Evlilik kadını mı daha çabuk yaşlandırır yoksa erkeği mi?
#mutlugünler
Evlilik kadını mı daha çabuk yaşlandırır yoksa erkeği mi?
#mutlugünler
Kadini bence. Erkegin sorumlulugu bir tek calismak. Eger evi tek gecindiriyorsa evi gecindirme sorumlulugu var erkeklerde. Ama kadinda calisiyorsa bu da kalkiyor kismen. Bir tek çalışıyor lar yani. Baska bir seyleri yok. Askerlik falan yorardi, olgunlaştırırdı, belki yaslandirirdi ama artik cogu askerlikte yapmadigi icin boyle bir durumda yok.
Ama kadinda o kadar cok sorumluluk var ki. Calisiyorsa onun sorumlulugu. Ev isleri, cocuk büyütme sorumluluklari. Annelik cok zor bir sey. Bunlar toplumun kadina yukledigi ve kadini yordugu sorumluluklar.
Birde yaratılış var. Adet görme kolay bir sey degil. Hamilelik kolay bir sey degil ve tum her seyin degisiyor bu donemde. Fizikten tut, beyin yapın bile. Dogum basli basina her türlüsü zor Sezeryani, normali. Emzirmesi, lohusaligi ayri zor. Bunlarda baya yipratiyor kadinlari. Hem ruhsal hem bedensel olarak. Bir de detayci ve duygusla yapimizda cok zorluyor bizi. Her seyi ayrintiya kadar dusun dusun beyin ve bu bucut iyi dayaniyor yine. Zaten kadinlar depresyona girmeye daha meyilliymis erkeklere gore. Sebebi bu detaycilik olabilir.
Ustune bir de yaratilisimiz zaten zor degilmis gibi erkeklerin ve toplumun ustumuze yukledigi de bir ton sorumluluk var. Calisacaksin, ev islerini yapacaksin, yemek yapacaksin, cocuklari büyüteceksin. Bakimli olacaksin, kendine surekli bakacaksin... ölme esegim ölme. Zaten biz kadinlar dunyaya yasamaya degil agri/sanci cekmeye ve sürünmeye gelmişiz.
Ustune duygusal tatmin yasamayan, psikolojik siddete ugrayanda cok kadin oluyor. Psikolojik olarakta kadin olmak cok zor. Mesela erkege kelsin desen, memelerin sarkmis desen güler gecer, aldirmaz bile. Kendisi ocin onemli olmayacagi gibi eşi icinde onemli olmayacagini dusunur. Esi icin onemli olsa bile onemsemez. Ne yapayim sac mi ektireyim der, meme ameliyati mi olayim diye dalgaya alir. Esine kendini begendirmeye de pek calismazlar.
Ama kocalar kadini begenmezse orada kadina yazik oluyor iste mesela bir tarafini begenmeyebilir. Yok memen kucuk, yok cok kilo aldin habire yiyip duruyorsun, memelerin sarkti, şuran boyle, buran boyle vs dedigin zaman kadina hayat daha da zor oluyor cunku kadin bunlari takıyor kafaya. O yuzden daha nazik ve dusunerek konusmak, elestirmek lazim kadini. Kadin hem yaratilis olarak, hem uatune yüklenilen sorumluluklardan dolayı fiziksel olarak, hem psikolojik olarak evlilikte baya yıpranıyor.
Yani ben yasli teyzelerin kocasi öldükleri zaman uzulmek yerine oh iyi oldu dediklerini o kadar cok duyuyorum ki. Artik ne cektirlerse, ne kadar yükü tasidilarsa ustlerinde. Takdirde edilmediler, seviyorumda denmedi, ilgi alakada yoktu, duygusal ihtiyaçları da görülmedi. Koca vefat etti. Uzuldun mu? Yok yok iyi oldu diyor eskiler...
