Gizli Üye(25-29)+1 yılHiçbir şekilde normal değil sadece karakterleri oturmamış kişiler için normal görünebilir , İradesine ve beynine hükmedemeyen insanlar için özgürlük adı altında birçok yasak çiğneniyor. Dini boyutunu geçtim insan da önce bir edep olacak. Neye inanırsan inan toplum icinde bazı konular evrensel ahlak icerisinde kalmalı (kafelerde saçma sapan davranışlar, toplum içinde saçma sapan davranışlar güya özgürlük Bu oluyormuş) Bu nasıl bir başkalaşmış bir ülke anlamıyorum , laiklik adı altında birçok değer çiğeniyorki laiklik bu değil, Bu tür olayların topluma ve özellikle yeni nesle (sosyal medya , tv dizileri vb. ) bilinçli olarak empoze edildiğini düşünüyorum. sabahtan akşama kadar tv'ler de oyunculuk vasfı sıfır insanların sürekli aynı senaryo kişi ve mekan değişikliği ile (zengin iş adamı gençler onun yanında işe başlayan fakir kadınlar hiç işe gitmeden çalışmadan zengin erkek arama para için beden satma , aldatmaların normalleşmesi gibi birçok etken insanların zinaya bakışını normalleştiriyor.
81 Yorumla- +1 yıl
Evet maalesef öyle
En İyi Cevaplar
+1 yılgençler erken evlenemiyor/evlenmiyor/evlendirilmiyor/gerek görülmüyor/fakirlikten korkuyorlar ve de kendilerini kandırmayı seviyorlar zaten
herkes sabretmeli gibi bir şeye inanmıyorum ben, çoğu inancını yaşamıyor zaten zayıf yani. gençlerin erken yaşta sorumluluk alamaması çevresinin sorumsuzluğu. bazı gençlerin libidosu yüksek bazılarınınki düşük. düşük libidolular istediği zaman evlensin okey. libidosu yüksek olanlar erken evlenmeli ama insanlar her şey hazır olunca evlenilmeli falan filan yarışına giriyor. ben bunun doğru olduğunu düşünmüyorum. sonucu gençlerin kendini kandırması oluyor böyle.
evet zor bir konu ama benim düşüncelerim böyle
erken evlenmek istemek bir erkek için toplum için alt sınıf işi görülüyor mesela. erkek böyle bir şey istese başta ailesi dalga geçer. çoğu da mücadele etmek yerine inancını zayıf yaşamada buluyor çözümü. sevgili yapıyorlar sonra el ele geziyorlar sonra sarılıyorlar sonra da vs vs
07 Yorumla- +1 yıl
Toplumun görüşüne göre mi şehit veriyorsunuz hayatınıza? Bana göre bu daha çok dalga geçilesi bir durum
- +1 yıl
Şehit değil şekil*
- +1 yıl
Elbette hayır topluma göre şekil vermiyorum, ama insanların %99 u bu şekilde. ben insanların geneli için konuştum
- +1 yıl
Anladım. Ben de kısmen insanların çoğunun böyle olduğundan bahsettim zaten biraz. Mesele sadece yapıp yapmamak da değil normal karşılayıp karşılamamak yani. Bir insanın dini inancı varsa onun yasakladığı şeyleri mantıken normal karsılamamasi gerekir. Veya inancına ters bir şeyi normal görüyorsa o zaman ona neden inanıyor dersin. Bu insanın kendisiyle çelişmesi ve tamamen vizyonsuzluktan başka bişey degil
- +1 yıl
İnsan ne zaman evleneceğine kendisi karar verir eğer karşısına evlenebilecegi biri çıktıysa. Sırf toplum görüşü sebebiyle bunu ertelemek saçma zaten.
- +1 yıl
vizyonsuzluk olduğuna katılıyorum
- +1 yıl
👍🏻
Asır geçtikçe her şey normalleşmeye başladı maalesef. Müslüman girdiği ortamın şeklini almaz, girdiği ortama şekil verir
11 Yorumla- +1 yıl
Aynen öyle
- Aile & Toplum konusunda 2,2b cevap paylaştı.
+1 yılGünah işledikçe kqlp kararmış artik rahatsiz da olmuyor insanlar
18 Yorumla- +1 yıl
Küfür edip engellemek nedir lan adam misin oğlum sen sanal ortam olmasa 2 dk lik işin var
- +1 yıl
boş ver ya
- +1 yıl
Sende suç var ama bu dinsizlerin icinde bu soru sorulur mu😂
- +1 yıl
Kuyruklarına basıcaz diye soru sormaktan kendimizi niye mahrum edelim ki demi :)
- +1 yıl
Ayrıca benim sorum Muslumanlaraydı zaten. Müslüman olmayanlar üstüne alınıyorsa bu onların problemi
- +1 yıl
Çokkkk haklisin sonuna kadar
- +1 yıl
Teşekkürler ediyorum
- +1 yıl
👍🏻
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
46Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,2b cevap paylaştı.
u +1 yılİnsanların aklı fikri orada çünkü.. kalp denen şey kalmamış
10 Yorumla Zina, yedi kebairden biridir. Allah'tan korkmayan biri bu günahı işlemekten hiç çekinmez.
Bir gün bir genç peygamberimizin huzurune gelerek açık açık "Ya Resulallah! Ben felanca kadın ile arkadaş olmak istiyorum, onunla zina yapmak istiyorum." dedi.
Resulullah (asm), genci, dizinin dibine oturttu. Gencin dizlerini kendi mübarek dizine değdirecek bir şekilde oturttu ve:
"Ey genç, birinin annenle bu kötü işi yapmasını ister misin? Bu çirkin hareket hoşuna gider mi?" diye sordu. Genç hiddetle:
"Hayır Ya Resulallah." diye cevab verdi. Resulallah:
"Öyle ise o çirkin işi yapacağın kimsenin evlatları da bundan hoşlanmazlar." Sonra:
"Peki, bu çirkin işi senin kız kardeşinle yapmak isteseler, sever misin?" diye sorduklarında genç :
"Hayır, asla!" diyerek hiddetleniyordu.
"Şu halde insanlardan hiç kimse bu işi sevmez buyurdu."
Hz. Peygamber Efendimiz (asm) empati yaptırarak çözmüştür.10 Yorumla
+1 yılÇünkü dini kültür sanan ve toplumun normalleştirdiği her şeyi de Allah'ın emri zanneden çok kişi var. Din ve ahlak eğitimi eksik bir toplumuz ki haberler bile bunu gözler önüne seriyor. Ama kimse kabullenmiyor, hatasını fark etmiyor. Hal böyle olunca da değişmek için çabalamıyor hatta birisi uyardığı takdirde ona düşman oluyor. Şaşırmıyorum ben artık. Alıştım muhafazakarım diyen ve islamı lekelemek için debelenen insanlar görmeye. Kendilerine istediklerini desinler, istedikleri gibi davransınlar. Biz kendimize odaklanalım ve bu tiplerden uzak duralım. Uyaralım da demiyorum çünkü sonunda yine kırılan, incinen biz olacağız. Gerek yok.
