İlk olarak 2018'de Yks'ye girdim ve hedefime ulaşmış olmama rağmen ailemin zoruyla okumayı hiç istemediğim bir bölüm tercih ettim. Sonrasında ise bölüm değiştirmek istedim, ama onlar benim bu isteğime şiddetle karşı çıktılar. Ben de en azından sevdiğim bir şehirde okuyayım dedim ve Nevşehir'den İzmir'e yatay geçiş yaptım, ama orada da derslerimde başarılı olamadım ve 2 yıl önce azami süremi doldurup okuldan atıldım. Geçen sene ise memleketime dönmeyip İzmir'de tekrardan Yks'ye hazırlanıyordum ve bu sene ise tekrardan İzmir'de üniversiteye başladım. Bu kez tercihlerimi kendi isteğimle yaptım ve vizelere kadar çok başarılıydım, ama sonra bir ara verdim ve çevremdekilere baktığımda birçok yaşıtımın, hatta benden küçüklerin bile iş sahibi olup düzen kurmaya başladığını gördüm. Öyle olunca ders çalışma isteğim bitti. Dün psikoloğa gitmeye başladım ve psikolog bana en azından elimden geleni yapmamı önerdi. Bugün sabah 2 saat, öğlen 3 saat dersim vardı ve 07:00'da uyanmama rağmen sabahki derse yetişemedim, ayrıca o dersim zaten kötü olduğu için çok da önemsemedim. Biraz önce dedem aradı ve ona sa bunu anlattım, dedem " E sen niye oradasın? O zaman orada durmanın bir anlamı yok " diye sitem etti. Ben de sinirlenip yüksek sesle " Ben şu anda bu durumdaysam bunun sorumlusu sizsiniz, ama asla kabul etmezsiniz. Benim hayatımın en önemli 5 senesini el birliğiyle çöpe attınız. Beni sinir hastası ettiniz " diye bağırdım.
AI Persona’ya Sor
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Seni yargılamak istemiyorum ama artık sorumluluk almalısın. Suçu başkalarında aramak ve bahane üretmek yerine kendine çeki düzen vermelisin.
2023 özetimde en çok karşıma çıkan sen olmusşun ve birçok şeyde fikir vermeye çalıştım sana. Artık kimliğini bulmalisın ve hayata başlamalısı. Laf karın doyurmuyor.
Ama ailem Konya'da yaşıyor ve ben hayata orada, ailemin yanında değil, mümkünse İzmir, Aydın, Muğla gibi şehirlerde başlamak; hayatıma orada devam etmek istiyorum. Ama maalesef bu da pek mümkün görünmüyor.
Her şey senin elinde. İnsanları gözlemleme ve onlar hakkında çıkarım yapabilme konusunda fena olmadığımı düşünüyorum. Seni de yeterince gözlemledim burada olsa da.
Öz güvenliğim diyorsun ama öz güvensizsin. İnatı öz güvenle karıştırıyorsun. Asi olmayı bireysel sınırları müdefa etmek olarak görüyorsun farketmesende. Hayaerin uğruna çok az çaba sarfediyorun. Başarısızlıkların ve kötü eylemlerin için illaki bir günah keçisi buluyorsun. Kendinden emin değilsin.
Zorbalıktan korkuyorsun ve nefretle kendine buna karşı bir savunma mekanizması oluşturmuşsun.
İnsanlar tarafından kabul görmemekten, reddedilmekten nefret ediyorsun. Sabırlı olduğun söylenemez. Kendini ve çevreni kırınca da vicdanını rahatlatmak için makul gerekçeler arıyorsun.
Ama hiç kendini hiç tartmıyorsun.
Gittiğin psikolog yüksek ihtimal bunları sana söylemez, söyleyemez de.
Mutlu olman mümkün ama bu sorunları teker teker ele alman , kendibe çeki düzen vermen, olgunlaşmanla mümkün.
Kaybolmuşsun ve çözüm aramıyorsun. Sadece vakit öldürme üzerine kurulu göstermelik yolları seçiyorsun.
Seni en azından bu platformda yeterince gözlemledim ve bunları seni üzmek için değil, kendini bu kısır döngüden kurtarman icin söylüyorum.
Özünde iyi insansın ama içi dışı bir olmalı bir insanın. Potansiyalini heba ediyorsun.
Zaten aşırı derecede özgüvenli biri değilim, onu kabul ederim. İnat konusunda da bilerek öyle davranıyorum, çünkü öyle yapmasam hakkımın gasp edileceğini düşünüyorum ve geçmişteki birçok deneyimim de bu düşüncemi doğruluyor. Hayallerim konusunda da gerçekten çok çaba sarf ettim, ama ailem el birliğiyle o çabamı çöpe attı. Burada da onları suçlamıyorum, ama gerçekten çok suçlular. İçinde bulunduğum duruma kendi isteğimle gelmediğim için ne yapacağım konusunda da kararsızım, kafama nalıö eserse öyle davranıyorum, ama bundan da memnun değilim; ben de kazanç sağlayabileceğim bir işimin, uğraşımın olmasını çok ama çok isterim. Ayrıca son olarak özümde gerçekten çok iyi biriyim, ama zamanında o yüzden de çok ezildim, aşağılandım, hor görüldüm ve şu anda da öyle olmamak için bilerek kötü biriymiş gibi davranıyorum; hatta uzun zamandır öyle davrandığım için artık öyle biri haline geldim.