Erkeğin tek sorumluluğu çalışmak değil saçmalama Erkek doğduğu günden itibaren sorumluluklar yüklenen bir canlı Karısına çocuklarına ailesine karşı bir sürü sorumluluğu var. Hep başarması üretmesi istenen erkek Kadınların çabuk yaşlanması biyolojik nedenlerden ötürü bunlardan değil
Evliliğin kişinin yaşlanma sürecini etkilemesi çok çeşitli faktörlere bağlıdır ve cinsiyet bu faktörlerden sadece biridir. Evlilik, hem kadınları hem de erkekleri farklı şekillerde etkileyebilir ve yaşlanma süreci üzerindeki etkisi kişiden kişiye değişebilir. Aşağıda bazı faktörleri ele alalım:
1. Stres: Evlilik, stresli durumlarla birlikte gelebilir. Hem kadınlar hem de erkekler, evlilik içinde yaşanan stresle başa çıkmak zorunda kalabilirler. Kronik stres, yaşlanma belirtilerini hızlandırabilir.
2. Yaşam tarzı: Evlilik, genellikle yaşam tarzında değişikliklere neden olur. Yeme alışkanlıkları, fiziksel aktivite seviyeleri ve uyku düzeni gibi faktörler, yaşlanma sürecini etkileyebilir.
3. Sağlık bakımı: Evlilik, partnerlerin birbirine destek olmalarını ve sağlık bakımı konusunda birbirlerine yardımcı olmalarını sağlayabilir. Bu, yaşlanma sürecini olumlu etkileyebilir.
4. Sosyal bağlar: Evlilik, sosyal destek ağlarını oluşturabilir veya güçlendirebilir, bu da kişilerin ruh sağlığını ve yaşlanma sürecini etkileyebilir.
Sonuç olarak, evliliğin yaşlanma sürecine etkisi kişiden kişiye değişir. Evlilik, hem olumlu hem de zorlayıcı etkilere sahip olabilir. Cinsiyet, yaşlanma sürecindeki etkileri belirlemek için sadece bir faktördür ve diğer kişisel, sağlık, ekonomik ve sosyal faktörler de önemlidir.
Cevap
49Cevap
Bence önemli olan burada doğru kişi ile evlenmek eğer toksik bir ilişkisi varsa çiftin zaten ikisi de yaşlanır ya da bu evlilikten zarar görürler.. ama güzel bir evlilik insanı her zaman sakinleştirir bende mesela kendimden büyük bir kadınla kafa dengi bir kadınla evlenmek isterdim.. :D
Bence kesinlikle kadını daha çabuk yaşlandırır bakın kadın bedeni çabuk çöker adet dönemleri menopoz dönemleri çocuk doğum dönemleri aynı zamanda evliliğin sorumluluğu aynı zamanda insanların geçim yükü çocukları büyütme hiç güdüsü kısacası kadın daha çabuk çöker erkek evet sadece erkeğin de işleri zordur işte para kazanmak evi geçindirmek falan ama kadınların yükleri bir tık daha fazladır
Teşekkür ederim 🙂
Ben eşimi çok seviyorum 😂
Erkekler çabuk yaşlanıyor taraf tutmaya gerek yok 😂
İyi oluyo bişey olmaz 😃
Vicdansız Sabuha 🙄😂
E hakediyolar napak 😃
Hak etmeyen de arada yanıyor 😅
Onun suçu da çok sessiz kalmaktır belki de vardır illa bi suçu 😃
Erkeklere ölüm diye protesto edeceksin az sonra 😅
Yok ya ölmesinler yoksa kime sarıcaz 🤪😃😃😃
😅😅
Türkiye'de ölüm yaş oranı erkeklerde 76,2 iken kadınlarda 82.
Üstelik 2023 yılı verilerine göre.
Sonuç belli değil mi? 🤦♂️
Bunla ilgili videolar erkekler neden az yaşar diye belki sebep ordadır 🤦♀️
Bana göre evlilik gençliğine gençlik ömrüne ömür katar insanın yeter ki doğru erkek ve doğru kadın birleşimi yaşansın nett🍀🗝️
Nerelerdesin 🥹
Tam karşında dssjss😃
Ciddi mi 😃 çok rahatladım 😃
Öyle bir şey yok
Kadın güzelliğini
Adam ise gücünü kaybeder
Ne demekmiş sadece erkekler mi yaşlanır kessin öyledir
Çocuk doğuruyorlar sanki 😒
İkisi de zorlanır tek taraflı konuşmayın
Güzel yorum
Anlayana güzeldir tabi
kim evlenirse manyaktır 😂😂😂😂 o zaman doğru yoldayız demek ki
Adamın sondaki aşk itirafı 😃😃😃
korkudan demiş onu 😂
Korku nelere kadir 😃
yenge fena dişli belli 😂
Tabiki erkeği boşuna o saçlar dökülüp sakallar aklaşmıyor😂😂
İyi oluyor
Kadın çöküyor ama botoksla detoxla erkeğe tur bindiriyor sonra.