11 Yorumla- +1 yıl
Haklısın
Aile & Toplum konusunda 1b cevap paylaştı. Maalesef insanlarımızı bilgisizliği ve artik insanlar zevklerinin esiri olmuş durumda. Haramlar çok kolay işleniyor. Zina yapmayanlar pasif yetersiz görülüyor. Artık insanlar bir birine hava atma ve ya ego tatmin erme durumuna çevirdi. Hakkımızda hayırlı olsun 🙏😊
21 Yorumla- +1 yıl
Amin
+1 yılMüslümanım demek aynı zamanda Türk’üm demek bile insanlar tarafından tuhaf karşılanır oldu. Başkalarının düşünceleri ile ilgilenmiyorum. İnançlarım ve karakterim gereği doğru olan ne ise onu yaparım. Sadakat ve sevgi olmayan ilişkiler genelde sonu malum. İçinde Allah korkusu olmayan ise ger türlü şeyi yapabilir başkaları beni ilgilendirmiyor neyse ki
21 Yorumla- +1 yıl
Aynen öyle maalesef
+1 yılİnsan gördüğü duyduğu şeylere alışır, normalleştirir ve ona karşı duyarsızlaşır. Bugünkü televizyon dizileri ve programları ayrıca sosyal medya insanları duyarsızlaştırıyor ve bu iğrençlikleri normalleştiriyor. -Bundan ötürü İslam'da günahın gizlenmesi gerekmektedir.- Bugün tvde yayınlanan dizilerin ve programların birçoğunda işlenen konular aldatma ve kadınları hor görme üzerine. Esra Erol gibi programlar, Yalı Sapkını, Kızılcık Şerbeti gibi diziler bunlara örnek verilebilir.
30 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılDiğer tahrip edilmiş dinlerin de kitaplarını açıp okusan onlarda da zinadan uzak durun der zinanın günah oldugunu yazar ama kitaplarında çok şey dğiştirildiği için kendi kafalarından ölmeden önce günah çıkarma vardır, hristiyanlarda yaptıklarını din idamlarına anlatıp senin benim gibi sıradan bir insan olan papazın sanli Allahla konuşuyormuşcasına tamam senin günahların bağışlandı git demesi ve yahudilerin işledikleri günahları keçi, tavuga yükleyip onları eziyetle öldürüp günahlardan arındık deyip ölünce cenneti beklemeleri vs. vs gibi çogu dindede bu tür günahlar yasaklanmış bu islan dininde son zamanlarda ayyuka çıktı ki ben inanmıyorum ki ülkemizde müslüman denildiği gibi %90 olsun bence %30 görüntüye bakmıyorum %30 müslüman var tam yasayanda %3 bile değil
13 Yorumla- +1 yıl
Tamam benim sorum da Müslümanlaraydı zaten sana değil :)
Cevap sahibi+1 yılÖzürlü arkadaş bu yazdıklarımdan müslüman olmadıgımı nasıl çıkardın? böyle özürlülere gerçek olan bilgileri verirsin almak istemeyen özürlü seni dinsiz anlar yuhh sana
- +1 yıl
Müslüman değilmiş gibi konuştun da ondan öyle anladım. Yanlış anladıysam kusura bakma. Bunun için özürlü demen çok gereksiz bit ironi. Sen hakaret etmeden kendini ifade eden bi tip degildin demek ki yazık yani
Zina insanlar için sıradanlaştı, diğer tüm günahlar gibi basite alınıyor. Kimsenin faiz umrunda değil.. Kimsenin şans oyunları da umrunda değil.. Önüne koysan domuz eti haram der, ne zinayı affeder ne de faizi.
13 Yorumla- +1 yıl
İşte bu çok saçma. Hepsinin yeri ayrı yani
- +1 yıl
Haklısın
her şey basitleştirildi normalleşme oldu.. aksine zina yapmayanlar artık garipsenir oldu.. öyle bir devire geldik diye de şikayet edildi.. ama bunların hepsi insanlar yüzünden herşeyin sebebi insanlar
11 Yorumla- +1 yıl
Maalesef..
+1 yılAhirzaman olduğumuzun kanıtlarından birisi. Bu olay biraz psikolojik sebeplerden dolayı. Çevremizde bunu normalleştiriyor. İnsanda buna kötü bir şey diyemiyor çünkü bol bol yapıyor
16 Yorumla- +1 yıl
Ama insanın inancına zıt bir şey ve inanan bir insanın bunu normal karsilamasi zekice bir hareket değil yani
- +1 yıl
Yani bir insan inaniyorsa bunu normal karsilamasi saçma. Eğer normal karsiliyorsa da inancını sorgulamalı. Tezat çünkü
- +1 yıl
İnsanlar işlerine gelmeyen şeyleri görmezler duymazlar bilmezler ya da herkes yapıyor der. Yumuşatır
- +1 yıl
İnsanları anlayamıyorum
- +1 yıl
Çoğuda kendilerini anlamıyor 😀
- +1 yıl
😂
+1 yılTabi ki savunmuyorum ama;
Faiz yiyorsunuz, haram yiyorsunuz, gıybet-dedikodu yapıyorsunuz, israf ediyorsunuz, kalbinizi kapatıyorsunuz ama zina haram, nasıl normalleşiyor diyorsunuz. Kusura bakma ama eğer düşüneceksek hepsini düşünelim.
Bu arada şahsına özel söylemedim yanlış anlaşılma olmasın ben ve tüm insanlara söylüyorum.01 Yorumla- +1 yıl
Zaten bunların hepsi dusunulmeli. Onlar için de ayrı soru başlığı açarız sıkıntı yok. Ama şu an konu bu
Devir çok kötü ablacım namahrem kimse bunh göz arda etmiyor özellikle z kuşagı yaticak yerleri yok allah sonumuzu hayir etsin
11 Yorumla- +1 yıl
Amin
- Aile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı.
+1 yılBen de anlamiyorum gercekten. Hayrete dusuyorum. Yaziklar olsun oyle olup inancliyim diyene.
12 Yorumla- +1 yıl
MÜSLÜMAN OLDUĞUNU İDDİA EDEN ÜLKELERDE NİKAH ÇEŞİTLERİ :
İslam dünyasının farklı coğrafyalarında bilinenin dışında sekiz çeşit nikah türü daha var.
Genellikle kısa süreli uygulanan bu nikah türleri; mut'a, misyar, misyaf, binyat et-talak, zevaç friend, misfar, örfi nikah, nehariyye adlarıyla biliniyor.
