Ev sahibi-kiracı meseleleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce kim haklı?

Kendimden örnek vermek gerekirse, vakti zamanında yatırım için bir daire almıştım, yaklaşık 3 yıl öncede bu daireyi kiraya verdim. Daireyi kiraya verdiğimde asgari ücret 2 bin TL civarındaydı ve ben o zaman 3 bin TL ye kiraya vermiştim. Şuanda asgari ücret yaklaşık 12 bin TL, dairenin bulunduğu yerde emsallerinin kira fiyatları 15 bin TL ile 20 bin TL arasında değişiyor ve benim şu an aldığım kira 5 bin TL. Hukuki olacakta bir sonraki kira artışını sadece %25 yapabiliyorum. 2-3 yıl önce taşınmış bir kimseye evden çık demem, insanlar sonuçta taşınırken o kadar masraf yapıyorlar, kaldı ki çık desem de hukuki olarak kiracı haklı. 5 yıl dolmadan da yeniden değerleme talep edemiyorum. Zam konusunda da daha fazla zam talep edemiyorum, devletin koyduğu sınır belli fakat ortada da bir gerçek var, enflasyon yıllık % 100 'ün üzerinde, dairenin emsallerinin kira bedelleri de ortada. Karmaşık bir durum. Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Ev sahibi-kiracı meseleleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce kim haklı?
Cevapla