Normalde çok iyi niyetli, yumuşakbaşlı olmasına rağmen üniversiteye geçince bazı sebeplerden dolayı ailesiyle zıtlaşmak amacıyla alkole başlayan, bar, masaj salonu gibi ortamlarda takılan birinin ruhu zamanla kirlenir mi, yoksa yaptığı kötü şeylere rağmen yine saf, temiz mi kalır?
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Ruhu değil kalbi kirlenir. Kim bir günaha başlarsa kalbinde ufak kara lekeler çıkar. Günahında ısrar ederse de o lekeler büyür ve zamanla bütün kalbini kaplar..
Zaten ruh derken kalbi de kastetmiştim.
Sorumda bahsettiğim kişi benim, ama ben kötü biri olduğumu düşünmüyorum.
Bence hâlâ iyi niyetli, yumuşakbaşlı biriyim; ama sadece damarıma basılmasına, yaralarımın deşilmesine tahammül edemiyorum.
Herkes öyle düşünüyor. Kuran uyarıyor: "Kalbim çok temiz diyerek kendinizi haklı çıkarıp durmayın. Kalpleri ancak Allah bilir" diye.. Kimse ben çok kötü kalpliyim, kalbim karardı demez. Sorduğunuz soruya cevap verdim sadece. Kabul edip etmemek size kalmış.
Ayrıca sorumda da belirttiğim gibi tüm bunları ailemle zıtlaşmak için yaptım.
Anladım, teşekkür ederim.
Yani bu durumda ben kötü biri miyim? 😁
Ailenize değil, Allah'a karşı geldiniz ama? Ayrıca madem niyetiniz bu değildi neden tövbe edip bırakmıyorsunuz? Görüşümde de dediğim gibi, günahında ısrar ettiği takdirde, kalbi o lekelerle kaplanır ve simsiyah olur. Bunun olmasını istemiyorsanız bırakabilirsiniz. Sanıyorum kimse sizi alkol almanız için zorlamıyor?
Hiç kimse beni yaptığım kötü şeyleri yapmam için zorlamıyor, ama aileme zıddına gitmek bana kendimi daha güçlü, özgüvenli hissettiriyor.
Ayrıca maalesef, artık kalbimi de çok fazla hissetmiyorum; ama bu devirdeki birçok insanın da iyiliği vs. hak ettiğini de düşünmüyorum.
Ama olmuyorsunuz. Öz güven kendi burnunun dikine gidip anne babayı -üstünde onca hakkı olan insanlara- karşı çıkmak demek değil. Öz güven bilgiyle, tevazuyla olur. Birilerine karşı çıkıp "ben biliyorum doğrusunu" demek kibirden başka bir şey değil.
Kimseye kötü diyecek kadar temiz değilim. yeniden hatırlatıyorum: "Kalpleri ancak Allah bilir"
Ayrıca Allah benim neden böyle hareket ettiğimi de biliyor. Yani bu durumda yaptığım şeylerden dolayı çok günah kazanacağımı da sanmıyorum. Sonuçta ameller niyetlere göredir, öyle değil mi?
Kendinize şu soruyu sorun, bunlar kimin cümleleri? Sizin mi, şeytanın mı? Çünkü ben yaptığını haklı çıkarmak için kendini kandıran birini görüyorum sadece. Ki en zoru bunlardan uzakken tüm bu bataklığa bir adım atmaktır. İlk adımı attı mı şeytan zaten elini çekmez, parmağında oynatır durur. Ona uymak da karşı gelmek de sizin elinizde. Yine yeniden hatırlatıyorum "kalpleri ancak Allah bilir" ben size kötü birisiniz demedim. Sizi tanımıyorum ki tanısam dahi diyemem. Sadece vicdanınız mı konuşuyor, nefsiniz mi iyi ayırt edin. Ayrıca çoğunluğa bakarak mı hareket etmeliyiz, Kuran'a bakarak mı bunu da düşünmenizi tavsiye ederim.
Anladım, gerçekten çok teşekkür ederim.
Zaten ben de bunların şeytanın ve nefsimin söylediği şeyler olduğunu hissedebiliyorum, ama bence haksız da değiller.
Mesela önceden aşırı derecede iyi niyetli, yumuşakbaşlı, ne olursa olsun hiç kimseyi kırmayan, aşırı derecede duyarlı, duygusal, yardımsever, efendi biriydim; ama insanların birçoğu beni bu yüzden ya kullanıyordu veya arkamdan alay ediyorlardı.