Mut'a nikahı daha çok Şii mezhebinin ağırlıkta olduğu İran’da uygulanırken diğerleri Sünni Arap ülkelerde görülüyor.
Özellikle misyar ile mut'a nikahı sekiz nikah türü arasında en çok bilinenleri.
Mut'a da süre belli, karşılığında bedel var
Mut’a nikahı belli bir ücret karşılığında, belli bir süre için, şahit şartı olmaksızın, cinsel yönden yararlanmayı ifade eden sözlerle yapılan nikaha deniyor.
İslam'da nikahın en önemli şartlardan kabul edilen şahitlik şartı, mut'a nikahında bulunmuyor. Mut'a nikahı için Allah’ı şahit göstermenin yeterli olacağı savunuluyor.
Evliliği sona eren kadının yeniden evlenebilmesi için 3 ay beklemesi gerekiyor. Bunun sebebi olası bir hamilelik şüphesini bertaraf etmek.
Misyar, Arap ülkelerinde seyahat edenler arasında yaygın
Misyar nikahında ise evlenme akdi, bütün şartlara uygun olarak yapılıyor ancak kadın bazı haklarından feragat ediyor.
Misyar nikahı kıyarak evlenen kadın kocasından nafaka talep edemiyor.
Sürekli kendisinin yanında kalmasını da isteyemiyor. Kocası kendi tayin ettiği zamanlarda eşinin yanına gidiyor.
Nikah ismini de buradan alıyor. Misyar isminin “yürümek veya seyahat etmek/seferde bulunmak” anlamına gelen “seyr” kelimesinden türediği düşünülüyor.
Senin dininde zina fuhuş serbest. - +1 yıl
@İesus-iktue bu dediğin zırvalıkların İslam dininde bir karşılığı yok. İslam dini muta nikahına karşıdır zaten. Boş yapma uza hadi
- Aile & Toplum konusunda 10,2b cevap paylaştı.
+1 yılTeknoloji gelişti, herkes istediğine kolay ulaşabiliyor. Neyseki hepsine uzağım ohh.
111 Yorumla- +1 yıl
Karaktere bakar o işte
- +1 yıl
Dışarıdan baksan herkes karakterli, onurlu, vicdanlı..
- +1 yıl
Valla ben dışarıdan bakınca öyle görmüyorum pek. Karakterli insan sayısı bayağı bi az bence
- +1 yıl
Bana herkes karaktersiz gelmeye başladı, bayağı şüpheci oldum artık. İnternetinde getirisi var, insanlar her şeye kolay ulaşınca eldekinin değeri kalmadı.
- +1 yıl
Maalesef öyle. Merak etme benim de kimseye güvenim yok zaten
- +1 yıl
Güvenimizide boşuna kaybetmedik tabi, bu insanlardan tiksiniyorum resmen. Muğlada bir müstakil evim olsa ohh..
- +1 yıl
Kimse güvenini boşuna kaybetmez
- +1 yıl
Aynen reis, anlatsam bir kitap çıkar ama anlatmayacağım.
- +1 yıl
Anlatma abi boş ver
- +1 yıl
Güvenim yok ki niye anlatayım, bu da kolpa çıktı reis.
- +1 yıl
Tamam abi anlatma dedim ben de zaten
Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı. Ahir zaman kıyamet alametleri bunlar. İslam'ın aslı bozulacak ki kıyamet kopacak
14 Yorumla- +1 yıl
kıyamet alameti başka bazıları gerçekleşti bile
- +1 yıl
İslam'ın aslı bozulamaz. Bozulan insanlar. Ama ben buradaki mantıksızlıktan bahsettim. Hani bir şeye inanıyorsan görüşün de ona göre olur demi? Amelden, günahlardan, yapılıp yapılmamasından da bahsetmiyorum. İnandığın dinin yasakladığı bir şeyi normal görmek saçma. Yapsan bile normal görmek saçma. Ahmakça yani.
- +1 yıl
Maalesef..
+1 yılBunun inançla bi alakasi yok. Bence herşeyin basitleşmiş , herşeye kolay elde edilmiş bundan 20 25 yil öncede gayrimüslim olan insanlarda bakirelik warst sirf bize özgü bi şey değil bu , toplumumuza aşilanamiyan ahlaki değerlerin bozulmasinda. n kaynaklaniyor
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılZina diye bir şey yoktur bence. İki insan birbirini sever ve birbirine dokunmak isteyebilir. Heee para karşılığı veya bir yarar uğruna veya sadece zevkine yapılan bir iş varsa, veya bir adamı sevip diğeriyle yatıp kalkiyorsa burada sorun tabiki vardır. Ama iki aşığa Allahın kizacagini sanmıyorum.
04 Yorumla- +1 yıl
Dini kuralları bilmeden yorum yapılması...
- +1 yıl
Canım bu işler "sanmıyorum" ile olmuyor ama neyse
Cevap sahibi+1 yılAA izmirlisin, tanıştığıma memnun oldum
- +1 yıl
Nolmuş İzmirliysem?
Gizli Üye(25-29)+1 yılAllah'ın emir ve yasaklarına en iyi şekilde uymak. Sonrasında ise zaten zinayı çöp görüyorsunuz ve yaklaşmak istemiyorsunuz.
13 Yorumla- +1 yıl
Keşke herkes farkında olsa..
Cevap sahibi+1 yılKeşke öyle olsaydı hanımefendi, bazıları ise farkındalar ama sırf zevkleri öyle istiyor diye meşrulaştırıyorlar maalesef.
- +1 yıl
Toplumsal yozlaşma var zaten artık kime güvenecegimizi şaşırdık maalesef
Gizli Üye(25-29)+1 yılsırf bakir oldugum için red yedigim bile oldu o yüzden pek takmıyorum bunu yapacak bir şey yok
18 Yorumla- +1 yıl
Sırf bakirsin diye reddeden problemlidir ve muhtemelen kendisi de öyle değildir zaten. Bu reddetme sebebi olamaz aksine herkes sadece evliyken yaşamalı bunu yani.
Cevap sahibi+1 yılsenin gibi düşünmüyor herkes kız bakireydi bu arada
- +1 yıl
Tabi bir insanın neden bakire olduğu da önemli. Toplum baskısından istemeye istemeye mi öyle yoksa gerçekten bu tercih ettiği için mi... Bu bakış açısında biri baskıdan dolayı öyle diye düşünürüm
Cevap sahibi+1 yıltercihiydi onun tecrübeli erkek istiyordu gidip zorlamazdım bende bu durumda zaten ilk deneyimimdi 2 yıl oldu o günden beri bi umut olmadı :D
- +1 yıl
Bana göre çok saçma. Sorumda da belirttiğim gibi bunu vizyonsuzluk olarak görüyorum. O kız için üzüldüm
Cevap sahibi+1 yılkıza niye üzülüyon bana üzülsene :D
- +1 yıl
Sana niye üzüleyim
- +1 yıl
Kızın hayat görüşünde vizyon yok üzücü olan o
- Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı.
