Tüm insanların; zeka, bilinç, özbenlik, dış görünüş, huzur, nüfuz ve maddi açıdan tamamen eşit olduğu bir dünya, daha yaşanılabilir bir dünya mıdır?

Eşitlik duygusu mutluluğu engelleyebilir mi?
Tüm insanların; zeka, bilinç, özbenlik, dış görünüş, huzur, nüfuz ve maddi açıdan tamamen eşit olduğu bir dünya, daha yaşanılabilir bir dünya mıdır?

Eşitlik duygusu mutluluğu engelleyebilir mi?
Distopya yaratır hayat anlamsız hale gelir ve insanlar intihar eder. Dinlerdeki cennet tasviri de aşağı yukarı öyle bir şey zaten. Başta kulağa hoş geliyor ama gerçekte kimse öyle bir dünyada yaşamak istemez.
Hayatı güzel yapan başka insanlarla olan rekabet ve yarışma süreci, inişler çıkışlar, mücadele, başarı olduğu kadar başarısızlığı da yaşamak, mutluluk olduğu kadar hüznü de yaşamak gibi şeylerdir.
katılıyorum. herkes eşit olduğunda başarmışlık hissi ortadan kalkar. bu da ödül mekanizmasını durdurur. mutlu olmamızı engeller.
herkesin ulaşabildiği bir şey inaanı nasıl mutlu edebilir ki? mesela hangimiz marketten tuz aldığımızda seviniyoruz? hiçbirimiz. ama tuzun ilk kulllanılmaya başlandığı zamanlar sadece çok zengin insanlar ulaşabiliyordu. hatta soylular intihar etmek için bile kullanıyordu bu tuzu. herkesin ulaşamadığı bu tuza sahip olmak; o insanlara bir başarmışlık hissi ve akabinde de mutluluğu getirdiğini söylemek yanlış mı olur?
Cevap
2Cevap
distopya
Herkes eşit olabilir? kaç kişinin zeka seviyesi eşit de koşulları da eşit olsun. Ha eşit haklar zaten ülkelere göre uygun yönetim varsa var
her açıdan eşit bir toplum düşün. her açıdan
ülkeleri karıştırma genel olarak insanlığın akıbetini tartışalım. zira diğer türlü bu akıl fırtınasını yapacak iq ne bende var ne sizde var
akıl fırtınasına gerek yok çünkü realiteden ve mantıktan uzak bir hayal bu sadece.
akıl fırtınası sadece realistik konularda yürütülmez ki! asıl gerçekçilikten uzak konular üzerinde hayali bir kontrol alanı yaratarak tartışmak daha yorucudur
senin hayalin doğanın hayatta kalma dinamiklerine gram uyumlu değil. distopya ya da ütopya dediğiniz şeylerde bile akıl yoracak dinamikler mevcuttur. seninki düz bir çizci gibi yaşamsal fonksiyonları olmayan ve ihtiyaçları ve mücadele gereken hiçbir koşulu olmayan, dolayısyla etkileşime dahi gerek duyulmayacak kadar saçma bir şey. postmodern sanat eseri misali.
bence en büyük mücadele ve ihtiyaçlar benim varsaydığım bi gerçeklikte oluşur. hayat tamamen ilkelleşir ve bireylerin ihtiyaç duyduğu tüm gereksinimleri kendi başına sağlaması, bu yönde çabalaması gerekir. refah eşitliği kendini hayatta kalma güdüsünün gerektirdiği vahşiliğe bırakır
Bence karaktere göre degisir.
Bana göre ütopya, başkasına göre distopya olabilir.
sanırım ütopya ve distopya tanımlarına tam olarak hakim değiliz. bu terimler kişiden kişiye değişken değildir. bütün bir toplumu tanımlar
Gayet hakimim :)) toplu olarak herkesin aynı şeyi hissetmesi mümkün değil çünkü herkes normal değil.
Toplumun geneli için geçerli dersiniz ama herkesçe öyle hissedilmez.
Mesela bana eşit düzen çok makul geliyor ama kimisi için bulanım nedeni.. o yüzden bence utopya.. ama başka arkadaşlar distopya diyebilirler.
"herkesin aynı şeyi hissetmesi mümkün değil" evet katılıyorum. ihmal edilebilir azınlığı yok sayıyoruz.
mesela tüm halkla maddi açıdan eşit olduğunda ve aynı yaşam kalitesine sahip olduğunda kim madende çalışmak ister? kim sanayide yağın pası içinde çalışmak ister? kim inşaatlarda çlışmak, sokak süpürüp tuvalet temizlemeyi kabul eder? kim çiftçi olmak, çoban olmak ister? kim hizmet sektöründe insanların kahrını çeker?
toplumun büyük çoğunluğu beyaz yaka olmayı tercih etmez mi?
hal böyleyken evine elektriğin gelmesinden sorumlu tüm o çalışanlar neden bi muhasabeci olmak varken yüksek gerilim altında çalışarak refah içindeki hayatlarını riske atsınlar, zaten hayatları boyunca yetecek paraları var.
elektirğin olmadığı, satın alacak besinlerin üretilmediği, satın alabileceğin yeni bir telefonun hiç üretilmediği bir dünya yaratmaz mı bu? doğalgazı kim çıkartacak, kim işleyecek? evini nasıl ısıtacaksın? bir daha düşün bu senin içn bir ütopya mı
Sorunuzda kullandığınız mutlak eşitlik sizce ne demek?
lütfen, sizden duymak isterim
Ya bu karı isteyince İQ yüksektiyor
kim o bahsi geçen karı
Tamamen hayal ürünü
alakaya maydanoz ahaha
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?