Ayrıca evet kayboldum, ama beni bu yola sokan ailem oldu. İstemediğim, bilmediğim bir yola girdiğim için de haliyle kayboldum ve bu durum da aslında benden çok ailemi üzüyor. Madem beni bu yola onlar soktu, bu yolda kaybolmama onlar vesile oldu o halde bırakayım da beni kaybolduğum o yoldan da onlar çıkarsın. Ben de o zamana kadar keyfime bakıp kendimi mutlu etmeye çalışayım.
Bazı kelimelerde anlam karmaşası yaşıyorsun anladıgım.
İyi olmak saf olmayı gerektirmek. Saf olmak birazcık kötü insanlara karşı savunmasız kalmak demektir fakat saf olmamakla kötü olmak aynı şeyler değildir.
İyi olmakla da saf olmak aynı şeyler değildir. Ben de hakkımı savunurum ama bunun için kendimi kötü göstermeme lüzum ve gerek yok.
Kendimden taviz veremem. Neysem oyum ve hakkımı da savunmaktan çekinmem. Belki dediğin gibi ailenin payı büyüktür. Kendi ailemle sıkıntılar yaşamadığımı söyleyemem ama baş etmesini öğrenmek zorundasın. Nefret ve zıtlıkla değil. Sabırla ve akılla.
Hedefin için emek vermekten çekinmemelisin ve emek vermediğin zamanlarda sebep, bahane aramamalısın.
Ezilmekten korkmamalısın. Korku seni şekillendirmemeli. Mantığının önüne geçmemeli korku şu anda olduğun gibi
Evet, iyi olmak saf olmak demek değildir, ama şu ana kadar yaşadıklarım bana iyi insanların ezilmeye, üzülmeye mahkum olduklarını; mutlu olmak için sert, gaddar, acımasız biri olmak gerektiğini öğretti. Şu anda içinde bulunduğum durumun da tek sorumlusu ailem, hatta şu yaşıma kadar ne sorun yaşadıysam hepsinin sorumlusu onlar ve tanısan onların karşısında sabretmenin, aklını kullanmanın hiç de kolay olmadığını anlarsın. Ona rağmen ben aklımı kullanıp üstümdeki baskıyı azaltabiliyorum, ama Allah şahidim ki; bu seviyeye gelene kadar da çok sıkıntı çektim. Saçlarımın dökülmesinin en büyük nedeni ailemin bana çektirdiği sıkıntılar oldu. Bunların birçoğunu beni sevdikleri için yaptıklarını söylüyorlar, ama sonuçta bana yarar değil zarar verdi. Aslında hayalim Türk Dili ve Edebiyatı okuyup yazar - şair olmaktı ve gerçekten de o potansiyele sahibim, ama ailem sağ olsun benim hayallerimi de heveslerimi de el birliğiyle yerle bir etti. Şu anda da önüme eğitimle ilgili yeni hedefler koymak için geç kaldığımı düşünüyorum, çünkü çevreme baktığımda birçok yaşıtımın, hatta benden küçüklerin bile iş sahibi olduğunu görüyorum. Bu durum da canımı çok sıkıyor. Ezilmekten de korkuyorum, çünkü zamanında başta ailem olmak üzere çevremdeki birçok kişi tarafından ezildim, aşağılandım, hor görüldüm ve bu beni mahvetti. Çevremdeki birçok kişi hakkımda " Bu çocuk akıl hastası, Allah ailesinin yardımcısı olsun " gibisinden şeyler söylüyordu. Bunları yaşadığım için şu anda da kendimi sürekli korumam gerektiğini ve en güzel korunma yolunun da henüz başkaları beni ezmeden, üzmeden benim onları ezmem olduğunu düşünüyorum.
Anlıyorum ama yanlış yapıyorsun.
Sana, senden başka birisi yardım etmeyecek. Onun için bu yaptıkların yine sana zarar veriyor.
Daha fazla geç olmadan umarım üstesinden gelirsin.
Yaptıklarımla bir yandan kendime zarar verdiğimin farkındayım, ama bu benden ziyade ailemi üzüyor; ben ise aslında böyle davranarak bir yandan hayatın tadını çıkarıyorum.
Bu tür davranışlar sergilemekten, bu şekilde yaşamaktan da gayet memnunum. Yani ara ara sıkıldığım oluyor, ama en azından hakkımı koruduğumu düşünüp kendimi o şekilde rahatlatıp mutlu ediyorum.
Dedene sesini yükseltme o senden kac yaş büyük saygili bi sekilde konuş
Normalde aile büyüklerim başta olmak üzere hiçbir büyüğüme karşı saygıda kusur etmemeye çalışırım, ama bu durum canımı sıkıyor. Bununla birlikte ailemin beni suçlayıp bana yüklenmeleri de çok zoruma gidiyor.
Peki dediklerimde haksız mıyım?
Olmuşla ölmuşe çagre yok aile buyuklerine saygiszilik etme ne olursa olsun
Ayrica cok takintili birisin senin sorularin hep görüyorum
Evet takıntılı biriyim, ama aslında burada göründüğüm kadar takıntılı değilim. Birçok soruyu zaman geçirmek için soruyorum.
Ama bu soruyu zaman geçirmek için sormadım, gerçekten bu durum beni deli ediyor; ama yine de fazla takmamaya çalışıyorum.
Anladim umarim daha iyi olursun
İnşallah... 🙏
Amin.