+1 yılO kadar çok sözde dindar gördüm ki eskorta giden, ters düz her türlü ilişkiyi yaşayan, kul hakkı yiyip dalavere çeviren fakat hepsinin ağzından tek bir cümle çıkar şaşmaz, domuz eti yemem haram.
11 Yorumla- +1 yıl
Dindar sandiklarinizin çoğu münafık. Dinden soğutmak için yapıyorlar
Aile & Toplum konusunda 903 cevap paylaştı. İnsanlar arası iletişim kolaylastikca bu da kolaylaşacaktır. Örneğin eskiden tanışma yeri çeşme başı iken şimdi letgodan bile buluşup sevgili olan var.
10 YorumlaÇünkü o duyguyu hareket ettiren ve normallestiren çok şey var ve insanlar buna engel olmuyor, olmak istemiyor.
20 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,8b cevap paylaştı. Çünkü toplum bozuldu diziler ünlülerin yaşantısı sağolsun hep kötü örnek oluyorlar ama zina eden ölünce görecek zevkin ne olduğunu
10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılBen karşıyım ama şeytan çok dürtüyo inşallah bozmam kendimi
11 Yorumla- +1 yıl
İnşallah
- Aile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı.
+1 yılAhiret yerine dünyayı tercih edenler arttı diye.
20 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 430 cevap paylaştı.
+1 yılYanlış düşünüyorsun bence , bu müslümanlıkla alakalı bir şey değil, karakter meselesi... Bence karaktersizler çoğaldı. Erkek olsun kadın olsun farketmez ikisinde de kişilik yok genelde
020 Yorumla- +1 yıl
Ben görüşten bahsettim. İnsanlar sorumu neden anlamıyor ya
- +1 yıl
Çünkü kesinlikle müslümanlığa bağlanacak bir soru değil , zina ya bağlamadan sorsaydın olur du ama bu şekilde olmaz yanlış olur. Mesela ; Müslümanın müslüman gibi yaşaması gerekmez mi deyip, bir kaç bir şey ekleseydin yine olurdu. Ama sen sadece zinaya odaklanmışsın.. Soru yanlış yani , doğru sorsaydın anlardık
- +1 yıl
Tamam da bir soru örnek konu üzerinden de sorulabilir. Anlayan anladı zaten. Anlamayan birkaç kişisiniz. Sen en azından sonradan anladın. Daha hâlâ anlamayanlar var ilginç gerçekten
- +1 yıl
dediğim gibi soru zina ya odaklı o yüzden , müslümanlar ya da müslümanım diyenler, içki de içer kumar da oynar, yani yapmaması gereken herşeyi yapar.
- +1 yıl
İşte konu yapıp yapmamak değil. Karşı olup olmamak. Normal karşılayıp karşılamamak. İnsanlar hata yapabilir, yanlış yapabilirler ama bunları sıradan ve normalmiş gibi karşılamak inancı olan insanlar için tezat ve vizyonsuzluk. Bu sadece zina için değil bütün konular için geçerli. Demek istediğim buydu
- +1 yıl
anladım , ama sonradan izah ettiğiniz de anladım. Çok haklısınız ama her müslümanım diyen müslüman olmuyor. İslam'da müminlerin inançlarını ve yaşantılarını ifade etmek önemlidir ve sadece bir ifadeyle kişinin İslam inançlarına uygun bir yaşam sürdürdüğü anlamına gelmez. İslam dünyasında, gerçek bir Müslüman olmanın belirli ölçütleri vardır. İslam'ın temel inançlarını kabul etmek, namaz kılmak, oruç tutmak, zekat vermeye muktedir olmak ve bir hac yolculuğunu tamamlamak gibi temel ibadetleri yerine getirmek, Müslümanların genel olarak kabul edilen pratikleridir. Bunları yapan varmıdır? evet vardır ama çok azdır. Allah herkese Peygamberimizin Tarifiyle Hayırlı Müslüman olmayı nasip etsin
- +1 yıl
Amin. Siz amellerden bahsettiniz. Benim asıl kastettigim amellerden ziyade görüş idi. Yani biri ibadet, diğeri ise direkt olarak iman konusu.
- +1 yıl
İslam, imanın amellerle birleşmesini vurgular. Yani bir Müslüman, imanını yaşadığı günlük hayatta ibadetler, sadaka, iyilik, dürüstlük, yardımseverlik ve diğer ahlaki değerlere uygun davranışlarla göstermelidir. İman, Allah'a olan sadakatle birleştiğinde, bu ameller Allah'a hoşnutluk getirir.
- +1 yıl
konu sapıyor sanki
- +1 yıl
sizin demek istediğiniz müslümansan müslüman gibi yaşa , yaşamıyorsan müslümanım deme galiba
- +1 yıl
Konu başka bir konuya kaydı evet ben de bu yüzden söyledim zaten
- +1 yıl
ben seni çok iyi anladım aslında haklısın da
- +1 yıl
Sorumda kastettigim şey kısaca Müslüman olan birinin zinayı normal bir şey görmesi onu dinden çıkarmak için bir sebep. Aynı zamanda da vizyonsuzluk çünkü bir şeye inanıp da o şeyin tersini düşünmek tezatlıktır yani. Birinden birini seçmek zorundasın bu durumda Bu başka konuda herhangi bir emir ve yasak da olabilir ama ben zinayı örnek verdim. Konu buydu.
- +1 yıl
Hayır mesele yaşamak da değil. Görüşlerin tezatlığı.
- +1 yıl
çok iyi anladım ya , aptal değilim , aptalmışım gibi davranma lütfen :)
- +1 yıl
Yani bir insan günah isliyorsa bile onun günah olduğunu kabul etmeli ve normal bir şeymiş gözüyle bakmamalı. Bu bakış açısıyla Allah'ın emrine ve yasağına haşa "hayır o öyle değil normal" diyerek itiraz etmiş oluyor. Mesele o günahı işlemenin ötesinde bir konu
- +1 yıl
Zina yaparsan günahkar olursun ama zinayı normal karşılarsan kafir olursun. Özetle bahsettiğim şey bu aslında
- +1 yıl
Hayır estağfurullah. Ben daha iyi açıklamak için yazdım kusura bakma
- +1 yıl
rica ederim
- +1 yıl
Az önce bir kıza 10 saat bunu anlatmaya çalıştım ama bir türlü anlamadıgi için o moddan daha çıkamadım hâlâ. Senlik değil kusura bakma :)
+1 yılÇünkü normalleştirildi bu.. diziler filmler programlar vs vs
10 YorumlaŞimdikiler aşkı bacak arasında yaşıyo o yüzden kimsede töbe haşa ne ölüm ne Allah. korkusu kaldı
10 Yorumla
+1 yılİncil de zina etmeyin demiyor mu ve hristiyan ülkelerde herkesin eli birbirinin gtünde değil mi
11 Yorumla- +1 yıl
O da vizyonsuzluk zaten
- Aile & Toplum konusunda 2,7b cevap paylaştı.