Ayrıca o zamanlar, kişisel bakımıma da fazla önem vermediğim, ayrıca biraz Leyla gibi göründüğüm için birçok kişi hakkımda " Çok efendi, tertemiz bir çocuk " gibi şeyler söylüyordu; ama önemli bir iş söz konusu olduğunda yüzüme dahi bakmayıp " O yapamaz, o yetersiz biri, onun kafası basmaz " gibisinden şeyler söylüyordu.
Tüm bunlar içimde birikti, durdu ve fırsatını bulduğu ilk anda da patlak verdi.
Ama bu sizin tam aksi bir karaktere dönüşmeniz gerektiğini göstermez ki. Denge, denge ve denge. Kimse size melek ol demiyor ki istesek de olamayız o ayrı konu. İnsanız, kusurluyuz, hatalıyız. Ama bunlardan zamanında geri dönüp tövbe edebilmek önemli. Sizinle alay eden insanlara, gönlünüzü kıranlara neden dönüşesiniz ki? Onlarla iletişimi kesin, uzaklaşın bu da bir çare değil midir?
Ben de geçmişime, yaşadığım kötü hatıralara inat tam tersi bir kişiliğe büründüm.
Ayrıca içimde bitmek bilmeyen bir isyan var, ama Allah şahidim ki; bu isyanım Allah'a değil, bana haksız yere kötülük yapan, beni aşağılayan, hor gören kişilere.
Size verdiğim cevapları okudunuz mu? Okuduysanız daha anlatmak istediklerinizi de yazın ben hepsine birden bir yanıt vereyim. Okumadıysanız lütfen bir soluklanıp onları okuyun çünkü tam olarak aynı şeyden bahsediyoruz.
Okudum, ama ben de içimdeki bitmek bilmeyen isyanın Allah'a karşı olmadığını, sadece insanlara karşı olduğunu söylüyorum. Ayrıca yeni tanıştığım, henüz bana bir kötülüğü dokunmamış kişilerin de günün birinde bana kötülüğünün dokunmayacağını nereden bilebilirim ki?
Kendimce " Henüz onların bana kötülüğü dokunmadan güçlü durup bana kötülük yapacaklarını düşündüğüm anda onları bir şekilde alt edeyim " diye düşünüyorum.
Bu şekilde kendimce kendimi koruyorum.
Başka endişeniz, aklınızda kalan ve cevapsız kalan sorunuz var mı? Acaba? dediğiniz şeyleri de yazın bir çözüm bulalım hepsini birden cevaplayacağım inşallah. Bu yüzden yazın her endişenizi, telaşınızı ya da emin olamadığınız şeyi
Yani başka endişem yok. Sadece geçmişte yaşıma göre çok ağır bir travma yaşadım ve sonrasında ise TAM 10 SENE BOYUNCA kendimi sürekli ezik, güçsüz, işe yaramayan, tabiri caizse bitkisel hayatta olan biri gibi hissettim ve çevremdeki birçok kişi de bana aynı şekilde muamele etti. Ama 2019 yılının Eylül ayında İzmir'e üniversite okumaya gelince bir anda bambaşka biri oldum ve bu kez de kendi kendime " Şimdiye kadar ben aşağılandım, ezildim, hor görüldüm; bundan sonra ise ben çevremdeki herkese karşı aynı şeyi yapacağım " diye düşünüp önüme gelene öyle yapmaya başladım. Bir süre sonra " İyi niyetimin, kıldığım namazın, alkol almamamın falan da hiç kimseye bir faydası yok " diye düşünüp alkol kullanmaya başladım.
Son olarak ise " Beni öldürseler bile asla yapmam " dediğim şeyi yapıp anlayacağınız türden bir masaj salonuna gitmeye başladım.
Bu arada çok fazla yazdığım için rahatsız olduysanız kusura bakmayın.
Şey bu kadarı yeterli. Çünkü bu artık günah çıkarma işine gitmeye başladı. Pişmanlıklarınızı ve günahlarınızı dile getirmeyin çünkü şahit tutmuş oluyorsunuz. Ben bunu başka sorunuz var mı olarak sormuştum her neyse. En baştan anladığım kadarıyla olayı özetleyeceğim. Doğru anladıysam da bulduğum çözümü yazacağım. Size de uyar mı?
Tabii, olur.