İyi yapıyor
Bununla ilgili bir arastirma okumustum... evlilik erkeklerin ömrünü uzatiyor kadinlarin kisaltiyormus...
Karısı ölünce parasını yiyen kaç erkek var kocayı dırdırıyla öldürüp parasını yiyen kaç kadın var konu kapanmıştır...
Dengini bulmayan her kimse onu yaslandirir.
Bu kişisine göre değişir karşındaki insan seni yorarsa yaslanirsin
Erkekler daha çabuk yaşlanır. Evlenmeden önce bile, çoğu yaşından büyük görünüyor.
Evini bilen bir kadınsa, kadını değilse erkeği yaşlandırır.
Genelde sanırım biz erkekler daha çabuk cortluyoruz
Erkeğim omuzlarında çok yük arsa erkeği kadını çok çocuğu varsa kadini
Bunu bence kocası ölen kadın mı çok yoksa karısı ölen adam mı çok diye bakmak lazım
Kadını erkeği yok bunun baskın karakter genç kalır olay budur
Kadın tabiki heleki ikiz çocukları olup birde üstüne çalışan ben çok yaşlandım ☺️
Erkek daha çok yaşlanıyor saçı olan tüm arkadaşlarım şu an kel...
Erkekler çöküyor arkadaşlar örnek olan çok arkadaşım var :D
Evleneceğin kişiye bağlı doğru kişiyse mutlu ölürsün
Kadını yaslandığın bence. Kadınlar daha duygusal ve ayrıntılara odaklanirlar ya işte bu onları yorar
Kadınlar gençleşirken, tr'deki erkekler dedeye dönüyorlar.
Kim hangisine daha çok katlanmak zorunda kalıyorsa onu. Hangi taraf daha mutsuz ise onu.
uyumsuz çiftler birbirini yaşlandırıyor
👍🫶
🫶
Kadın evlenene kadar yaşlanmış oluyor zaten.
Hadi ya kim demiş onu
Senin profil diyor.
Ne varmış profilimde gayet de genç 😏
Profilin genç ama sahibi değil.
Eceline mi susadın acabası
Ecel olsun bana senden başkası. Susamış oluyor muyum?
Evet aşırı susamışsın
Bir yudum su vermeye gelemez misin?
Yoo gelemem mısır yicem
Bensiz boğazında kakabilir.
Yağ gibi akıyo böyle ımmm
Birazdan nefes almakta zorlanacaksın.
Sonra morarıp ölecek miyim 😱
Bu kadar basit olmasın.
Vicdansızsın
Henüz sana bir şey olmadı. Bunu söylemek için çok erken.
Düşünmen bile yeter 😒
Sen vesile oldun.
Saçımda beyaz olmayan yer kalmadı ama eşimde kilo aldığı içni çökmüş şu an yaşım küçük diye ben iyi görünüyorum
Kadını yaşlandırır, erkeği öldürür...
Erkeği. Çöküyoruz resmen.
Erkekler erken öldügüne göre?
Gördüklerim hep kadın
Tabikide kadını
Erkeği yaşlandırır :))
Baban mı diye soruyorlar eşime.
Ikiside ama kadın makyajla kapatıyor :)
Anlayış yoksa her ikisinide
Araştırmalara göre erkeği
Erkeğin anasi ağlıyor
Kadın Yaa erkek ne yapioki :))
Kadını daha çabuk yaşlandırır bence.
Erkeği ya kesinlikle hsjdkkdks
Huylarına göre değişir
Ee tabiki erkeği
Kesin
Beni genclestirmeyecekse neden evleneyim
erkegin hayattini aydinlatmadigi kesin de
Mutsuz olanı
Erkeği 😂
Erkeği
Erkeği bence hdhd
Kadını
Erkeği
Kişilere göre değişir bence
Erkeği
Kesinlikle kadın
Erkeği abi
Erkeği tabiki
Mutlulukla orantılı
Erkeği😀😀😀
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?