+1 yıltezatlık bu kadar doğal olan bir şeyin neden yasak olduğu
06 Yorumla- +1 yıl
Evliyken yasak değil zaten. Her şeyin bir yolu kuralı var demi
- +1 yıl
sadece senin dininde olan bir kural. neden bu kural var? mesela Hristiyanların hayatları müslümanlardan daha mı kötü bu yüzden mesela? genel olarak bak bakayım...
- +1 yıl
Sorumu anlamamışsın bence. Bi daha oku
- +1 yıl
Sorum sana değil Muslumanlara zaten
- +1 yıl
soruyu anladım. cevabım senin cevabına karşı. "her şeyin kuralı var"...
- +1 yıl
Tamam Muslumanlara göre bunun bir kuralı var. Oldu mu?
Gizli Üye(25-29)+1 yılKatılıyorum size. Ben bu zamanı devri bilmem evleneceğim kadın dışında hiçbir kadına dokunmam ben kişi kendinden sorumludur.
15 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılAma benim gibilerin yorumu sadece beğenilir. Yorum yapılmaz alışkınım çünkü bu topluma tersim
- +1 yıl
Neyse ki düzgün yorum yapanlar çıkıyor
- +1 yıl
Nasıl yani?
Cevap sahibi+1 yılKimse bana katilmiyor yani sizin disinizda
- +1 yıl
Bizim gibi insanlar da var illa ki az da olsa. Ben de topluma göre aykırıyım bu konuda yalnız değilsin
+1 yılmüslüman olmayanlar karşı asıl 😂
12 Yorumla- +1 yıl
Sanmıyorum
- +1 yıl
sanmalısın
Yaptığım için çok pişmanım
12 Yorumla- +1 yıl
Bundan pişmanlık duymak da bir şeydir. İnşallah bir daha yapmazsın
Gizli Üye(36-45)+1 yılsana daha önce hiç "sana ne" demediler herhalde :D
01 Yorumla- +1 yıl
O zaman ben sana diyim. İstediğim soruyu sorarım "sana ne?"
Gizli Üye(30-35)+1 yılTabii ki haklısın. Biz hemen imam nikahı yapıyoz sonra ayrılıyoz tamam. Nikahsız olmaz
018 Yorumla- +1 yıl
Öyle bi şey yok. Evlilik çocuk oyuncağı değil
Cevap sahibi+1 yıl@conquer sen Müslüman değilsin cenabet kâfir! Allah'ın nikahına uzanan diller kopsun inşallah
- +1 yıl
İkiniz de yanlış konuşuyorsunuz. Dini nikah çocuk oyuncağı değil muta nikahı gibi davramazsınız sayın pembeli.
@conquer sen de dini nikahın resmi nikah yoksa geçersiz olduğunu falan söylemişsin. Saçmalama öyle bişey yok. Dini nikah her zaman geçerli sayılıyor - +1 yıl
Yaptığınıza muta denir ki muta da zinadır.
- +1 yıl
@Nightwalk35 Ben temelden yanlışlık var diyorum ben şahsen resmi nikah yoksa geçmişinde imam nikahı yapmiş bir kadını kabul etmem ne bileyim belki de zinakardı onun için zaten hocalar resmi nikah yapmazsanız imam nikahı yapmayın derler ben bu siteden öyle bir kızla konuştum imam nikahlı evlilik yapmışlar kız yemin de ediyordu benden beklentisi falan da yoktu kız gerçekten İmam nikahına evlenmiş ama bir süre sonra ayrılmışlar Ee yani kız ayrılacağını bilmiyor mu Biliyor tabii ki Ama kendine bahane üretiyordu Anladın mı şimdi imam nikahı kıyarsan boşanmak çok kolay ama resmi nikahta zor kız bunu biliyor zaten ama evlenmeyi teklif eden olmadı resimli olarak kızdım şahitler falan filanmış hocanın karşısında nikah kıymışlar bana göre bu kız zinakar hükmündedir emin ol allahın katında da öyle
- +1 yıl
@conquer bazı kızlar bu konuda kandırılabiliyorlar maalesef evlenicem vaadiyle.
- +1 yıl
Sonuçta dini nikah da nikahtır. Evlenmiş oluyorlar. Resmi nikah olmasa bile başından evlilik geçmiş oluyor yani ben bunu demek istedim
- +1 yıl
@conquer ama dini nikahı olan birine ne olursa olsun zinakar diyemezsin. İftiraya girer ki bu da büyük günahtır zaten. Bu konuda sana katılmıyorum
- +1 yıl
@conquer bile bile lades diyen de olabilir ama kimse kendini zor duruma düşürmek istemez sonuçta. Resmi nikah olmayan bir dini nikahta kadınlar mağdur oluyor çünkü
- +1 yıl
Aşktan gözü kör olanlar maalesef böyle safliklar yapabiliyor o yüzden bu kadar emin konuşma bence. Ben büyük konuşmak istemiyorum bu konuda
- +1 yıl
@conquer öyle yapan olabilir ama bu herkesin öyle oldugu anlamına gelmez. Genelleme yapmak kadar saçma bir şey yok bana göre
- +1 yıl
@conquer ya işte herkes o kadar zeki olmuyor. Tamam kadınlar zekidir ama duygusallık ağır bastığı zaman canım*laşabiliuorlar yani. Dediğim gibi genelleme yapma
- +1 yıl
Sa*laklaşabiliyorlar olacaktı
+1 yılToplum ahlaki çöküş içinde daha bugün cafe 4 grub kız erkek seviyor sora kız kıza sevişiyor sora eş değiştirip bir daha sevişiyor çok tuhaf bir şey bu.
00 Yorumla
+1 yılVizyon değilde ona nesebi geniş derler. Genelde Aleviler yapar kimse kusura bakmasın ama..
01 Yorumla- +1 yıl
Aleviler yapar diye genelleme yapmak yanlış bence. Bu zihniyet belli bir kesime ait değil. Düşüncesizce davranan, neye inandığını bilmeyen insanlar için geçerli
+1 yılDinimin kaidesi neyse o'dur doğru...
10 Yorumla
+1 yılEvlenmek çok zorlaştı. Evlilik dışı ilişki arttı.