Üniversiteye başladığınızda arkadaş ortamınıza uydunuz ve normalde "asla" diyeceğiniz birtakım şeyler yaptınız. Ki üniversiteye başlarken de ailenizle yaşadığınız sorunlar sebebiyle bir anlık inat ve sinirle İzmir'e gittiniz. Alkol alıp "masa"j salonlarına gidince öz güvenli ya da bad boy hissettiniz. Ailenize de her yaptığınız hatayı, günahı ya d aiçtiğiniz her şişeyi gösterdiniz bu şekilde onlara "umrumda değilsiniz, bu benim hayatım" sinyali vermiş oldunuz kendinizce. Ama sonra düşünmeye başladınız ve ufaktan pişman olmaya başladınız. Hata mı yapıyorum, neden rahat hissetmiyorum diye düşünmeye başladınız. Ve çareyi de burada aramaya başladınız. Doğru mu anladım? Eğer yanlış noktalar varsa lütfen belirtin.
Yani evet, yaptığım tüm kötü şeyleri sırf aileme inat olsun diye yapmaya başladım ve ailem baskıcı tutumuna devam ettikçe ben de onlara inat daha fazlasını yapmaya başladım.
Ama burada yitip giden gençliğiniz ve imanınız oldu. Aileniz de inat etmeye devam etti, sizde. Ama bunu birinin durdurması gerekiyor öyle değil mi?
Mesela masaj salonuna falan adımımı dahi atmazdım, hatta benim gibi tertemiz birinin öyle bir şey yapmasını kendimce kıyamet alameti olarak değerlendiriyordum.
Bence imanımda eksilme oldu, ama mesela hâlâ her ihtiyaç duyduğumda gusül abdestimi alırım. Ayrıca gençliğimin yitip gittiğine de asla katılmıyorum, bence aksine şu anda yaptığım şeylerle gençliğimi daha dolu, cıvıl cıvıl yaşıyorum.
Şu anda geçmişteki halimi göz önüne getirdiğimde bir genç gibi değil, adeta ömrünün son demlerini yaşayan biri gibi yaşadığımı düşünüyorum.
O halde çözüm kısmına geçiyorum. Allah insanların içini de, kalbini de bildiği için ve bizi yaratan O olduğu için neye dönüşeceğimizi biliyor. Bu sebepten de şöyle buyuruyor:" Bir hayrı açıklar ya da gizli tutarsanız veya bir kötülüğü bağışlarsanız, şüphesiz Allah, affedicidir, güç yetirendir. Allah'a ve Resûlü'ne inananlar ve onlardan hiçbiri arasında ayrım yapmayanlar, işte onlara ecirleri verilecektir." Yani Allah affedicidir, affetmeyi sever. Bu da kul ne hata etmiş, ne günah işlemiş olursa olsun samimi bir şekilde pişman olup tövbe ettiği sürece Allah katında affedilir. Tabi bu "nasıl olsa Allah affeder" diyerek günah işleyip tövbe edip sonraki gün yeniden tekrarlamak anlamına gelmiyor. Pişman olup tövbe ettikten sonra tekrarlamamanız ve tüm bu kötü şeylerden uzak durmanız gerekiyor. Ki alkol bütün kötülüklerin anasıdır.. Yardımcı olmuştur inşallah görüşüm.
Sizin için yaşamak her türlü günaha girmekse zaten boşuna nefesimi de, vaktimi de size harcamayayım. Çünkü bu düşüncede birine ben tek kelimemi bile harcamam.
Hayır, öyle değil. Aksine yazdığınız şeyler gerçekten çok doğru şeyler, ama benim de kendimce haklı olduğum konular olduğunu düşünüyorum.
Çok teşekkür ederim.
Nefsinizle savaşıyorsunuz muhtemelen kolay değil ama size yol göstermeye çalışırken de "hayır doğrusu bu!" demeyin rica ediyorum. Her neyse bencesini yazdım. Uygulamak size kalmış. Hakkınızda hayırlısı olsun, Allah tüm günahlarınızı affeylesin cennete götürecek bir hidayet nasip etsin.
Amin, tekrardan çok teşekkür ederim.
rica ederim
naaapmış adamımı öldürdüm mng
Ne diyorsun?
klevyte hatası ne yapmış adammı öldürmüş demek ğistediydim
Adam öldürmemiş, ama insan ruhu sadece adam öldürmekle kirlenmez; başka etkenlerden, yaptığı şeylerden dolayı da kirlenir.
ahah olabilir
Kirlenmiş zaten ruh mu kalmış
Kimin için dedin?
Soruda bahsedilen kişi icin
Peki neden?
Ama o kişi aynı zamanda hâlâ iyi niyetli, kendisine bir zarar verilmedikçe, damarına basılmadıkça yumuşakbaşlı olduğunu iddia ediyorsa yine de dediğin gibi midir?