuyorum esim ile sorunlarım yok gecmiş TE cozemediğim şeyler var
İç sesinle ne konuşuyorsan konuşmayı bırak iç ses sana bir şey kazandırmaz seni daha kötü bunalımlara sokar sorunlarını bir kağıda yaz onları çözmeye çalış
Peki tesekkur nasıl dokmeliyım mesala kagıda
Kağıt kalemi önüne al sessiz bir ortama geç anlık spontene bir şekilde o an aklından neler geçiyorsa bütün iç sesini kağıda dök deftere de yazabilirsin hepsini yaz ondan sonra onları oku okuduktan sonra çözüm arayabilirsin mesela geçmişte iyi niyetli yaklaştığın insanlar seni üzmüştür onların davranışları seni çok üzmüştür o an bir şey yapamamışsındır bu durum senin aklına geliyordur kendine şunu sor olay kontrolün altında mı yoksa kontrolünün altında değil mi? bu soruyu sor sonra o insanla yüzleşme ihtimalin var mı yok mu bu soruyu da kendine sor bu iki soruya cevap verdikten sonra sorularının cevabı ikisine de hayır ise yani olay kontrolünün altında değilse ve o kişiyle yüzleşme ihtimalin yoksa kabullen o yaşadığın olumsuz olayı ve hayatına devam et çünkü kontrolün altında olmayan olaylar içerisinde yapacağın çok bir şey yok o olay geçmiştir bundan sonrası senin kendi psikolojinde kendini yıpratmana ve şu an ki yaşadığın hayata müdahale ediyor o yüzden o kişiyi veya olayı serbest bırak rahatlayacaksın
Peki mutlaka deneıyorum
Denedikten sonra yazarım
Sonuçları bana yazarsan çok sevinirim Teşekkürler
Mesela burun aklıma gelen seyleri yazacam sonra nasıl iyi olacagımı yazacam
Seni üzen durumları zihninde çözemediğin olayları tartıştığın insanları yaz sonra olaylar kontrolün altında mı değil mi bunları kendine sor tartıştığın insanlarla bu gün yüzleşme ihtimalin var mı yok mu bunları kendine sor bunlara cevap verdikten sonra cevapları ayrı bir yere yazabilirsin
Kimse nın bence umrunda degılım herkesin kendine göre sorunları vardır oyuzden
Kimse kimsenin umurunda değil ki sen kendinle meşgul ol giden gitmiştir artık olaylar kontrolün altında değil bu günden itibaren bu güne odaklan ve ileriye dönük planlar yap boşa zaman kaybı geçmişe kızmak adı üstünde geçmiş
Tamam not aldım.. dinlerseniz
___ Diyorum ki yapmayın diyorum eski şeyleri devam etmeyin diyorum yarın da devam ediyorum
Aklıma kötü istemsiz düşünceler geliyor
Aklıma birisi bir şey diyor gibi geliyor hep sen düzelmeyeceksin hep böyle yapacaksın hep sorun çıkaracaksın diye geliyor
Sinirli olduğunda kendimi düzeltemiyorum mukayet olamıyorum
Bazı olayları çözemiyorum geçmişte geçmişe takılıyorum bir şeyleri takılıyorum saçma şeylere takılıyorum sinirli halimde bu geliyor
Bazı insanlara kızıyorum değer vermiyorlar önemsiyorlar samimi olamıyorum kendimi konsantre veremiyorum onlara konuşamadığı zaman da üzülüyorum herkese bakıyorum herkes birbiriyle sohbet ediyor
Bazen evde sıkılıyorum yapacak işleri kendime veremiyorum bir süre sonra evde sıkılıyorum
+++Başlık sorunlarımı çözme şekilleri
Bence insanlara çok gözünde değer görmüyorum mesela ben de samimi değilim ben de konuşmuyorum o yüzden pek önemsemiyorum her zaman sorunları vardır pek bana göre döneceklerini zannetmiyorum
Bence düzelmek istesem benim de elimde kendimi kontrol edemiyorum ama elimden geldiği kadarını kontrol etmeliyim bunu yarın şekilde kendimi idare edebilirim ama yarı şekilde istemsiz şekilde oluyor yani benim elimde olmuyor bunun için de doktorla hekim yardımı almalıyım hekimlerle yardım almak da benim için zor oluyor
Geçmişe takıldığım şey de bunu çözemiyorum ancak bunu aklıma getirmeyerek yenebilirim sürekli aklımda takıldığı için bence saçma geliyor bana bunu da bir yardım ile düzeltebilirim diye düşünüyorum ben belki
Aklındaki düşünceler ise kendimi düzeltemeyeceğim hep böyle sorunları yaşayacağım ki sorunlarım bitmeyecek yine kavga çıkaracağım yine tartışmalar çıkaracağım diyorum ama dediğim gibi yarısı benim elimde yarısı istem dışı böyle şeyler geldiği zaman böyle sinir stres geldiği zaman kendimi kontrol etmeye çalışmak lazım ancak böyle yenebilirim ve eş sesim de çok uğraşmamak lazım çünkü ne kadar yapmayayım yapmayayım desem de yapıyorum sonradan bu çok önemli detay bence