10 Yorumla
+1 yılİnancı olanlar çocuklara kadar düştü bence yanlış değerlendiriyorsun
01 Yorumla- +1 yıl
Boş yorumlarını kendine sakla
- Aile & Toplum konusunda 4b cevap paylaştı.
u +1 yıl2 insanın birbirini sevip sevişmesinde ne var ki? Bana göre aldatan insanlar zinakar.
054 Yorumla- +1 yıl
Doğru yanlış sana göre değişebilir de zinanın sana göresi bana göresi olmuyor yalnız :)
- +1 yıl
Bence oluyor. Her insanın farklı fikirleri ve hayat görüşleri vardır.
- +1 yıl
Zina İslami bir kavramdır. Tanimi olan bir kavramı sen kafana göre değiştiremezsin yani mantıken :)
- +1 yıl
Olaya din dışında bakıyorum.
- +1 yıl
O zaman yorumunu da zina dışında bir kavramla yapman gerekiyor ben de bunu diyorum. Hani "bence zina degil" diyemezsin demeye çalıştığım bu. Doğru veya yanlış diyebilirsin kendine göre o ayrı. Ama bu zina oluyor sonuç olarak
- +1 yıl
Zina sadece din ile ilgisi olan bir kavram değildir. Öyle olsaydı eskiden zina kanunu varken aldatılırken yakalanıp basılan kişiler için zina yaptı denilmezdi ve böyle bir dava açılmazdı. Aksi olarak bekarlara dokunulmazdı.
- +1 yıl
Zina kanunu da zaten dinden esinlenilerek çıkarılan bir kanundu canım. Her neyse sen inandığın gibi devam et :)
- +1 yıl
O zaman neden bekar olanlara dokunulmadı?
- +1 yıl
Bak canım zinanın aslı İslam dindinde yer alan bir kavramdır. Bir devletin daha sonra bunu çevirip farklı yöntemler koyması ve buna da zina kanunu adını vermesi bir şeyi değiştirmiyor.
- +1 yıl
Bekarlar da evlilik dışı cinsellik yaşarsa o da zina oluyor yani.
- +1 yıl
İslam'dan önce de vardı diye biliyorsam yanlış hatırlamıyorsam.
- +1 yıl
Devlet bunu suçtan saymıyor diye bu zina olmamış olmuyor
- +1 yıl
Ona bakarsan ilk insandan beri var Allah'ın dini ilk insandan beri olduğu için. Yani sonuç olarak bu dini bir kavram. Devletin koyduğu zina kanunu da bundan esinlenerek yapılmış. Var mı bir problem?
- +1 yıl
2 insan sevişiyor diye, senin tabirinle zina yapıyorlar diye kötü insan mı oluyorlar? Birbirini seven insanlara takılmam. Gidipte birisine tecavüz edene takılırım mesela. Gerçek kötülüğe bakarım.
- +1 yıl
Devlet kendince yorumlamış ama. İlk dinlerden beri var mıdır bilmem ama halklar da vardı.
- +1 yıl
Sonuçta zina kanunundan önce de zina diye bir kavram vardi demi? Yani dolayısıyla bu kavramı devletin sonradan koyduğu bir kurala göre yorumlayamayız.
- +1 yıl
Bir yorum daha yazmıştım gözden kaçtı sanırım. Düşünceni merak ettim.
- +1 yıl
Hangisinden bahsediyorsun
- +1 yıl
Devletle ilgili yazdığımdan önce ki. 2 tane üst üste olan üstünde olan.
- +1 yıl
Hangisi ya anlamadım copy past yap
- +1 yıl
2 insan sevişiyor diye, senin tabirinle zina yapıyorlar diye kötü insan mı oluyorlar? Birbirini seven insanlara takılmam. Gidipte birisine tecavüz edene takılırım mesela. Gerçek kötülüğe bakarım.
Şunu yazmıştım. Yalnız güzel ve seviyeli tartışıyoruz. Beğendim. - +1 yıl
Kötü insan olmuyorlar. Sadece bunu yapan insanlar eğer Müslümanlarsa vizyonsuz olmuş oluyorlar. Çünkü inançlarına ters bir şeyi normal karşılamış oluyorlar. E buna da o zaman derim ki bu ne perhiz bu ne lahana turşusu? Zinayı normal karşılıyorsan nasıl Müslüman olabiliyorsun, Müslümansan dinin buna yasak koyuyorkem sen bunu nasıl normal karşılayabiliyorsun derim yani. Hem inanıyor hem inandığı şeyin tersi görüşünde yani buna vizyonsuzluk değil de ne denir?
- +1 yıl
Dinini yüzde yüz uygulayamıyor denir.
- +1 yıl
Bak ben bakış açısından bahsediyorum amelden degil yaa şunu neden anlayamiyorsunuz
- +1 yıl
İnsan yapsa bile o günahı işlese bile dini yasakladığı için karşı olur. Normal karşılayamaz. Ben bundan bahsediyorum ve Türkçe yazıyorum yani zor değil bunu anlamak gerçekten
- +1 yıl
Amelden bahsettiğimi hatırlamıyorum. Vizyonsuzluk değil de nedir diye soru sordun, ben de cevap verdim. Sorduğun soruyu unuttun galiba. Dinin yasakladığı bir şeyi yapıp sonra karşı durması 2 yüzlülük olur.
- +1 yıl
Hayır o durumda günahkar olmuş olur. O ikiyüzlülük olmuyor. Asıl inanıyor diyip inanca ters görüşe sahip olmak vizyonsuzluktur. İslama inanıyorum diyorsun, e İslam diyor ki zina yasak. Ama ben normal karşılıyorum diyorsun. Bu nasıl bir tezatlık yani. Bana kalırsa bunu diyenlerin zeka geriliği var. Ya inanacak, ya da inanmıyorsa inanmıyorum diyecek yani. Hem inancım var diyip hem de inancının yanlış dediği bir şeye normal demek abes
- +1 yıl
İslam'a inanıyorum demedim.
- +1 yıl
Amel dedigim şey yapmak zaten. Sen yapmaktan bahsediyorsun. Ben yapmaktan değil görüşten bahsediyorum. Sorumu tekrar okur musun Allah aşkına ya
- +1 yıl
Konu zina yapıp yapmamak degil. İnancı olan birinin zinaya karşı olup olmaması. Normal karşılayıp karşılamaması. İnsan hata yapabilir ama inandığı şeyin aksine düşünceye sahip olması insanın kendisiyle çelişmesidir. Demek istediğimi hâlâ anlatamadım mı?
