İnsan neden saygı duymakta bu kadar zorlanıyor?

Geçenlerde yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum. Dayım Istanbul’dan bize misafirliğe geldi. İstanbul’dan konu açıldı. Diyor ki hep çıplak geziyorlar ben orasını burasını görmek zorunda mıyım? Allah ıslah etsin vb bir sürü yargılayıcı laflar. Bende karşı çıktım. Herkes herkesin giyimine saygı duymalı dedim. Açık kapalıya, kapalı açığa yani. Herkes kendinden sorumlu kimsenin giyimine karışamayız böyle bir hakkı kimse bize vermez dedim. Oda benim 13 yaşında kızım var bunları gördükçe ya onlara özenirse biz ailecek böyle bir şeyi kabul edemeyiz dediğin gibi olmuyor bizi de günaha sokuyorlar kadın erkek olarak falan dedi ve sonuna da o sinir bozucu cümleyi ekledi. Büyüdükçe seninde fikrin değişir şimdi böyle düşünüyorsun ama sende zamanla anlarsın dedi. Ne alaka yani? Anlayamıyorum senin gibi düşünmedim diye yanlış ben miyim? Yanlış olan apaçık sensin. Benim yaşım zaten büyük. Sanki ergen çocuğum. Kendimi bildim bileli bu yaşa bu görüşle geldim. Kalkmış ne diyor cidden insanları anlamak zor. Özellikle böyle görüşleri savunanlar benim gibi insanların görüşlerini kabul edemiyor değişecek gözüyle bakıyor. Siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında?

İnsan neden saygı duymakta bu kadar zorlanıyor?
Cevapla