Bu yaşadıklarını zaman zaman bende yaşıyorum bu sana özel bir şey değil herkes bunları yaşıyor önemli olan bu yaşadıklarımızın artık kontrol altında olmadığını bilmemiz bu güne odaklanmalıyız elimizden başka bir şey gelmez ben Rab İsa ya anlatıyorum sıkıntılarımı Rab İsa bana çok yardımcı oluyor Rab İsa seni korusun
Gergin bir karaktermisin
Oto olmayı istiyorum artık
İyi olmayı pardon
Tam olarak ne yaşıyorsun
Bak şimdi anlatıyorum dedim ya iyi olacağım yarın iyi olacağım güler yüzlü olacağım diyorum yarın tam tersi oluyorum bunu düzeltmek lazım İlk önce
Ama nsıl
Önce herşeyi herkesi olduğu gibi kabul et
Evet baska
Ama detay önemli
Buyur
Hayır yani seni tanımalıyım ki birşeyler söyleyeyim
Tamam kendi mi engelleyemiyorum sinirliyim ani öfkem var esimi kıskanıyorum bi an tek taraflı dusunuyom ıyı yonden dusunmuyorum artık kendimi kontrol etmek iyileşmek istiyorum biraz dahaaa
Sürekli ıyı olnayı planlayıp 4 saat sonra tam tersi kotu olmak üstemiyorum
Değil tabi ki senin herşeyini anlattığın biri olmalı hayarında
O zaman boşan sorun kalmaz
Kotu fikirlerinizi kendinize saklayın
Nasıl birkafa yaşıyon laaynn sen :D :D :D hem bu kada olup hem de bana kalkıp kötü fikirlerinizi kendinize saklayın demek nerenin meşhur kafalarındansın acaba :D :D :D
Ben sana kotu filir ver demedim bana tavsiye ver dedim
Boyle fikir vermek karsıdakini olumsuz etkiler
Buna fikir verilmez verilse verilse psikolog psikiyatrist bunların yolu tutulur senin psikolojik sorunun var boşuna demiyorum sen nasıl kafa yaşıyorsun diye paranoyaksın sen senin böyle olman buradakileri dışarıdakilerini ananı babanı kardeşini dahi etkilemez seni ve kocanla olan ilişkini etkiler sadece bu sağlıksız bir durum kendine çok büyük zarar veriyorsun bir yandan
Diyorum ya hekime gidiyorum tıp fakültesine kadın doktor sürekli burnunu siliyor kendine hayrı yok
Hekimi değiştirebilirsin bu sadece hekimle olmaz internetten bu durumları araştırıp bakabilirsin de yine
şeytanla iş birliği yapıyon sanırım dskjns
Nasıl düzelmem lazım
Hep iyi oluyum diyorum olmuyor
psikiyatriye git ilk önce
En fazla ilaç veriyor sihirli degnegi. mi varda hemen iyileştirecek
zamanla iyileşirsin
Ben napıyım nasıl iyi oluyum kendim nasıl iyilesmeliyim gayret iile
psikiyatriye gideceksin zamana bırakacaksın, sana iyi gelen insanlarla olacaksın
Bazen annem esim hariç herseydrn uzaklasmak istiyorum ama nasıl evde olsam sıkılıyorum
senin arkadaşım olabilirim istersen, evdeyken belki sana iyi gelirim bana ulaşmak ister misin
Tamam şimdi tavsiye ver bakıyım
Şimdi yarına dair ıyıboluyum esime karsı diyorumsabah uyanınca köpek gibi oluyorum bunu nasıl çozeyım
bol bol dışarı çık gez dolaş, eve kapanma. Evde olduğunda ise sürekli bir uğraşı bul en kötü birisini telefonla ara dedikodu yap kafan dağılsın. psikiyatriye git terapi al.
Bu dediklerin ise kafam dinlenmek istiyorum annem esim hariç kçmseyi bir sure giormek istemiyorum
kafanı dinleyemezsin çünkü içinden bu sefer vesvese gelecektir..
Aynen olabilir
hangi şehirdesin bu arada
Buyukehhırdeyım
tamam seni bulmak zor olur elfdnmçs töbe töbe ya büyükşehir diyor sadece
Yaşadıklarından kaynaklı olabilir
Nasıl yani gecmiş mi
Evet geçmiş
Yardım edin ozaman o halde gecmişte acaba 25 yasım da birisi bişey yspmışmıdır diye kendimi yolluyorum ama öyle bişey hatırlamıyorum tecavüze dair
Pardon 15 yas
Sakin olun sadece tek taraflı düşünmeyin istismar olabilir taciz olabilir
Diyorum 15 yasındaydım ama hatırlamıyorum sadece kendimi denetledim?
Nasıl yani
Diyorum ki 15 yasındayım taciz tecavüz olsaydı eğer ki illaki oldugunu hatırlarım bilirdim degil mi? Yani kafam da yoksa kuruntu mu yapıyorum boş boş
Kuruntu da olabilir hatırlamıyorsanız ama belli ki bu bir sorun bir sebebi var mutlak
Sorun derken söyle deyim benim OKB ttakıntı tanım var zaten bundan kaynaklı olur mu
Elbette olur