- +1 yıl
Ben de senden değil inananlardan bahsediyorum zaten. Inanmıyorsan bu soru seni bağlamıyor
- +1 yıl
Oho yazdığımız bütün şeyleri unutmuşsun. O kadar tartışma yaptık geceden beri. Unuttuğuna göre tartışmanın çokta bir anlamı yok. Sürekli bir şeyleri anlamadığından ya da soruyu tekrar okumaktan bahsediyorsun. Bütün yorumları baştan okuyup ona göre yorum yap bence. En başa dönüp soruyu en baştan cevaplamaya gerek yok.
- +1 yıl
Sen benim söylediğim şeyleri anlamıyorsun ki ben sana ne anlatayım daha? 2 saattir aynı şeyden bahsediyorum ama hâlâ anlaşılamadı
- +1 yıl
Düşüncelerimi yeterince belirttiğimi düşünüyorum. Sorun senin anlamaman. Ayrı fikirlere sahibiz ama herkese fikirlerini dikte etmeye çalışıyormuş gibi gözüküyorsun. Günah işliyorsa bu kişinin kendisini ilgilendirir. Bir dine inanıyor diye dinin getirdiği bütün kuralları savunmak zorunda değil.
- +1 yıl
Hayır sen benim yazdıklarımın hiçbirini anlamadığın için alakasız cevaplar veriyorsun. Şu an söylediklerin bile yazdıklarımdan hiçbir şey anlamadığını gösteriyor zaten. Halbuki Türkçe yazıyorum yani
- +1 yıl
Hangi fikri dikte ediyormuşum 😂 Bak son kez tekrar yazicam anlaman için. Yine anlamazsan yapabileceğim bir şey yok. Sorum Müslüman olmayanları bağlamıyor çünkü inanmiyorsa zaten inanmiyordur istediği görüşe sahip olsun bana ne? Ama Müslüman olan birinin zinayı normal karsimasi "vizyonsuzluktur" bu kadar net. Bir şeye inaniyorsa eğer onunla aynı görüşte olur çünkü insan mantıken demi? Zinaya yasak diyen bir dine inanan kişi zinayı normal görüyorum diyorsa zekasından bir problem vardır. Yeterince açık mı?
- +1 yıl
Burada manipülasyon yapıp durma. Gayet anlıyorum dediğini. Bu anlamıyorsun lafları bana sökmez. Sürekli de müslüman olmayanları bağlamıyor diyip durma. Müslüman olanlarında hayatına karışamazsın. O açıdan da savunuyorum. Müslüman olan birisinin normal karşılaması vizyonsuzlukta değildir. En azından yaptığını kabul edip normal karşılıyor, yapıp sonra insanlara hiç yapmıyormuş gibi davranıp karşı çıkıp 2 yüzlüce davranmasından daha onurlu bir davranış. Ayrıca dediğimi anlamadıysan tekrar edeyim, dine inanıyor diye her kuralı uygulamak ya da inanmak zorunda değil.
- +1 yıl
Ulan İslam'ın yasak dediği bir şeyi normal karşılıyorum diyen biri bi kere Müslüman olamaz dinden çıkar zaten. Sen gelmişsin bu de hala diyebilir normal diyorsun ya cidden algılama problemi olanlar yazmasın yaa tahammül edemiyorum yani buna
- +1 yıl
Bir dine inaniyorsa onun dediği her şeyi kabul etmek zorunda tabiki. Yoksa inanmanın ne anlamı kalıyor? İnanç nedir ne değildir bence sen onu öğren önce. Bir dinin tek bir ayetine bile reddetmek o dine mensup olmadığını gösterir zaten. Ha ister inan ister inanma o kişinin kendi tercihi. Ama inanıyorsan tam inanırsın. Yok ben şurasına inanıyordum da, burasini kabul etmiyorum da diye bişey olamaz yani. Kabul etmiyorsan zaten inanmıyorsun demektir bu kadar basit. Bu anlaşılması zor bişeu de değil yani
- +1 yıl
Allah zina yasaktır diyorsa Müslüman olan biri bunu normal karşılıyorum diyemez. Derse artık Müslüman olmaz. Daha kısa bir tanımı yok yani bunun. Ben daha bunu nasıl anlatabilirim?
- +1 yıl
Allah mısın insanların dinden çıktığına karar veriyorsun? İslam'da argo kullanmak yasak değil mi? Neden "ulan." dedin. İstediğin kadar günah işleyebilme özelliğine sahipsin, dinden çıkmadığını düşünüyorsun günah dediğinde ama birisine dinde yazılan bir şey inanan olsa bile mantıksız bakmasına dinden çıktı diyorsun. Komik. Dinler adaletli değil o zaman.
- +1 yıl
Haşa Allah degilim ama Allah'ın bildirdiği bir şey üzerine konuşabilirim yani. Bu konuda bilgi sahibi olmadigin çok belli. Bilmediğin konuda yorum yapmicaksin o zaman. Kusura bakma ama azıcık zeka sahibi olan bir insan bile Allah'ın sözünün aksine söz söylemenin dinden çıkaracağını bilir yani. Bunu bile anlayamayip haşa sen Allah misin da nereden biliyorsun demen trajikomik :) sana söyleyeceğim başka bişey yok :)
- +1 yıl
İnsanların dine inanırken yüzde yüz inandığını mı sanıyorsun? O zaman her şeyi neden kusursuzca yapmıyorsunuz? Günah işledim diyerek işin içinden çıkıyorsunuz. Bunu yaptığınız da dinden çıkmadığınızı düşünüyorsunuz ama cehennem vardı değil mi? Dinden çıktığınız için cehennem de yanıyorsunuz.
- +1 yıl
İnanmak başka yapmak başka bir şey. Gerçekten bunun ayrımını yapamıyor musun? Yüzde yüz inanmayan biri Müslüman olamaz zaten bunu ben söylemiyorum. Allahın 5 dediğini kabul edip 3 dediğini kabul etmeyen Müslüman mı olur? Bunun ne kadar saçma olduğunu benim şu an anlatmaya çalışıyor olmam bile garip. Bunu zaten herkesin idrak edebiliyor olması gerekiyor
- +1 yıl
Dine dair en ufak bilgi sahibi değilsin. Dolayısıyla ben burada oturup da sana bunları anlatmak için uğraşmicam. Daha 1 konuyu bile 10 saat anlatamadım. Niye yorayım kendimi boşu boşuna? İstediğinizi düşünebilirsiniz. Hadi size iyi akşamlar
- +1 yıl
Yaptığına göre o kadar da inanmıyorsun demek ki.
- +1 yıl
İnanmakla günah işlemek arasındaki farkı bile anlayamayacak birine benim söyleyeceğim bişey yok. Ben ayrıca zina yapmıyorum kastettigin buysa. Şimdi daha fazla yorum yapıp gereksiz yere vaktimi alma bence. 1 konu için bile 10 saat vaktimi aldın ve anlamadın. Başka bişey yazmana gerek yok
- +1 yıl
Günah işlediğim için cehenneme atılıyorsun. Dine yüzde yüz inansan günah işlememeye çalışırsan ama ona rağmen günah işliyorsan inanmıyorsundur. İnanmakla kendini kandırıyorsundur. İyi akşamlar.
- +1 yıl
Yazdigin cumle gercekten komik 😂😂
- +1 yıl
Neyse sana da iyi akşamlar
- +1 yıl
Tek bir bakış açısına sahip olduğun için komik gelmiştir. Hâlbuki mantıksız olduğunu ortaya seriyorum. İyi akşamlar.
- +1 yıl
Ya senin bastan beri mantık kavramın yok ona ne demeli 😂 neyse cidden hiç laf yetiştiremicem gereksiz zaman kaybı
- +1 yıl
Sana göre yok, çünkü sadece din üzerinden bakıyorum. Bense gerçekçi bakıyorum. İtalya'daki mafya topluluğuna bak. İnsan öldürüyor sonra gidip kiliseye tanrıdan özür dileyip, af diliyor. Günah işleme özgürlüğüne sahip olup dinden çıkmayacağınızı düşünmek komik. Anlatmaya çalıştığım şey bu. En baştan beri de kendi fikirlerimi yazıyorum. Güzel şeylerin günah olarak görülmesi, tecavüz gibi bir kötülük varken saçmalık. Dine inanan hiç kimse de dini tam anlamıyla yaşamak zorunda değil. Burada dine inanan insanlarında özgürlük haklarından bahsediyorum. Sen ise böyle bir hakka sahip olmadıklarının çiziyorsun. Her insan kendinden sorumludur, bunu anlamıyorsun. Daha fazla konuşmaya devam etmeyeceğim. Anlatsam da anlamıyorsun.
- +1 yıl
Hala dini yaşamaktan bahsediyosun yaa söylediklerimden zerre bişey anlamamışsın cidden konuşma artık ya
- Aile & Toplum konusunda 11b cevap paylaştı.
+1 yılİnsanlar ölü hatta mumya
01 Yorumla- +1 yıl
Derken?
Bence asıl tartışılması gereken konu kul hakkı
01 Yorumla- +1 yıl
Onu da farklı başlıkta tartışırız. Şu anki konu bu
zina evli iken aldatmaktır.
010 Yorumla- +1 yıl
Ohoo arkadaş daha zinanın anlamını bilmiyorsunuz yani yuh
- +1 yıl
Git araştır anlamını
- +1 yıl
sende nasıl bir cahilsin ben biliyorum zaten ama nereden kanıt getireceğini merak ettim. Aç Nur suresini oku. Zina ile başlar ve 4 ve 6 ayetlerde zina suçlamasının sadece kadınlara yapıldığından da bahseder. Yani dersen 2 ve 3 . ayette zina yapan erkek ve kadına ceza verirken neden 4 ve 6 da kadınlara suç atmaktan bahsedilir? çünkü insanlar zina yapıyor diye bir erkeği suçlamaz.
Nur 6 da "Karılarına zina isnat edip..." diye başlar.
gerçi kime yazıyorum ki okumayacak bile.
Kendi kitabını okumamış birisi gelmiş ahlak dersi veriyor. ne günlere kaldık - +1 yıl
O kadar güldüm ki. Başta bana cahil demene, sonra da bakınca cahil olanın bana bunu söyleyen kişi olduğuna :)
- +1 yıl
Zina evli iken aldatmaktir diyen birine ben bir şey anlatmak için değerli vaktimi harcamam :)
- +1 yıl
Benim Kuran'ı kaç kere okuduğuma dair zerre fikrin yok ama konuşuyorsun. Neden? Çünkü boş bir insansın. Ayrıca kizlarsoruyorda vakit geçirince noluyor? Senin gibi kötü amaçlarla kullanmıyor olmam mı koydu sana
- +1 yıl
Hadi şimdi vaktimi çalma daha fazla
git bi tarikata ordan bulursun
01 Yorumla- +1 yıl
Ne alaka
Aile & Toplum konusunda 6,6b cevap paylaştı. Toplumumuz dejenere oldu maalesef.
00 YorumlaBu zamanda evlenmek kolay değil
00 Yorumla
+1 yılBurdan müslüman olmayan kişilere laf atmışsın ama senin dininde zina fuhuş hepsi serbest. İmam nikahı, muta nikahı, misyar nikahı ne pislik ararsan var.
01 Yorumla- +1 yıl
Sorumu daha okuyup anlayamayan zeka geriligine sahip şahıslar yorum yapmasın lütfen :)
- Aile & Toplum konusunda 706 cevap paylaştı.
+1 yılKontrolden çıktık çok günahkarız.
01 Yorumla- +1 yıl
Yanıcaz cehennemde. 🔥
Zina tatlı geliyor onlara
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 989 cevap paylaştı. Maalesef Cinsel organ ve hazzın dini imanı yok 😉
00 YorumlaÇünkü se*x daha teşvik edici
00 Yorumla
+1 yılAhir zaman
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 2,8b cevap paylaştı. Visyonsuzlar
10 Yorumla
+1 yılİslamın işine gelen kurallarını almak
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 485 cevap paylaştı.
+1 yılahir zaman
10 Yorumla
+1 yılsıradanlaştı
09 Yorumla- +1 yıl
Maalesef
- +1 yıl
değerler
ve aile değerleri
çokk önemli
aynı şekilde
giyimler de
inanılmaz oldu.. - +1 yıl
Asıl mesele burada inanç aslında. Hiçbir değer inanç kadar etkili olamaz ki
- +1 yıl
İnsan yeri gelir değerlerinden de saklanabilir ama inancından saklanamaz
- +1 yıl
kesinlikle, yoksa
zinanın her şekli
inanılmaz çekicilikler
taşıyor.. yane, nereye kadar.. - +1 yıl
kesinlikle, kesinlikle..
- +1 yıl
👍🏻
- +1 yıl
toplumsal eğitim az
toplumsal bakışlar eksik
samimiyet ve ilim
değerleri korumak az..
dengine rast gelmek
ve insana hakkettiğini
vermek konusunda
sıkıntılar çok büyük.. - +1 yıl
maalesef öyle evet
+1 yılAynen evet inançları yok
00 YorumlaBen hala karşıyım
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılZina nedir
05 Yorumla- +1 yıl
Ciddi misin ya
Cevap sahibi+1 yılTanım yapsana
Cevap sahibi+1 yılMesela dini nikah yapmayanlar zinamıbyapıyor sebce
- +1 yıl
Zina neymiş onu arastir bak bu sorunun cevabını da alırsın zaten
Cevap sahibi+1 yılCevap veremediğine göre cahilsin
- Devamını Gör (2)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer